afbouwen van inbakeren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

afbouwen van inbakeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 10:54

Hallo!

Sinds een half jaartje mag ik mij de trotse mama van mijn prinsesje Amber noemen.
Alles gaat goed, ze groeit goed, ze eet goed, ook al potjes middag eten enz.

Met slapen ligt Amber ingebakerd omdat ze anders niet tot nouwelijks slaapt. Dit
geeft haar rust en ze heeft er dan ook geen problemen mee.
Maarrr, zoals het hoort wilde ik langzaam gaan afbouwen, want mevrouwtje begint
toch wel al naar haar buik op te draaien. En wil klaar met dat ding zijn voor ze sterk
genoeg is om ook te draaien wanneer ze ingebakert ligt.

Hier ben ik begonnen met een armpje los laten, maar
tot nu toe ( 2e dag ) is het nog niet bepaald een succes. sNachts heb ik haar nog
helemaal ingebakerd gehad, zodat ze bij kon slapen zeg maar.
Maar nu heb ik weer een armpje los, en ligt ze dus al een 20 minuten te huilen :(

Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben en deze met mij willen delen? Ik
weet dat ik door moet zetten, en dat ze er echt aan moet wennen om los te slapen
zeg maar, maar dat huilen gaat me zo aan het hart :o

Misschien dat er mensen nog tips voor me hebben?

Groetjes en bedankt, Samantha en Amber.

odetteke

Re: afbouwen van inbakeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:58

Armpjes onder de dekentjes en dan heel strak instoppen?

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:02

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet goed meer weet hoe ik het destijds bij onze dochter heb afgebouwd (nu bijna 2,5). Weet wel dat het ook erg lastig ging. Volgens mij deden we eerst één armpje los, en dan de rest nog goed strak inbakeren. Als dat goed ging het andere armpje, daarna beide armpjes los.
Daarna ging ze in een gewoon slaapzakje en dan een lakentje of dekentje erover en goed strak instoppen (met haar armpjes eronder). Is wel even een kwestie van de lange adem, het ging niet gelijk zonder slag of stoot.
Je zou ook kunnen overstappen naar een bakerzak. Da's zeg maar net een slaapzak, maar daar zitten ze met hun armpjes in.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:05

Armpjes onder de deken stoppen heeft niet heel veel zin, ze wurmt die kleine handjes er zo onderuit :D

Een bakerzak klinkt erg intressant, ik ga eens zoeken :j Dank je :)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:08

mijn zoontje heeft ook in een bakerzak gelegen, hier liggen ze toch iets losser dan echt inbakeren en was vrij makkelijk af te bouwen....
http://www.puckababy.com/index.php

hier heb je ook zakjes die het afbouwen makkelijker maken

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:14

Ja, die site was ik net aan het bekijken :j
Ik had de bakerdoek cadeau gekregen, dus schrok wel even van de prijs. maar als ze er werkelijk een paar jaar in kan zal ie zijn geld toch zeker wel waard zijn lijkt me?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:17

LZP --> MW

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:26

Oeps, sorry! Dank je voor het verplaatsen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:30

Maar met een bakerzak schiet je toch niets op? Ze heeft meer ruimte om te bewegen mt dr armen en beentjes als gewoon ingebakerd, dus ze kan sneller omrollen, maar eenmaal op dr buik kan ze dr handjes niet/nauwelijk gebruiken om weer terug te draaien/anders te gaan liggen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:36

Daarom dat ik ook om meningen en ervaringen vraag, omdat ik hier totaal onbekent mee ben. Ik wil niet zo maar iets gaan doen. volgende week heb ik een afspraak op het consultatie buro, en dan uiteraard zal ik ook daar advies vragen.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:37

Ik ken mensen waar de bakerzak wel degelijk bij geholpen heeft. Die begrenzing van die armpjes kan vaak net dat beetje helpen om beter in slaap te komen...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:40

mijn zoontje heeft ook in een inbakerdoek gezeten, ik bouwde het af door het doek steeds losser te doen zodat hij bij de armpjes losser werdt en buikje en beentjes nog strak.
elke dag iets losser.
uiteindelijk had ik de doek gewoon los onder hem liggen en dat werkte perfect.
wil natuurlijk niet zeggen dat het bij elk kindje zo werkt.
succes in iedergeval

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:41

Mij lijkt idd dat als ze eerst een beetje meer ruimte krijgt, en daarna pas alle ruimte dat het makkelijker gaat.
Maar aan de andere kant idd, als ze dan op de buik rolt, kan ze ook niks.

Ik heb Amber trouwens alleen bij dr armpjes strak ingebakerd. Doe ik haar beetjes ook mee, slaapt ze niet
aangezien ze haar beentjes altijd optrekt :=

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:43

MootjeH schreef:
Ik ken mensen waar de bakerzak wel degelijk bij geholpen heeft. Die begrenzing van die armpjes kan vaak net dat beetje helpen om beter in slaap te komen...

Ja, qua slapen kan het absoluut helpen, maar qua risico's is het niet echt een verbetering ten opzichte van normaal inbakeren. Vooral voor kindjes van een half jaar wordt het wel echt gevaarlijk.

MootjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:48

Ik had er even overheen gelezen dat ze al kan draaien. Nee, dan is het misschien minder verstandig.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:49

Mijn nichtje heeft ook die puckababy gehad... en die mag je tot 6 maanden gebruiken. Degene waarbij ze helemaal in vast ligt dan en nu ligt ze in de volgende zak waarbij de armpjes vrij liggen... Ze doet het er super goed mee!

Bij inbakenen hebben ze helemaal geen vrijheid in de puckababy wel... die tot 6 maanden zeg maar... kunnen ze wel gedeeltelijk bewegen. Dus misschien eerst even dat proberen tot je der armen helemaal los kan doen?? Maarja met draaien is dat wel eng

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:43

hier ook goede ervaringen met de bakerzakken van puckababy. tessa van mij ligt nog maar in de eerste zak, dus zelf geen ervaringen met het afbouwen, maar wel 2 collega's wel en die zijn moeiteloos van zak 1 naar zak 2 naar slaapzak 3 gegaan.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 18:53

Hier hebben beide kindjes ook in de puckababy bakerzak gelegen en deden het er harstikke goed op. Bij mijn zoontje heb ik op een dag gewoon geprobeerd met slaap zak en dat ging prima..dus die hoefde ik niet af te bouwen. Bij mijn dochtertje heb ik haar in een slaapzak gedaan en idd de handjes strak ingestopt. (overigens draaide zij ook al heel snel om). Ik heb nog een roze bakerzak te koop liggen dus mocht je het willen proberen?....

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 10:55

Dank jullie wel voor de reacties, ik denk dat ik dan toch voor zon zak ga.