Gordelroos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aronneke

Gordelroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 18:57

Luitjes!

Omdat ik er op internet niet echt uitkwam, en het de huisarts ben vergeten te vragen vraag ik het hier even :+

Sinds 2 dagen heb ik een uitslagachtige plek achter mijn oksel, ter grootte van ongeveer 5cm --> Gordelroos volgens de huisarts :roll: Sta er weer fraai op dus. Tot nu toe zijn het alleen nog maar rode bultjes die wel pijn doen maar niet jeuken. Nu is het zo dat gordelroos van het zelfde virus is als het virus wat waterpokken veroorzaakt. Laat mijn vriendje nou nog nooit waterpokken hebben gehad, en mijn gordelroos (eventueel) zo besmettelijk is als de pest!

Maar nu is mijn vraag, ben ik nu al besmettelijk met enkel bultjes, of komt de besmettelijkheid pas wanneer er zich vochtbultjes gaan voordoen? Zou vervelend zijn als mijn 23jarige hubbie de waterpokken zou krijgen :(:)

loesje688

Re: Gordelroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:36

Gordelroos is vooral besmettelijk als je blaasjes op je huid hebt, daarin zitten namelijk grote hoeveelheden van het Varicella Zoster virus dat waterpokken en gordelroos veroorzaakt.
Als die blaasjes kapot gaan komt het virus vrij en kan je dus anderen besmetten. Als je geen blaasjes op je huis hebt is het een stuk onwaarschijnlijker dat je het virus over kan dragen, maar volgens mij niet onmogelijk.

aronneke

Re: Gordelroos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 19:47

Nee gelukkig, maar dan moet hij toch maar eventjes uit de buurt blijven ;) Helaas...