Help help help! (buikgriep)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Help help help! (buikgriep)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 14:03

vraagje... ik ben ontzettend bang voor overgeven.. ik heb ook een fobie hiervoor...

nu werd deze week mn huisgenoot ziek.. dinsdagnacht... buikgriep.. erg overgeven hele tijd..
ik heb hem die zondag ervoor en die maandag ervoor niet gezien... (is hij niet thuis geweest) die dinsdag is hij zo'n 3 min bij mij in de buurt geweest... verder was hij op zijn kamer.. en ik beneden... dat was het..

toen is hij ziek geworden.. en ben ik mijn spul gaan pakken om weg te gaan :o
ik ben toen weggegaan.. (geen gebruik meer gemaakt van toilet) en ben de volgende avond teruggekomen.. toen was het overgeven voorbij.. hij had vroeg in de ochtend voor het laatst overgegeven...

de wc was schoongemaakt door iemand anders.. die bij hem sliep.. en de kotsemmer is weggegooid in de container.. incl de schoonmaakdoeken.. toen ik ben thuisgekomen.. was hij even weg. heb alles schoongemaakt met een mix van veel dettol, allesreiniger en bleek en knal heet water... de wc van top tot teen, deurklinken, trapleuning, wasbakken, kranen. tot de douchekop toe.. handdoeken allemaal gewassen op 90 graden, hij had zn beddengoed al gewassen op 90.. ramen overal opengezet om door te waaien..

maar nu is ie wel bij mij geweest woensdag avond.. (die ochtend had hij voor laatst overgegeven..) en gister gaf ie me knuffel...
maar nu is die vriend wat bij hem sliep ziek geworden.. gisteravond... (hij heeft wel toilet schoongemaakt en met de emmertjes gelopen)

maar nu ben ik zelf enorm bang om ook ziek te worden... aangezien ik hier een fobie voor heb...

is die kans er groot denken jullie? en tot wanneer zou het ongeveer kunnen dat ik klachten krijg???

of zou het wel meevallen??

edit.. even een aanpassing ;)

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:06

Ik snap dat het vervelend is :(:)

Maar overdrijf je nu niet een klein beetje :o

Mri

Re: Help help help! (buikgriep)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:08

aanstellen is ook een vak :=
doe rustig, als je weerstand goed genoeg is wordt je niet ziek hoor :+

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:14

Kan het misschien een beetje vriendelijker!! Een fobie is een ernstige stoornis waar iemand helaas weinig aan kan doen! Door nu te zeggen "aanstellen is ook een vak" is zo ongeveer hetzelfde als tegen iemand die blind is zeggen dat die uit zijn doppen moet kijken!!

Ts, wat vervelend voor je dat je met deze fobie rondloop. De angst om dan buikgriep te krijgen is heel begrijpelijk! Je hebt er nu alles aan gedaan om het te voorkomen. Ik denk en hoop voor je dat het wel mee zal vallen :)
Als je merkt dat je je niet lekker gaat voelen zorg dan dat er iemand bij je is, zodat je niet alleen ben mocht je overgeven!

Succes er mee!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 14:16

Monster_tos schreef:
Kan het misschien een beetje vriendelijker!! Een fobie is een ernstige stoornis waar iemand helaas weinig aan kan doen! Door nu te zeggen "aanstellen is ook een vak" is zo ongeveer hetzelfde als tegen iemand die blind is zeggen dat die uit zijn doppen moet kijken!!

Ts, wat vervelend voor je dat je met deze fobie rondloop. De angst om dan buikgriep te krijgen is heel begrijpelijk! Je hebt er nu alles aan gedaan om het te voorkomen. Ik denk en hoop voor je dat het wel mee zal vallen :)
Als je merkt dat je je niet lekker gaat voelen zorg dan dat er iemand bij je is, zodat je niet alleen ben mocht je overgeven!

Succes er mee!

dank je voor je begrip..

idd.. dat zijn geen leuke reacties.. lees maar eens wat meer over emetofobie.. dan is het misschien wat duidelijker voor jullie ;)
het is echt geen aanstellen, ik ben er echt panisch voor..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:18

Ik wou net zeggen.. Een fobie is ernstig, dat zet je niet even 'uit' .. Waarom denk je dat er hele therapieën voor zijn? Omdat het aanstellerij is? Lekker bekrompen weer mensen.

TS , veel vitaminen eten, fruit, groenten, zodat je weerstand een boost krijgt? *zegt maar wat O:) * .
Verder kan je er weinig meer aan doen ..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 14:26

Sabinee__ schreef:
Ik wou net zeggen.. Een fobie is ernstig, dat zet je niet even 'uit' .. Waarom denk je dat er hele therapieën voor zijn? Omdat het aanstellerij is? Lekker bekrompen weer mensen.

TS , veel vitaminen eten, fruit, groenten, zodat je weerstand een boost krijgt? *zegt maar wat O:) * .
Verder kan je er weinig meer aan doen ..

dank je :)

maar denk je dat de kans groot is?? en het is toch dat het zich uit binnen 3 dagen?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:30

Buikgriep is heel erg besmettelijk en mijn ervaring is eigenlijk dat het eigenlijk wel meteen te zien is dat je besmet bent. (in 2 dagen) Dus ik denk eigenlijk niet dat je ziek bent of wordt.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:31

Wat is een buikgriep of zomergriep?
Een buikgriep of zomergriep is eigenlijk helemaal geen griep of influenza hoewel de benaming anders doet vermoeden. Het is een gastro-enteritis ofwel maag-darm infectie, die wordt veroorzaakt door een virus, bacterie (bijvoorbeeld salmonella) of parasiet, die meestal wordt overgedragen door voedsel. Een buikgriep is dus eigenlijk een voedselvergiftiging. Een buikgriep komt natuurlijk niet alleen in de zomer voor maar de kans dat bacteriën voet aan de grond krijgen in etenswaren is groter in de zomer, omdat de temperatuur dan relatief hoger ligt. Ook is de hygiëne in sommige vakantielanden soms niet optimaal in de keuken, wat de kans op besmetting doet toenemen.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zie ... iging.html

Weet dus niet of die vriend van huisgenoot iets gegeten heeft bij jullie ?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 14:35

ja hij heeft wel wat gegeten bij ons.. maar geen avondeten ofzo.. hij kwam pas later. maar de dag erop die woensdag heeft ie wel wat gegeten ja...

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 14:38

Misschien dat er dus iets in je koelkast ligt wat niet helemaal goed meer is?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 14:39

maar om daar nou echt een hele nacht flink ziek van te zijn.. ?? het is namelijk niet bij 1x overgeven gebleven ;)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:38

Ik herken je verhaal echt enorm en heb precies het zelfde. Het liefst vlucht ik dan ook het huis uit, alleen dat kan dus niet altijd. Maar als iemand hier begint met overgeven ben ik ook meteen misselijk en doe ik geen oog dicht..

Als je besmet was, zou je nu al wel ziek geweest zijn denk ik.. :(:) :(:)

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 15:58

Ik heb ook een overgeeffobie en werk in een apotheek, wat niet zo handig is soms, want er komen best wel wat mensen die misselijk zijn.

Ik had in feb ook de buikgriep te pakken nadat ik een patient aan de balie had die de dag ervoor buikgriep had gehad.. ook ik had alles ontsmet..

Maar mijn vriend heeft het niet gekregen terwijl we toch in 1 huis wonen..

Dus ik hoop voor je dat alles goed ontsmet is en dat de buikgriep overwaait.. want ik weet hoe erg het is

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 17:24

tot nu toe nog steeds geen last.. oh ik hoop echt dat het goed gaat....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:07

Ik snap het heel goed TS, ook ik kamp met emetofobie :j
Je hebt alles keurig schoongemaakt, dat helpt al in iig, kijk idd goed de koelkast door, je weet maar nooit...
Verder is het gewoon afwachten. Ik heb 5 jaar geleden voor het laatst een buikgriep gehad en normaal kan ik het binnen houden, maar dan gaat het echt niet meer :P Ik was echt helemaal over m'n toeren, maar geloof me, na 2 keer ben je er wel aan gewend, hoe erg je angst ook is (die van mij is echt super extreem).

Probeer je niet te veel zorgen te maken, want daar word je ook misselijk van, daar word je dan nog banger van en dan kan je immuunsysteem ook weer zwakker worden door de stress, waardoor je meer kans loopt om die buikgriep op te lopen. Probeer uit die vicieuze circel te blijven, maar ik weet hoe moeilijk dat is!

Heel veel sterkte :(:)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:09

he getsie joh, wat vervelend dat je daar zo;n last van hebt he..
Altijd goed om op de hygiene te letten, dat maakt de kans alleen maar kleiner :)
Ik heb laatst 3 dagen aan huis gekluisterd gezeten, enorme buikgriep, bleek een virus,.kon niets meer..meerdere mensen om mij heen net zo..niet ziek ervan etc, maar alles komt eruit wat je erin stopt.
Bij ons kwam het dus niet door voedsel, maar echt een virus..kon de HA ook niets aan doen verder.

Goed vitamines tot je nemen en zorgen dat je goed slaapt, zodat je weerstand goed blijft en daardoor minder kans maakt op besmetting.

(ik ben trouwens erg extreem geweest in schoonmaken hoor..nu ietsies minder, maar de kraan wordt elke ochtend en avond schoongemaakt :P voor monden die eraan gehangen hebben en vieze handen die de kraan opendraaien, haha)

Sterkte.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:03

Hoe is het nu?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 11:57

nog steeds niks aan de hand...

*begint een beetje hoop te krijgen dat het goed gaat...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:34

Dan zal het wel goed gaan denk ik :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 17:09

ik hoop het!! tot nu toe nog steeds niks.... :)