Gingivectomie, oftewel tandvleescorrectie, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ivjee1213

Gingivectomie, oftewel tandvleescorrectie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 14:08

Hallo allemaal!

Aangezien ik de 19e mei een Gingivectomie moet ondergaan met laser, was ik wel benieuwd of iemand hier op bokt zoiets heeft moeten doorstaan. Zoja, zou ik graag horen wat er gebeurde en hoe en wat enz. Ik hoor het graag!
Want begin toch wel zenuwachtig te worden! :o

liefs,

Anoniem

Re: Gingivectomie, oftewel tandvleescorrectie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:11

Yep, dikke maand geleden gehad. Verdoving deed z'n werk prima. Ik vond de stank die erbij kwam kijken eigenlijk het ergst, zo'n dikke vette BBQ-walm die uit je eigen mond komt als de boel dichtgebrand wordt :=
Ook achteraf heb ik er weinig last van gehad. Ik had wel wat paracetamol trouwens. Poetsen was wel een week of 2 wat gevoelig, dus dat heb ik wat voorzichtiger gedaan en daarna nog even uitgebreid gespoeld met Listerine-spul.

Ik vond het onwijs meevallen.

Succes!

Ivjee1213

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 14:13

Sonja schreef:
Yep, dikke maand geleden gehad. Verdoving deed z'n werk prima. Ik vond de stank die erbij kwam kijken eigenlijk het ergst, zo'n dikke vette BBQ-walm die uit je eigen mond komt als de boel dichtgebrand wordt :=
Ook achteraf heb ik er weinig last van gehad. Ik had wel wat paracetamol trouwens. Poetsen was wel een week of 2 wat gevoelig, dus dat heb ik wat voorzichtiger gedaan en daarna nog even uitgebreid gespoeld met Listerine-spul.

Ik vond het onwijs meevallen.

Succes!

heb je ook met laser gehad? want wat ik op filmpjes zag is dat ze de boel wegbranden en dat ze het niet dicht hoeven te branden.
Blagh... moet er niet aan denken. Welke listerine en hoeveel mg paracetamol heb je gebruikt dan? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:19

Nee bij mij is het niet met laser gedaan. Er is gewoon in gesneden volgens mij en daarna werd het met een aparaatje dichtgebrand. Heeft mijn eigen tandarts gedaan trouwens.

Welke soort Listirine... geen idee hoe die heet, hij is blauw. En Paracetamol heb ik de dag van behandeling 2x 1000 mg gehad, dag erna 's morgens 1000, 's middagse 500 en 's avonds 500 en de dag daarna alleen 's morgens nog een 500 en toen had ik het idee dat ik het helemaal niet meer nodig had en heb ik de rest niet meer genomen :D

Watermeloen

Re: Gingivectomie, oftewel tandvleescorrectie, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:09

Ik heb het 2 maanden geleden gehad, alleen mijn mn voortanden & hoektanden, ik had 6 verdovingen totaal. Ik vond het idd ook vreselijk stinken. Ik had 2 dagen last, maar daarna niet meer :)