Vreemde allergie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Vreemde allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 17:04

ten eerste, ik wist niet waar ik het moest plaatsen. Bij VT of MW ;)

Ik heb een probleempje, en ik weet niet of er meerdere mensen zijn die dit hebben?
Ik kan namelijk met warm weer (op een warme lente dag, en de hele zomer) geen melk drinken zonder er een allergische reactie op te krijgen. Drink ik op een warme dag een glas melk (maakt niet uit of het vol of half vol is) dan kan ik je garanderen dat ik binnen een half uur naar het toilet ren omdat het enorm laxeerd. Vroeger bij geboorte had ik er ook last van, en bij kinderjaren is er weinig tot niks veranderd.

Het vreemde is, ik kan heel veel producten eten/drinken waar melk in verwerkt zit. Zoals zelf gemaakte milk-shake of een kom brinta. Met warm weer maakt dit (bijna) niks uit.

Wat ik ook vreemd vind, is dat ik tijdens de 'vrouwen'-week ook geen melk kan verdragen. Geen pure melk dan. Zodra er iets anders bij is vermengd of verwerkt, is de reactie veel minder. Zal het dan door de hormonen komen?

Hebben meerdere bokkers dit? Of is er een reden voor? Mijn dokter zegt dat het niet erg is, en dat ik een melk allergie heb. Maar tis wel vreemd dat ik het enkel bij melk zo erg heb.

Ik ben benieuwd naar herkenning namelijk :)
bedankt voor het lezen!

DewiRox

Re: Vreemde allergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:09

Gelukkig heb ik het niet zo erg als jou, maar ik kan voor 12 uur 's middags ook geen melk verdragen. Als ik 's ochtends een kopje melk drink heb ik de hele dag last van mijn maag en moet ik constant naar het toilet. Als ik later op de dag melk drink is er niks aan de hand, ook heb ik geen last bij andere melkproducten.

Misschien toch naar iemand die echt verstand heeft in allergieën? Die kan je denk ik verder op weg helpen dan de huisarts.