Zeer gevoelige hoofdhuid, iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Zeer gevoelige hoofdhuid, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 14:17

Hallo Bokkers!

Ik heb een vraagje over/voor mijn vriend.

Hij heeft een zeer gevoelige hoofd huid, rode plekken, droge plekken en vaak een puistje hier en daar.
Nu hebben we in verschillende drogisterijen al gezocht naar een goede shampoo voor hem, maar bijna alles is voor dof haar / beschadigd haar enz, maar niet speciaal voor de gevoelige hoofdhuid! We hebben nu al een PH-huid neutrale zeep voor hem.

Mijn vriend heeft een beroep waar hij netjes heen moet dus hij doet elke dag gel in ( anders ziet hij eruit als een wildeman :D ) en dat moet er dus elke avond uit worden gewassen, dit bevorderd zijn hoofdzaak natuurlijk ook niet!

Heeft iemand een goede tip voor ons? :)

Ir111

Re: Zeer gevoelige hoofdhuid, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:21

Je kunt bij De Tuinen shampoo van Weleda (oid) kopen, shampoo met rozemarijn. Die schuimt nauwelijks maar is voor de gevoelige hoofdhuid. Ik was er alleen zelf niet zo enthousiast over. :o

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:23

Wassen met Neutral is misschien ook een goede, daar zitten helemaal geen schadelijke stoffen in. En ik weet niet of het bestaat, maar kijken naar een gel zonder alcohol. Denk dat dat al heel erg veel scheelt.

edit: typefoutje

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 14:23

Hahaha! Nouja elke hoofdhuid is anders wellicht is het heel goed voor hem, heel erg bedankt!! :)

Hij gebruikt kilo's gel ( :') ) dus hij heeft altijd die hele goedkope groene potten, ik zal eens kijken of daar alcohol in zit!

WhiteWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:25

Babyshampoo!! Helpt bij mij ook altijd.

Dominiqueee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 14:26

Ik zou 'm eerst even langs de huisarts sturen. Heb zelf ook eens huidproblemen gehad om mijn hoofd, bleek dat in een schimmel had. Weekje wassen met speciale shampoo en ik was van m'n problemen af. Verder zou ik eens proberen wat Cyruss_ zegt: parfum vrije shampoo! Voor die gel zou ik zo 1, 2, 3 geen oplossing weten. Misschien is een wax beter? Ik zou het gelgebruik zoveel mogelijk beperken.

RelarDevi

Re: Zeer gevoelige hoofdhuid, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 15:01

Niet van die goedkope gel kopen maar uitkambare gel, hoef je dus niet elke dag te wassen. Scheelt waarschijnlijk wel een beetje?