Pijn in onderbuik

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Pijn in onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 21:33

Ik heb nu steeds vaker een pijnlijk gevoel in mijn onderbuik, het zijn lelijke steken met een soort kramperig gevoel, geen idee of er op die plek spieren zitten (vast wel) maar echt het gevoel dat spieren samen trekken.
Bij gebrek aan kunst in het omschrijven van de plek:
http://img17.imageshack.us/img17/362/22835.jpg

Bij de rode lijntjes heb ik dus last, de rest van mijn buik niet, op het moment dat ik pijn krijg heb ik verder ook nergens last van.
Ik wil hier niet meteen mee naar de dokter scheuren omdat de frequentie dat het gebeurd voor mij niet hoog genoeg is (paar keer paar week) en het ook best vlot weg trekt (paar minuten, houdt maximaal een kwartier aan) maar ik heb echt geen flauw idee waar dit van dan kan komen.
Bokkers die weten wat er op die plekken zit en waar het vandaan kan komen?

Tivara

Re: Pijn in onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:34

Heb je het op vaste momenten op de dag, voor/na het eten oid? Of is er helemaal geen touw aan vast te knopen?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:36

het kunnen je dwarse buikspieren zijn. Die moet ik ook trainen bij mijn therapeut. Ik ben verder geen arts oid, dus kan je er verder helaas niet verder mee helpen.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:36

je hebt er wel buikspieren zitten, maar het lijkt me niet dat je daar last van hebt.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 21:38

Er is geen touw aan vast te knopen :n

Ik ben bekend met buikspierpijn maar dat is meer pijn aan het oppervlak, dit zit onder de spier/speklaag zeg maar.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:48

Nijn schreef:
Er is geen touw aan vast te knopen :n

Ik ben bekend met buikspierpijn maar dat is meer pijn aan het oppervlak, dit zit onder de spier/speklaag zeg maar.

Ja klopt dat liggen de dwarse buikspieren ook. Maar als je zeker weet dat dat het niet is heb ik verder geen tips sorry.

Citaat:
De dwarse buikspieren vormen een soort cilinder rondom de wervelkolom en we kunnen deze spier aanspannen door de navel wat in te trekken en omlaag te trekken richting de stuit. Ook bij een diepe uitademing worden aan het eind de buikspieren geactiveerd. De M.Transversus Abdominis is de enige buikspier die rechter- en linkerzijde van het lichaam met elkaar verbindt en via een peesplaat verbonden is met diepe rugspieren.

Afbeelding

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:52

Daar liggen ook je eierstokken en daar heb ik ook altijd last van. Ze kunnen geirriteerd oid zijn. De huisarts kan je daar iets voor geven. Een paar keer per week last hebben, is best vaak. Je lichaam geeft aan dat daar iets niet goed zit, luister daar dan ook naar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 22:56

of een verstopping oid .... ?
Ik herken het gevoel namelijk ...

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 23:03

Ik heb ook al een paar weken last van die plek daar. Heb het voornamelijk als ik lig. Ik vermoed inderdaad iets met de eierstokken, ga er dus ook binnenkort mee naar de HA als het erger wordt. Heb jij er ook meer last van als je ligt?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 23:22

Verstopping in darmen bedoel je Menino? Dat is het niet :n

Eierstokken had ik nog niet aan gedacht maar is wel een familieprobleem, wellicht toch maar wel naar de huisarts ipv afwachten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 01:31

Ik heb ook regelmatig pijn op die plekken, eigenlijk altijd als ik hard moet niezen of moet kuchen.. Dokter zegt dat t niks is...