Wat zou dit kunnen zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haf2008

Wat zou dit kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 09:54

Het heeft niks met me zelf te maken maar met iemand anders. Het is denk een aantal weken aan de gang. Ik heb het haar nog nooit eerder zien doen. Nu al 2 dagen heftig achter elkaar.
Opeens voelt ze zich heel duizelig en hoofdpijn. Vervolgens lijkt het net of zij flauw gaat vallen.
Loopt ook net of ze dronken is van links naar rechts. En waar ik ook wel van schrok was dat ze echt dingen uit haar handen liet vallen.
Ook als ik iets tegen haar zeg op zo n moment lijkt het helemaal niet door te dringen. heel afwezig is ze dan.
Ze is alleen zo eigenwijs om er gewoon maar mee door te lopen maar maak me toch wel beetje zorgen
Zou dit iets met hyperventilatie temaken kunnen hebben of overspannen?
Laatst bijgewerkt door haf2008 op 14-05-10 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

kehdra

Re: Wat zou dit kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:56

evenwichts orgaan of hyperventilatie...
ik heb precies hetzelfde gehad namelijk.

Wel even mee naar de dokter!

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 09:57

ja zij wilt dus niet en het gevaarlijkste is dat ze als ze dat heeft gewoon nog gaat auto rijden. Zo gaat het nog goed mis.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:43

ik kan me voorstellen dat je het spannend vind.

Ik ben inmiddels een half jaar verder, en ben af en toe nog steeds duizelig, motoriek valt uit, en nog meer van die gekke dingen.
auto rijden bijvoorbeeld durf ik ook niet voorlopig denk ik.

ik weet niet hoe jij in relatie staat met deze persoon, maar het zou toch goed zijn om haar over te halen. Zo kan ze door de huisarts evt. doorverwezen worden naar de fysio voor ademhalings oefeningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:05

Ik zou 't er toch eens goed met haar over hebben dat ze niet alleen voor zichzelf, maar ook voor anderen een gevaar vormt als ze in deze toestand gaat rijden... Gewoon naar de dokter, des te sneller is ze er (waarschijnlijk) weer vanaf.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:02

inderdaad, het nare ervan is, hoe vaker het je overkomt, hoe onzekerder je ervan wordt.
Wanneer je weet wat het is, schrik je er niet van (en bekenden ook niet meer ;) ), en s het een stuk makkelijker om mee om te gaan!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:26

Klinkt een beetje als hetgeen waar ik een jaar of 3 geleden last van had. Vanuit het niets (meestal als ik stil stond) werd ik een bepaald soort misselijk, duizelig en afwezig. Ik liet ook dingen uit mijn handen vallen en het werd zwart voor mijn ogen. Ook kon ik me niet meer concentreren op hetgeen dat ik op dat moment zei en hoorde ik even niets meer. Een paar keer ben ik echt flauwgevallen, de meeste keren bleef het hierbij en zakte het af als ik even gezeten had. Wel was ik ontzettend misselijk er na.

Een paar weken later bleek dat ik zwanger was en mijn bloeddruk op zo'n moment ineens sterk zakte. Ik voelde het aankomen en juist daarvan raakte ik in paniek omdat ik aan voelde komen dat ik ging flauwvallen en ging ik geforceerd ademhalen, hyperventileren eigenlijk waarmee ik juist sneller last had van zo'n aanval. In mijn geval was het dus lichamelijk, maar werd het erg versterkt door de angst voor het flauwvallen en het hyperventileren er bij.

Heeft ze zelf een idee wat het is? Heeft ze het al eerder gehad? Heeft ze het meestal als ze stil staat of ook als ze rustig loopt of zit? Misschien heeft ze ook last van stress er bij? Ik zou het eens goed uit proberen te vragen. En haar toch nogmaals aanraden eens naar de dokter te gaan.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 21:35

Zou het niet een vorm van (lichte) epilepsie kunnen zijn? ook dat moet natuurlijk onderzocht worden. Tja en daarvoor moet je toch echt bij een dokter zijn. Toch maar aandringen op een doktersbezoekje.