Altijd maar zo moe.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Miran88

Altijd maar zo moe.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:18

Lieve bokkers,

Ik zit met een probleempje.
Ik ben altijd maar zo moe.
Op mijn werk soms ineens smiddags dan wordt ik ontzettend moe.
In het weekend kan ik vaak niet uit, omdat ik daar te moe voor ben.
Ik roep ik heel vaak thuis ik ben zo moe.
Nu zal je vast zeggen ga dan naar de huisarts, maar mijn probleem is ik ben daar al zo vaak geweest.
Die zal onderhand ook wel eens gaan denken daar heb je haar weer.
Ik heb een jaar geleden Pfeiffer gehad, was toen ook zo moe en bloed laten prikken en daar kwam inderdaad pfeiffer uit. Kan het dat ik daar nog steeds last van heb. Verder ben ik al op bijna alles geprikt. Diabetes en dergelijke.

Hebben jullie tips tegen mijn vermoeidheid?
Kan het dus idd dat ik nog last heb van de Pfeiffer een jaar later?

Groetjes

Somebitch

Re: Altijd maar zo moe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:20

Volgens mij kan je daar nog steeds last van hebben hoor. :j
Hoe is het als je tegen je zin omdat je moe bent toch iets actiefs gaat doen?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:20

Hoe voel je je over het algemeen? Vrolijk, down, gestrest...?
Je kunt ook heel goed moe zijn doordat je je niet lekker in je vel voelt.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:24

Je kunt je ook, weet niet of je dat iets lijkt, maar bij mij helpt het (doe het nu anderhalve maand moet nog 5 a 6 behandelingen), naar een bioresonant gaan. Wel een goeie. Ik weet niet welke plaats je woont?
Ik was zelf ook altijd moe en dit kwam doordat ik een schimmel heb en mijn lichaam nam niet genoeg voedingsstoffen/vitaminen op en daardoor kun je dus ook moe worden.
Weet niet hoe ik het precies uit kan leggen maar op google is er heel veel te vinden hierover ;)

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:24

Het gaat opzich wel als ik tegen me zin iets ga doen terwijl ik moe ben. En het gekke is dan dat het wel wegzakt. En als ik naar bed ga ben ik dan weer te moe om te gaan slapen snap je?

@Equidea: Ik zit niet echt heel lekker in mijn vel, maar kan ook niet zeggen dat ik down ben. Meer nogal gestresst door mijn werk.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:25

Dan ben je over je moeheid heen of ben je dan nog echt moe?

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:26

@angelaatje: Ik zal eens kijken op google. Ik woon zelf in zevenhuizen ZH. Geen idee of zoiets ook hier zit?
@somebitch: Dan ben ik nog wel echt heel moe

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:27

Stress kan je heel goed ongemerkt opvreten vanbinnen :j.
Vragen voor jezelf; hoe lang ben je al gestresst, en hoelang heb je die klachten al? (misschien kun je voor jezelf een patroon vinden?).

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:27

Hmm oke, ik heb namelijk dat ik wel moe ben maar zodra ik ga paardrijden ofzo dan ben ik over mijn vermoeidheid heen.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:30

stress vreet zeker energie van je op...ik ben 3 jaar lang gestresst geweest door mijn werk (burn out) en door de stress sliep ik niet, was zwaar oververmoeid enz.
als ik aan het paardrijden was had ik er ook minder last van omdat ik dan aan andere dingen dacht (mijn paard) en ontspande...dus bij jou zou het stress kunnen zijn...
Laatst bijgewerkt door lammie2701 op 16-05-10 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:31

machotjuh schreef:
@angelaatje: Ik zal eens kijken op google. Ik woon zelf in zevenhuizen ZH. Geen idee of zoiets ook hier zit?

Neem aan van wel, het wordt steeds bekender :) Anders kon ik je de site geven van die persoon waar ik bij loop ;)

(niet om reclame ofzo voor te maken, maar ik vind hem persoonlijk goed, hij heeft veel certificaten en helpt je alleen als je dat zelf wilt maar dat ter zijde)

amber2202

ik heb er ook last van..
ik heb ook echt mijn 8 uur nachtrust nodig.. !
ik heb denk 5 jaar terug een keer pfeiffer gehad (niet zo heftig want toen we eenmaal naar de huisarts gingen was het alweer aant afbouwen) maar vanaf mn geboorte heb ik altijd al veel geslapen en nu dus ook nog heel erg moe vaak..
stappen kan ik soms wel maar dat is meer omdat ik dan gewoon de hele dag bezig ben (kan bijv. niet om 8 uur op de bank wachten tot we om half 12 weggaan.. dan slaap ik al :P) maar als ik dus de hele dag bezig ben heb ik nergens last van..
op mn werk stort ik ook vaak in, (zit achter pc/kantoorbaan) dus ik doe niet altijd even veel.. maar soms behoorlijk slaapverwekkend..
en mn vriend zit soms ook.. ja je gaapt altijd en je zegt altijd dat je moe bent blablabla..
maar ik kan er niks aan doen.. ook de dokter kan er niks aan doen..
sommige mensen kunnen nooit slapen (collega van mij) en daarintegen zijn wij (bijna) altijd moe :P
((moet dr wel aan toevoegen.. hoe meer ik in de buitenlucht ben hoe minder moe ik ben.. werkte hiervoro namelijk met paarden op een stal en was ik nooit moe.. hoe laat of hoe vroeg ik ook naar bed ging, pas wanneer ik thuiskwam storte ik in))

miss_nadine

Heb je nog andere klachten? Hoe is je conditie, sport je regelmatig? Ben je op gewicht of heb je juist ondergewicht? Eet je gezond en voldoende?

Er zijn zoveel dingen die moeheid kunnen veroorzaken misschien is het toch handig om nog een keertje langs de dokter te gaan :).

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:36

Verder heb ik niet echt gekke klachten. En wat jullie zeggen zodra ik bij mijn paardje ben ontspan ik en ben ik idd minder moe.
Ik eet gezond ben inmiddels 13 kilo afgevallen(was te zwaar) geen idee of dit erin meespeelt lijkt mij eigenlijk niet.
Ik ben over een week een weekje vrij. Ga eens kijken hoe ik me dan voel. En anders idd toch maar eens naar de dokter.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:42

Ben je nog steeds aan het afvallen, en welk tempo met het afvallen heb je? (hoeveel kg per maand).
Afvallen word je soms goed moe van ja... je hebt immers een tekort aan brandstof.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 19:39

Ik loop bij de dietiste. Het gaat met zo'n 1,5 kilo per maand.
Niet echt heel hard en ik honger mezelf ook zeker niet uit.
Misschien eens met de dietiste over hebben?

x_Jose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 22:51

Het kan inderdaad nog een nasleep zijn van de ziekte van Pfeiffer. Dat je niet goed genoeg hersteld bent. Ben zelf de laatste tijd ook erg moe. Ook bloedtesten laten doen.

Neem je rust, slaap goed en eet regelmatig. En inderdaad wel verstandig om met je diëtiste te gaan praten denk ik zo.

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:27

Ik heb nu nog steeds hele slechte dagen er tussen zitten en heb ook pfeiffer gehad. Duurt nu ook al bijna een jaar in totaal, vanaf ziekte stadium een half jaar nu. En ik moet je eerlijk zeggen ik werk door de weeks en in het weekend maar heb echt heel veel vrij. Kan mij voorstellen dat jij gewoon nog wel erg moe bent op sommige momenten.

Blijkbaar duurt nog steeds wat langer bij jou om te herstellen van een vermoeiende dag, waardoor je in het weekend slaap in moet halen. Let echt goed op je zelf, anders heb je nog kans om chronische vermoeidheid te krijgen. Dat lijkt mij echt verschrikkelijk!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:34

Ik heb echt precies hetzelfde! Ben 3x bij de dokter geweest, de eerste keer was het pfeiffer maar dat is al 5/6 jaar geleden. Toen was dat in het laatste stadium. Maar nu, jaren later ben ik nog steeds doodmoe. De dokter zegt alleen maar neem maar eet je wel genoeg groente. Net wat je zegt, gewoon te moe om ergens aan te beginnen. Als ik eenmaal ergens ben ofzo zakt het inderdaad wel weer weg, maar toch is het heel storend. Zelfs van beneden naar boven lopen is soms een heel karwei waar ik dan echt tegenop zie. Voor mensen die er geen last van hebben klinkt het wss erg raar. De laatste maanden heb ik er ook heeltijd hoofdpijn bij, niet super erge maar genoeg om het steeds te voelen. Geen idee wat ik ertegen kan doen dus volgt dit topic even :j

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:39

Misschien heb je ME? Chronisch vermoeidheidssyndroom.
Ik heb het ook en het heeft jaren geduurd voordat de artsen de diagnose stelde. Ik werd nooit begrepen; je bent nog zo jong en slaap je wel goed. Echt een hele moeilijke tijd mee gehad.
Maar nu ik weet wat ik heb, heb ik er mee leren omgaan en is het een stuk verbeterd. Probeer wat te googelen op internet over ME, misschien herken je het wel
Al hoop ik voor je dat het nog de nasleep van Pfeiffer is want van ME kom je nooit meer helemaal van af.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 12:43

Ik was ook altijd heel erg moe. En at verschrikkelijk veel suiker. Nu vertelde mijn natuurgeneeskundige dat het kan komen door dat je teveel suiker binnen krijgt. Daar schijn je heel erg moe van te worden.

Ik eet al iets van een jaar geen suiker meer. Natuurlijk wel suikers van vruchten. En ik ben niet meer oververmoeid, moe of verkouden..
Misschien een idee?

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-10 16:50

Ik eet in ieder geval niet te veel suiker. Mag dat natuurlijk ook niet zoveel ivm dieet. Ik drink alles suikervrij. Ik zal eens kijken over ME op internet.
Ik heb volgende week vakantie en kijk het dan aan. Mocht ik daar niet van opknappen toch maar bezoekje bij de dokter.
Bedankt voor alle reacties!

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 14:58

Ja van de pfeiffer kan je nog steeds last hebben. Ik ben ook nog steeds gigantisch moe van pfeiffer. Het is een ziekte met een lange nasleep.

Daarnaast moet je even goed kijken naar je voeding. Van veel koolhydraten (zit o.a in brood) kan je ook moe worden. Dus vooral als je als lunch brood eet, dat je dan smiddags een "dip" krijgt.

sterkte! ik weet dat het echt heel naar is om steeds moe te zijn...