Blauwe plekken > leukemie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Blauwe plekken > leukemie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:59

Nu hoorde ik vandaag op school dat onverklaarbare langdurige blauwe plekken een begin stadium kunnen zijn van leukemie.
We kwamen erop doordat iemand uit mijn klas iemand kent die er op deze manier achter is gekomen.

En toen ging er bij mij een alarm belletje rinkelen,
want sinds een jaar of 3 loop ik met, jawel, 3 overklaarbare blauwe plekken op mijn rug.
Precies zoals het meisje die er nu achter is gekomen.

Ik heb wel wat op internet gezocht, maar ben benieuwd of iemand van jullie er meer over weet?
En of het ook echt een symptoom is?

Susyb

Re: Blauwe plekken > leukemie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:03

uhmm nouja het is wel een van de symptomen maar kleine blauwe plekjes (soort blauwe moedervlekjes), koorts, pijnlijke botten, snel blauwe plekken door hele lichte aanrakingen enz zijn ook een van de eerste symptomen

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:04

maar als je er dan gewoon zorgen om maakt :) gaa dan gewoon naar de huisarts ;) die kan je het beste helpen ben je ook gelijk uit je zorgen ;)

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 22:06

Susyb schreef:
maar als je er dan gewoon zorgen om maakt :) gaa dan gewoon naar de huisarts ;) die kan je het beste helpen ben je ook gelijk uit je zorgen ;)

Ik denk ook niet dat ik het heb hoor, maar werd nu gewoon nieuwsgierig of iemand hier kon uitleggen hoe het zit! :)
Wie weet stap ik van de week even naar de huisarts, kom er nooit dus kan wel een keertje gaan!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:07

Kan ook gewoon zijn dat je bloedplaatjes niet goed werken.

Anne_26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:09

Ik zat hier laatst ook aan te denken omdat dat in het boek 'Achtste groepers huilen niet' voorkwam.
Daar heeft ook zo'n meisje veel blauwe plekken en toen bleek dat ze leukemie had.

Ben ook wel benieuwd hoe dat dan precies zit.

Maar ik zou inderdaad gewoon even naar de huisarts gaan als je je zorgen maakt :)

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:10

3 jaar een blauwe plek heb ik nog nooit van gehoord, is dat niks anders? Verder kan ik me ook niet voorstellen dat je dan al 3 jaar ongemerkt leukemie heb + volgens mij draait het dan meer om het snel en veel blauwe plekken krijgen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:12

Cellen in je bloed, bloedplaatjes enz, komen allemaal uit het beenmerg. Als er in je beenmerg dan iets mis is, leukemie, kan er dus ook iets mis zijn met je bloedplaatjes. Daar krijg je dan weer die blauwe plekken van.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:14

Inderdaad ik denk hetzelfde als Blue. Als je het niet vertrouwd kun je altijd nog naar de dokter gaan, maar aangezien je zelf ook zegt dat je van de week wel een keertje binnen loopt denk ik niet dat je leukemie hebt..Dat proces verloopt toch sneller...

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 22:14

Blue9 schreef:
3 jaar een blauwe plek heb ik nog nooit van gehoord, is dat niks anders? Verder kan ik me ook niet voorstellen dat je dan al 3 jaar ongemerkt leukemie heb + volgens mij draait het dan meer om het snel en veel blauwe plekken krijgen.

Dat meisje in mijn opening dus wel!
Overigens heb ik al 3 jaar lang 3 blauwe plekken.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:17

Gefeliciteerd met je verjaardag!
Weet er verder niet veel van.. Succes als je naar de dokter gaat in ieder geval!

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:21

Ik heb 4 jaar lang een ziekte gehad, Ik kreeg ook ineens blauwe plekken van zachte aanrakingen, en allemaal bloeduitstortingen op mijn onderbenen, bloed laten prikken, beenmerg punctie laten doen, en het bleek dat ik wel bloedplaatjes had, maar door me beenmerg werden die vast gehouden waardoor ik blauwe plekken kreeg, als ik een bloedneus had of een wondje of wat dan ook duurde dat heel lang voordat het bloeden was gestopt, omdat k wel bloedplaatjes had, maar die deden hun werk niet op het te laten stollen, ik heb een keer een bloedneus gehad wat 2 uur duurden voordat het stopte, ik had gelukkig geen leuke mie, maar daar dachten ze wel aan, een mens kon deze ziekte maar 1 keer krijgen werd verteld, maar ik heb het 4x terug gehad, gelukkig ben ik nu al 6 jaar beter en heb ik geen klachten en symptonen meer gehad,

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:26

Ik kreeg ook op onverklaarbare wijzen blauweplekken.
Op allebij mijn armen en benen. Maar die trokken net zo snel als ze kwamen ook weer weg en ik ben nog steeds kerngezond!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:29

een vriend van mijn man is paar jaar geleden op 42 jaar plots overleden aan leukemie
hij was al zo`n 6 mnd af en toe grieperig had wat koorts maar dat ging na een paar dagen weer over
hij dacht dat hij iets opgelopen had omdat hij veel in buitenland was geweest
maar toen hij voor de 4de keer weer koorts had is hij naar het ziekenhuis gegaan en bleek hij acute leukemie te hebben
op 2 jan het ziekenhuis in en 5 jan overleden
bij hem waren de rode bloedcellen kapot ook de nieuwe waren al kapot,de kuur sloeg niet aan
ze waren net weg van bezoek uur hij was moe en wilde slapen, 10 min later moesten ze met spoed terug en overleed hij

als jij al 3 jaar met blauwe plekken loopt en verder geen hoge koorts hebt gehad zal het geen leukemie zijn ,maar waarschijnlijk iets anders
vooral het doodmoe voelen is een symptoom

maar als je angst hebt gewoon een gesprek met de huisarts aanvragen

maar waarom ben je nooit naar de HA geweest voor die plekken?

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:36

Onverklaarbare blauwe plekken kunnen voor zover ik op de hoogte ben inderdaad een symptoom van leukemie zijn.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:38

ik denk sowieso als je blauwe plekken hebt al 3 jaar lang een bezoekje aan de dokter niet heel verkeerd is...