Ik blijf misselijk...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Ik blijf misselijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 13:08

Hallo,
Allereerst, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon geen recent topic vinden om mijn vraag in te stellen.

Ik ben sinds ongeveer twee á drie weken bij vlagen erg misselijk,vooral 's avonds.
Ik kon toen wel gewoon eten en drinken,dit leek geen invloed te hebben , ook zat er geen patroon in mijn misselijkheid.
Sinds 4 dagen ben ik echter gaan overgeven en houd ik nagenoeg niks meer binnen.
In de ochtend kan ik nog wat drinken of een crackertje eten,maar een half uur daarna begint de ellende.
De rest van de dag ben ik voortdurend licht misselijk,met hevige vlagen tussendoor waarbij ik dus moet overgeven/gal braken.
Edit: Ook moet ik veel boeren laten en heb ik steeds het gevoel alsof er een steen in mijn maag zit.

Ik heb in het verleden maagvliesontsteking gehad,maar ik kan me niet herinneren dat dit met vlagen gepaard ging.

Ik begin me onderhand goed slecht te voelen,een beetje licht in mijn hoofd,trillerig en de nodige dingetjes die je krijgt als je lang niet gegeten hebt.

Ik kan niet zwanger zijn,ik heb geen stress en anderen in huis hebben geen verschijnselen (waardoor voedselvergiftiging weggestreept kan worden)

Vanmiddag had ik bedacht om bij de apotheek Domperidon of Emesafene te gaan halen, maar na 3 apotheken die gesloten waren wegens bevrijdingsdag,heb ik de strijd opgegeven. (ook bij de Kruidvat en Etos hadden ze geen middelen voor me)

Nu moet ik nog tot morgen wachten en tot die tijd wil ik toch wat dingetjes proberen...maarja,welke?
En daarna,het liefst zou ik gewoon een symptoombestrijder gaan halen en dan hopen dat het overgaat,maar doe ik daar wel verstandig aan? Ik ben niet zo'n doktersmens,en de onderzoeken die ik in het verleden heb gehad zou ik niet graag herhalen :o

Help? :+
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 05-05-10 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Re: Ik blijf misselijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 13:09

als ik jou was zou ik even de HA post bellen, lijkt me toch wel ernstig genoeg

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:03

Ik heb een tijdje terug ook deze symptomen gehad en dat was een maagwandonsteking. ik heb hiervoor maagbeschermers/maagzuurremmers gekregen en toen ging het over. zou ook de HA-post even bellen.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:11

Sommige dingen moet je niet zelf op willen lossen.Ik raad je echt aan om met deze klachten naar een arts te gaan.misschien is er wel wat meer aan de hand,en dan kun je er beter snel bij zijn.Sterkte ermee!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 14:13

Tieme schreef:
Ik heb een tijdje terug ook deze symptomen gehad en dat was een maagwandonsteking. ik heb hiervoor maagbeschermers/maagzuurremmers gekregen en toen ging het over. zou ook de HA-post even bellen.

Ik heb geen maagzuur of oprispingen o.i.d , ik weet niet of dat ermee te maken heeft?

En is overgeven wel zo spoedeisend om naar de HA post te gaan? :=
Voor mijn gevoel ga je daar alleen heen met hele ernstige klachten :o

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:17

overgeven is niets ernstigs nee, maar als het blijft aanhouden lijkt het wel ernstig genoeg, ook ben je misselijk en je hebt een tijd niks gegeten, kan nooit goed zijn..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:21

Als je al 2 a 3 weken er mee rondloopt lijkt me niet dat je er nu mee naar een HAP moet. Gewoon morgen naar de dokter gaan en vandaag rustig op de bank hangen of in bed (uiteraard met een emmer naast je).

Sterkte, lijkt me knap rot om te hebben.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 14:22

Dat is ook weer zo Ir111 , alleen loop ik niet al 2 á 3 weken over te geven,dat is 'pas' vier dagen.

Ik twijfel nog,ik kan er überhaupt niet zomaar heen,want ik kan geen kant op met mijn dochtertje.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 14:25

Ik ben mss niet aardig maar gister liep je er 3 dagen mee en wist je dat het vandaag een feestdag is, dan had je gister 'moeten' gaan. Als het vandaag niet wezelijk anders is dan gister zou ik dus gewoon morgen naar de HA gaan.

Ik kan me echt voorstellen dat je je rot voelt hoor. Maar wat maakt die ene dag wachten nu nog uit denk ik dan? :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 14:59

Nouja,eerlijk gezegt heb ik er niet aan gedacht dat het vandaag 5 mei was nee.
Bovendien was ik gister en eergister in Duitsland bij mijn ouders,dus had ik geen huisarts tot mijn beschikking.
Niet als excuses hoor,ik snap je wel.

Aangezien ik van plan was dit tot morgen uit te zitten dacht ik dat het wel kon maar het gaat niet meer.
Ik ga dan ook straks naar de HApost omdat ik ook aan mijn hartstoornis moet denken. Ook ben ik al twee maal eerder opgenomen wegens uitdroging en dat wil ik nu graag -hopelijk- voor zijn.