personen die zich afsluiten/hoe ermee omgaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AprilRain

personen die zich afsluiten/hoe ermee omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 07:56

Mijn (ex?)vriend... Is terug thuis gaan wonen net op de dag dat we naar ons nieuwe huisje gingen verhuizen.
Ik ben er kapot van, maar probeer nu alles te begrijpen.
Ik praat met alles en iedereen en krijg zo zicht op de situatie.
Rust heeft hij nodig en hij wil alleen zijn. Voor mij héél moeilijk want ik had alles wat ik wou (huisje, ventje, hondje) En van de 1 op de andere moment is mijn toekomst weg.

We hebben in het begin van onze relatie moeilijke tijden gekent.
Vervelende ex van hem en diens vriendin. Ik ben van mezelf al onzeker en dat maakte mij nog onzekerder waardoor ik van hem veel bevestiging verlangde. En uiteindelijk toen we gingen samenwonen had ik enorme last van heimwee. Dat laatste probleem is opgelost het 1e wringt soms nog.

Nu heb ik 1001 vragen die onbeantwoord blijven want hij sluit zich volledig af. Ondertussen een week geleden en nog steeds geen contact met hem gehad...
Ik heb wel contact gezocht, eerst verdrietig dan kwaad...
Heb hem vandaag mijn (hopelijk) laatste smsje gestuurd.
Heb hem gezegd dat ik hem graag zie en dat ik er ben voor hem, maar dat ik hem de nodige tijd geef om tot rust te komen.
Ergens wil ik heel graag begrijpen hoe hij zich gedraagt, maar soms voelt alles aan als een leugen. Tijdens onze relatie ben ik te weten gekomen dat hij zelf nogal veel heeft meegemaakt in zijn kinderjaren & jeugd. Maar ik weet niet wat.
Hij probeert alles altijd alleen op te lossen ook de problemen die zich voordeden tussen ons. Maar ik kon dat niet begrijpen, werd dan meestal gefrustreerd en emotioneel.
Want je merkt dat er iets is, je weet alleen niet wat.

Hoe kan ik met hem omgaan?
Ik zit nu met tegenstrijdige gevoelens. Ben boos om wat hij gedaan heeft maar ook heel verdrietig want hij is de man met wie ik oud wil worden.

Als ik hem rust gun, komt hij dan vanzelf af?
En wat als hij terug wil komen??
Ergens heb ik schrik dat hij zich altijd zal blijven afsluiten en dat maakt mij heel ongelukkig, dat ik hem niet kan helpen dat hij mij niet genoeg vertrouwt om te zeggen wat er aan de hand is...
Hij wil ook koste wat kost uit onze omgeving weg, naar ergens waar hij niemand kent, niemand tot last is en hij van niemand last heeft. Maar ik heb hier mijn vrienden,paarden, werk... ik ben niet bereid hier zomaar alles achter te laten. Hoe graag ik hem ook zie.

KiWiKo

Re: personen die zich afsluiten/hoe ermee omgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:06

ik denk dat je eerst voor jezelf eens uit moet vogelen wat je nou eigenlijk van hem wil

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 08:10

wat ik wil...
Ik had alles om gelukkig te zijn. Maar de persoon die je zo graag ziet ongelukkig zien en niet weten waarom is frustrerend.
Ik zou graag weten wat er is, vanwaar het komt en hoe ik ermee om moet gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:12

dan vraag je dat hem? eventueel in een brief?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:12

Je kunt iemand niet dwingen ergens over te praten. Heb respect voor zijn gevoel en dan komt hij misschien ooit wel ermee, zoniet, jammer dan maar zijn beslissing.
Geef hem de ruimte :) Zo te lezen zit je hem veel te veel op z'n huid.

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 08:17

Heb hem 2 brieven geschreven en paar smsjes gestuurd.
Dat is nu eenmaal mijn karakter, ik wil alles nu weten :p
Maar ik weet heel goed dat ik hem nu zijn ruimte moet geven.
Ik hoop alleen dat hij dat uiteindelijk apprecieert en toch even wil praten. Ik kan hem inderdaad niet dwingen, daarom probeer ik nu toch afstand te nemen. Al is dat zo verdomd moeilijk

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:20

LZP --> MW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:32

sterkte :(:)
ik weet hoe het voelt, mijn relatie is vorig jaar augustus uitgegaan. mijn ex sloot zich ook ontzettend af.
ik heb echt alle manieren geprobeerd om hier mee om te gaan.
ruimte geven, loslaten, praten praten (alleen dan, hij zei niks), wakker schudden, brieven schrijven, weer met rust laten..
ik heb bijna onmens veel begrip getoond voor de problemen die hij had met zichzelf.

mij brak het volledig op op een gegeven moment. had het gevoel totaal alleen in de relatie te staan, er alleen voor te willen vechten. we werden twee vreemden in huis, ik weigerde mijn leven ook te laten stilstaan..

alles wat 'moeilijk' was, daar rende hij voor weg, fysiek en geestelijk, kon totaal niet met emoties omgaan. hij was gewoon totaal niet meer te bereiken dan. kon praten/gillen/janken als brugman, het hielp geen fluit.

uiteindelijk is er iets gebeurd met mij waar hij fysiek en geestelijk helemaal van weg liep en is er bij mij iets totaal geknakt. ik heb hem voor het blok gezet om hulp te gaan zoeken, samen er in.. of het is over. en dus was het over.

pas daarna besefte hij wat hij kapot had gemaakt en is hulp gaan zoeken, maar toen was het te laat.

wat ik heb geleerd is dat je iemand die dit zo extreem doet niet kan helpen, of je nu loslaat of vastpakt. loslaten zal de relatie langer laten duren, maar met grote kans dat jij jezelf verliest en te grote consessies gaat doen en in een relatie zit die jou niet gelukkig maakt.

nogmaals sterkte, ik ken de frustratie en het verdriet :(:)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:34

mijn ervaring......afstand nemen
maar dat garandeerd niet dat hij bij je terug komt

doorvragen werkt vaakt juist afstotend
geef hem tijd en geef hem rust

ja de kans bestaat dat hij zijn leven door gaat en niet meer aan je denkt
maar ook dan ben je gelijk wijzer geworden want dan weet je dat zijn gevoel voor jou nooit diep genoeg is geweest
als hij echt van je houdt komt hij terug....

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 08:39

Ik snap wel dat je alles, nu! wilt weten. Maar je kan niet dwingen zoals Cayenne al schreef. Wellicht zijn er in zijn eigen leven wat zaken die onverwerkt zijn of weet hij zelf niet wat hij zelf wil. Dat zal je toch moeten afwachten. Hoe meer je hem nu opzoekt, middels brieven en sms-jes des te meer hij zich waarschijnlijk zal terug trekken. Er zit niets anders op dan geduldig afwachten.

Persoonlijk vind ik wel dat hij je erg in het onzekere laat en begrijp goed dat jij daardoor ook tegen de muren oploopt. Hij heeft ook een verantwoordelijkheid naar jullie relatie en kan er ook voor kiezen je antwoorden te geven middels een brief. Hij heeft nu de touwtjes in handen en het is aan jou of jij dit wil accepteren en wil wachten tot hij er aan toe is. Dit kan nog weken duren maar kan ook morgen zijn.

Maar nogmaals je kan iemand niet dwingen, zoek uit waar je eigen grenzen liggen en wat jou stappen zullen zijn.

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 08:51

Ik wil hem (nu nog) de tijd gunnen om zichzelf terug te vinden. Als hij dan terug komt om te praten zie ik dan wel hoe ik er tegenover sta... In elk geval vind ik dan wel dat hulp nodig is.
Hij weet niet wat hij wil, dat zei hij zelf vaak genoeg. Stond mij dan zo aan te kijken van "schat help en zeg me wat ik moet doen"
Ik heb ook op alle manieren geprobeerd, maar niks hielp.
Hij wil alleen zijn. Spelletjes spelen, zich geen zorgen maken. Voor hem moet het leven leuk zijn. Alleen maar lachen en plezier maken. Maar wie wil dat niet? De realiteit is helaas zo anders.
Zodra ik wou praten begon hij met een balletje te spelen of iets anders te doen. Het was steeds een monoloog en ik zag hoe hij steeds verder in zijn schulp kroop.
En nu weet ik wat mij enerzijds zo ongelukkig maakte in deze relatie. Maar anderzijds is hij zo lief zo aanhankelijk en was hij,buiten dit dan, voor mij de man van mijn dromen.
Ik denk dat hij wel echt zijn best heeft gedaan, steeds weer opnieuw, maar iets lukt hem niet, iets blokkeert in hem.
Hij is wel sociaal, maar zal nooit over zijn problemen praten.
Zoals ik al zei zolang het maar over leuke dingen gaan en hij kan lachen is hij blij.
Ik vind het zo erg, want ik wil hem helpen en laten zien dat ik hem begrijp of toch mijn best doe.
Maar de bal ligt inderdaad in zijn kamp en ik kan alleen maar wachten... En ik hoop, ik hoop dat het dan nog niet te laat is.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:34

Ts, hoe gaat het inmiddels. Heb je nog wat van je vriend gehoord?

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:36

Pff het lijkt wel alsof je het over mijn vriend heb.. We zitten nu ook op het punt om ui mekaar te gaan en heb het gevoel dat hij het vanavond ook uit gaat maken :'(

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 15:36

Voorlopig niks meer gehoord...
Had zelf ook even een zwak punt en heb donderdag 6mei mijn laatste smsje gestuurd.
Vrijdag verjaarde hij dan en heb ik gewoon niks gestuurd.
Ik hoop dat ik het lang genoeg volhou!

Ik ben wel verder gaan lezen op internet en volgens mij zit het probleem in onze kinderjaren. Ik denk dat hij een soort bindingsangst heeft en ik verlatingsangst. En laat nu net die personen elkaar aantrekken.

Hij twijfelde na zijn keuze voor mij absoluut niet over onze relatie maar deed dit wel vanaf december.
Ik ben iemand die redelijk afhankelijk word zodra ik merk dat de kans erin zit dat het fout gaat lopen.
En laat dat nu net het begin van onze relatie geweest zijn.
Hij wou eigenlijk nog geen vaste relatie, heb hem toen even laten begaan. Ex wou hem terug, heeft hij toch voor mij gekozen...
Maar net dat heeft mij onzeker gemaakt en heeft mijn verlatingsangst gevoed.

Hoe hij zich voelt of voelde weet ik niet. Hij heeft mij de hemel op aarde beloofd en ook een hele tijd laten zien, maar toch maakte hij zich steeds losser van mij. Tot ik dus in deze hel beland ben.

Iig weet ik voor mezelf waar ik rekening mee moet houden.
Onze combinatie was wrs niet zo perfect, maar ik blijf er wel bij dat als hij echt zo veel van me houdt als hij altijd beweerde dan komt hij wel terug.
Ik lees nu veel en probeer zo ook mijn zwakke punten te bekijken en te beoordelen.

Ik weet dat ik hem graag zie en dat ik met hem nog steeds een leuke toekomst zie. Maar ik kan hem niet bereiken nu en als hij mij echt op deze manier laat stikken, dan is hij ook mijn liefde niet waard. Ik ben nog steeds bereid te vechten/werken.

Heb nu net een app. gehuurd en nu ga ik dus proberen voor mezelf mijn leven terug op pootjes te krijgen. Er zullen wrs nog veel moeilijke momenten komen, maar of hij nu terug komt of niet mijn leven gaat gewoon veder.

Ik hou jullie op de hoogte.