Cauda syndroom (dubbele hernia met uitvals verschijnselen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tigarida

Cauda syndroom (dubbele hernia met uitvals verschijnselen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 15:55

Hallo,ik ben 7 weken terug met spoed geopereerd aan een dubbele hernia (beide op L5-S1) met uitvalsverschijnselen.
Als gevolg daarvan heb ik het cauda-syndroom (http://www.cauda.nl ),dat wil zeggen dat ik nog steeds uitvalsverschijnselen heb
in mijn rechterbeen dat betekent geen gevoel met ontlasting,ik kan hoogstens 10 min. lang zitten heb
geen gevoel in mijn rechterbil.
Ik kan niet goed lopen doordat een reflex in mijn tenen het niet doen en mijn rechtervoet tintelt dit alles als gevolg doordat
de zeuwen heel erg klem hebben gezeten.
Zenuwen hebben veel tijd nodig om te herstellen en dan is het nog afwachten hoe het zich hersteld en of het zich hersteld.
Ruim 2 jaar terug ben ik ook al geoperereerd aan een hernia op L5-S1,heb toen hier ook op bokt in een topic gepost.
Ik lig nu vrijwel de hele dag op bed,kan weinig doen,vergeleken met wat ik deed.
Kan een klein boodschapje doen,ga elke dag naar de fysio bijn en als ik iets gedaan moet ik weer liggen.
Volgens de revalidatie-arts zal paardrijden een groot probleem worden volgens hem niet bevordelijk voor mijn rug.
Buiten dat,ik heb mazzel gehad want ik had in een rolstoel terrecht kunnen komen.
Volgende week moet ik terugkomen bij de neurochirurg,en dan hoor ik hoe of wat.
Ik vroeg hem toen ik net geopereerd was of ik ooit nog mag paardrijden,toen zei hij daar hebben het dan wel over als je terugkom....
Mijn omgeving vinden het risico te groot als ik ooit weer ga paardrijden,daar ben ik ook wel mee eens.

Nou is mijn vraag of iemand dit verhaal herkent ,dus geen gewone hernia,maar z'on beetje wat ik heb,ik ben zo
benieuwd hoe het herstel is gegaan en of je ooit nog bent gaan paardrijden.

Rinske

Re: Cauda syndroom (dubbele hernia met uitvals verschijnselen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:45

Mijn lerares van de cursus waar ik op zit heeft het ook. Zij heeft er een klapvoet aan over gehouden. Ze heeft wel acupunctuur van een of ander Chinees mannetje wat goed werkt (geloof dat hij Zang heet)! De doktoren hadden gezegd dat ze nooit meer gevoel zou krijgen in haar voet, na EEN behandeling bij de acupuncturist had ze al weer wat gevoel in haar voet. Het is natuurlijk niet helemaal perfect, maar het is iig beter dan wat de doktoren tegen haar hadden gezegd. De doktoren hebben haar wel veel te lang laten lopen met haar voet, gelukkig kwam ze net op tijd bij Zang.