Dit ging er echt wel over...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

paarden652

Dit ging er echt wel over...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 22:39

Daarnet was ik zoals altijd op mijn gemak TV aan het kijken. Aangezien ik Belg ben, keek ik naar VTM. Opeens vroeg mijn ma mij: Waarom kijk je niet naar één? Eén is veel leerrijker. En daarop: Mag ik niet naar VTM kijken dan? Begon ze boos te worden dat ik haar niet moest tegenspreken etc. Ja sorry, ik kijk naar wat ik wil op de tv. Ik heb dan maar gezegt dat Eén grote brol is op een paar programma's na. Zet zei boos de tv uit en zegt dat ik een arrogant kind ben etc.

Nu, ik zit dan maar aan de pc me zorgen te maken over mijn ma. Hoe dat ze de laatste tijd reageerd is echt niet meer normaal, dat is gewoon mijn ma niet meer. Wil ik iets tegen haar zeggen, roept ze onmiddellijk dat ik eerst sorry moet zeggen omdat ik ruzie heb gezocht en ik mijn grote mond tegenover wil houden. Nu, ik had de kans dus niet eens om iets te zeggen dus zweeg maar. Daarnet smeet ze een aardappel mesje naar mijn pc omdat ik dat niet had afgewassen! Kom zeg... We steken alles in de afwasmachine... Nu, ik dus niets zeggen want ik kan de laatste tijd niets meer goed doen.

Onlangs hebben we nog maar een discussie gehad want zei vond dat ik moet geloven in God. Nu is er de laatste jaren verschillende dingen gebeurt waarom ik niet meer geloof. Zij zei dus tegen mij dat alles wat er nu verkeerd gaat in mijn leven komt omdat ik niet geloof? Ze heefd op een terras aan de kust geschreeuwd tegen mij dat ik alleen maar mijn plechtige comunie heb gedaan voor de cadeautjes (wat dus niet waar is!) enzo. Begon ze een heel spel te maken en verplichte ze me mij te geloven.

De laatste tijd doet ze echt raar. Ze stelde aan mijn pa voor om in aparte kamers te slapen? Blijkbaar kan ze niet tegen zijn gesnurk. Ik stelde oordopjes voor maar dat vond ze drastisch... Sorry, maar apart slapen is volgens mij net iets ergers. Ik heb al met vertrouwenspersonen gesproken over het feit dat ik bang ben dat ze zwaar depresief is. Ze geven me daar gelijk in maar als we er tegen haar over beginnen zegt ze dat ze zich goed voelt...

Onze thuissituatie is niet gemakkelijk en haar depressie lijd ik dan ook daaraan. Mijn pa word soms boos op mijn ma omdat hij vind dat ze te streng is naar ons toe en altijd alles goedpraat naar haar eigen persoon. Ze zegt dan altijd dat ze haar fouten kan toegeven maar dat doet ze dus niet! Ik maak me dus grote zorgen over mijn ma. Sorry, maar niet meer samen willen slapen met mijn pa en een aardappel mesje naar mijn pc smijten... Dit kan je toch niet meer normaal vinden...

Mijn pa heeft al met haar proberen praten want we zien haar ziender ogen slechter worden, maar ze wil niet luisteren. Ze ontkent echt alles... Ze noemt me soms een dom, egoïstisch wicht omdat ik soms liever naar mijn paard ga dan met haar naar een hobby beurs (echt, ik ga al om de 2 weken mee) Ik snap niet wat ik verkeerd doe. Ik rook niet, ik drink niet, ik neem geen drugs, heb geen vriend. Ze isoleerd me soms echt van de buitenwereld. Vriendin heb ik nauwelijks. Buiten 1 goede hartsvriend waar ik alles aan kan zeggen.

Trouwens, ik ben 17 een half, dus het nu niet dat ik niet weet waar ik het over heb.

Finstar1991

Re: Dit ging er echt wel over...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:50

Ga eens lekker tegen haar in, vertel haar wat ze doet en wat jij er van vind, open haar ogen..
Drinkt ze ook?

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 22:51

Nee nee, ze drinkt zeker niet! Ze is gewoon de laatste tijd zo verandert en niet meer de ma die ik ken |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:54

Misschien is ze in de overgang. Toen was mijn moeder ook 1 stuk shagerijn.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:56

Mijn moeder sloeg ook zo ineens om, ze merkte het goddank uieindelijk zelf ook.
Ze sloeg, en gooide ook dingen naar mn hoofd.
En dat samen met een vrouw van stal die bij ons woonde.

Ze is in therapie gegaan, test ondergaan en daar kwam Borderline uit.
Misschien iets voor jou mams?
Want het gaat niet alleen tussen jou en je mam niet goed, maar ook tussen je pa en mam niet .
Je kunt er wel tegen in gaan zoals "Finstar" zegt, maar soms werkt dat zo hard averechts!
Ik ken je moeder niet, jij nu ook niet echt meer maar je kunt proberen er tegen in te gaan ookal heb je dat eigenlijk al een beetje gedaan, met het televisie kijken :)

Wat je zegt met fouten toegeven, mijn moeder zou dat ook nooooit doen ben nu zelfs bezig met het contact verbreken.
Ondanks dat ze zomaar naar Zeeland vertrok toen ik 17 was.
Ze is rustiger geworden maar nog steeds zo onredelijk als maar kan..

Misschien kun je het eens eerst met je pa erover hebben of ze misschien een persoonlijkheids stoorenis test kan doen? :)
Ik bedoel dit bericht absoluut niet banketstaaf begrijp me niet verkeerd!!

Sterkte

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:58

Inderdaad finstar wat jij zegt, ga eens lekker tegen haar in, bek goed terug. Als jij het haar niet zegt, ziet ze het zelf ook niet. Breezy, chagerijnig of depressief, daar zit wel een heel verschil tussen.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:04

Probeer eerst eens met haar te praten waarom ze zo doet en als ze begint te roepen vraag dan gewoon eens of ze in de menopauze is? Confronteer haar, des noods zet je het op film hoe ze bezig is en laat je haar dat zien.
Er zal wel iets schelen zoiets komt niet zomaar.

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 23:09

silfie35 schreef:
Inderdaad finstar wat jij zegt, ga eens lekker tegen haar in, bek goed terug. Als jij het haar niet zegt, ziet ze het zelf ook niet. Breezy, chagerijnig of depressief, daar zit wel een heel verschil tussen.

Mijn oudste zus is zwaar depresief, ik weet wat het is ;)

@ suusiejj: Ik neem het zeker niet verkeerd op, maar ik heb al gemerkt dat er tegen in gaan niet helpt. Integendeel. Mijn zus is zwaar gehandicapt en zit op internaat. Die hebben met mijn ma ook al proberen praten maar ze wil niet luisteren. We hebben haar al geconfronteerd met wat ze deed. Op een rustige manier, een dwingende manier, een boze manier. En dat jaagt me zo een angst aan. Dat we machteloos staan want ze wil het niet inzien...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:20

hoi ik denk dat ze er nog niet aan wil, ik bedoel ze heeft geen makkelijk leven gehad als ik dat zo lees. je zus is zwaar gehandicapt.
Bij mij ongeveer een zelfde situatie ik heb adhd pdd nos en mijn broer is zwaar gehandicapt. Dat gaat haar niet in haar koude kleren zitten. Maar dat wil niet zeggen dat ze jullie zo mag behandelen, ik lig ook regelmatig met mn moeder in de clinch, helaas. kreeg toen ik nog thuiswoonde ook dingen naar mn hoofd en een klap op mn 23ste. Vanavond zei ze ook weer iets van anders kom ik persoonlijk naar je toe en dan. niet dat ze dat echt doet maar ze is heel opvliegend. maar ik houd wel van haar. dat maakt het allemaal zo lastig. ik ben nu 34. Het is een situatie waar zei en jullie niet gelukkig zijn en psychische stoornissen komen meestal later aan het licht. Ik vraag me af of je veel kan doen want als zij niet wil tja. sterkte en succes.
Laatst bijgewerkt door franka75 op 05-05-10 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:35

Hoe zwaar je leven ook geweest is, dat is geen reden om met aardappelmesjes te gooien :x Ik weet niet wat zij onder aardappelmesjes zien, maar hier zijn de aardappelmesjes echt behoorlijk scherp, als je daar hier mee gooit kan je de ander flink verwonden...

TS: als ze zo plots is omgeslagen, is er dan niets in haar leven dat "mis" zit maar waar ze niet met jullie over kan/wil praten? Toen ik las dat ze niet meer bij je vader wil slapen vroeg ik me af of ze misschien gevoelens heeft voor een ander waar ze niet mee om kan oid. Dus niet dat ze je vader bedrogen heeft he, maar dat ze kwaad is op zichzelf (en daarmee dus ook kwaad reageert op mensen rondom haar) omdat ze gevoelens heeft of iets in die aard? Dat ze daarom zo snel bijt? (hoe harder je bijt, hoe minder dicht mensen in de buurt durven komen, vaak zijn de harde bijters mensen die ergens in hun eigen leven niet mee om kunnen maar er ook niet over willen praten.)

Edit; een reactie die niet meer nodig is weg gehaald. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-05-10 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:49

aangepast kan het niet meer vinden

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:50

Valt even binnen: staat in haar profiel ;)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 10:02

LZP --> MW