Pony op voet, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Pony op voet, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 08:42

Hoi hoi,

Dinsdagavond is er een pony op mijn voet gaan staan tijdens een ritje naar buiten (voordat ik ging op stappen) ik heb nog een stuk doorgelopen en ben vervolgens er nog opgestapt.
Toen de pony er op had gestaan was er direct een blauwe plek zichtbaar.
Ik heb thuis pas gekoeld en inmiddels was de blauwe plek al zichtbaar groter en vond ik mijn kleine teen er 'anders' uitzien, maargoed mijn tenen staan nu eenmaal scheef dus ik vond dat ik er niet veel over kon zeggen.
Verder heb ik het ingesmeerd met arnifloor tegen kneuzingen.

Woensdagochtend was het nog steeds blauw. Ik had mijn voet al hoog gelegd in bed. Ik heb heel de dag gewerkt (caissiére dus voet hangt laag) en aan het einde van de dag was mijn voet tegen het donkerpaarse aan.
Weer gekoeld en ingesmeerd (ik had die dag verder geen mogelijkheid om dit te doen).

Donderdagochtend was de 'blauwe plek' op mijn voet geheel weg, alleen zat er nog één op mijn kleine teen. Donderdag ben ik een dagje weg geweest en aan het einde van de dag was deze weer geheel tegen het donkerpaarse aan.

Momenteel is de blauwe plek weer weg.. (het is dan ook nog maar ochtend)

Heeft iemand een idee wat die verwisselingen van kleur inhouden? Hoort dit gewoon bij een kneuzing? Of is het van belang dat er ik toch een huisarts naar laat kijken?

[Over de pijn trouwens; tijdens het lopen heb ik alleen pijn met afwikkelen als ik bij de kleine teen aankom want de rest zit bovenop de voet en heb je niet zoveel last van met het lopen eigenlijk. Het aanraken doet wel zeer (insmeren, koelen, schoen aantrekken etc.).]

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:27

Ik denk dat het gewoon een kneuzing is, hoef je verder niets aan te doen. Zelfs al zou je je teen gebroken hebben doet de dokter er vaak niks aan. Heb zelf ook al een half jaar een blauwe teen/nagel van een paard dat zn benen niet zo goed onder controle had :=