Onderstaande waarschuwing kreeg ik via de mail dus voor iedereen die op vakantie gaat of vaak alleen (thuis) is het belangrijk om te weten dat dit mogelijk is en blijkbaar ook al toegepast wordt. Als je erop bedacht bent wordt het al een stuk minder makkelijk om op deze wijze overvallen te worden.
Bij een benzinestation in Antwerpen,stapt een man toe op een vrouw die staat te tanken die juist uit Spanje naar Nederland terugkeerd Hij biedt aan haar te helpen,een type Oostblokker, stelt zich voor als schilder en geeft haar zijn visitekaartje. Zij neemt uit vriendelijkheid het visitekaartje aan als blijk van goede wil, en stapt terug in haar wagen. De man is daarna in een andere auto gestapt, die bestuurd werd door een andere man.
Toen de vrouw zich klaarmaakte om verder te rijden, ziet ze dat beide mannen op dat ogenblik ook gaan vertrekken. Zeer snel voelt ze zich onwel worden,en lijkt wel of ze geen adem kan halen.
Ze probeert het raampje te openen, en wordt er zich van bewust dat de misselijk makende geur op haar hand zit, op de hand die het visitekaartje heeft aangenomen.
Ze ziet dat de auto met beide mannen haar op de voet volgt, en is er zich van bewust dat ze snel iets moet doen. Ze is de parking van het eerstvolgende benzinestation opgereden, gestopt, en herhaald beginnen toeteren en om hulp gaan roepen.
Beide mannen zijn toen snel gevlucht, maar de vrouw voelde zich nog steeds onwel. Pas een tijdje later is de vrouw zich beter gaan voelen. Er zat dus duidelijk een substantie op het kaartje dat haar flink in de problemen had kunnen brengen.
Dit verdovend middel heet BURUNDANGA en wordt gebruikt om mensen te overvallen of om hen te bestelen of op een andere manier van de verdoofde te profiteren. Deze drug is vier keer krachtiger dan een verkrachtingsdrug (ghb)en is overdraagbaar via een simpel visitekaartje.
Wees heel voorzichtig en neem dus geen kaartje of papiertje aan van een onbekende, ZEKER NIET als U op dat ogenblik alleen bent. Dit geldt ook voor mensen die u thuis bezoeken en u hun diensten aanbieden, terwijl ze u hun visitekaartje aanbieden.
Er zijn gevallen bekend dat slachtoffers zelf de criminelen hebben geholpen om hun eigen huis en rekening leeg te halen.
AUB trek dit bericht na op http://www.ecosia.org of google BURUNDANGA zodat U helemaal overtuigd bent van dit bericht.
Dit klinkt precies als zo'n mail, die dan inderdaad talloze keren wordt doorgestuurd, waardoor mijn mailbox elke dag volstroomt met spam (gelukkig in de "spambox")
Shadow0
Geplaatst: 04-05-10 21:37
Lente77 schreef:
Toch schijnt het volgens de zoekmachines vaker voor te komen dus beter op de hoogte zijn van de mogelijkheid dan dat het je overkomt lijkt mij.
Dikke kans dat het een hoax is ja...net als met dat deo gezeur (ow...ja natuurlijk dat is ook waar )
Maar goed, je moet altijd bedacht zijn (helaas) als je tegenwoordig alleen bent en je wordt aangesproken door een vreemde kerel...
Poiuytrewq
Geplaatst: 04-05-10 21:53
Jap, misschien een hoax. Al zou het me niet verbazen als het echt is gebeurd en die mensen er mee doorgaan. Het is opzich een vrij slimme actie, iemand die alleen is verdoven...
Shadow0
Geplaatst: 04-05-10 21:54
En dan ben je 'bedacht' - wat dan? Schiet je daar veel mee op? De straat oversteken is gevaarlijker, de trap aflopen is gevaarlijker, en vet eten is ook gevaarlijker. Oh ja. En paardrijden is STUKKEN gevaarlijker. Voorzichtigheid en gezond verstand zijn handig, maar we laten onszelf paniek aanpraten die het leven alleen maar zinloos beperken.
Ik ben niet bang alleen, sterker nog, doordeweeks ben ik 9 van de 10 keer alleen omdat manlief ergens anders werkt.
Ik gebruik wel mijn gezond verstand en doe sommige dingen dus niet als ik alleen ben. En het lastige is...er zijn gewoon gekken op deze wereld en ik hoef het gevaar nou niet zo nodig op te zoeken.
En gelukkig voel ik me niet beperkt daardoor
dejavu
Geplaatst: 04-05-10 22:29
Ik kende 'm ook al even. Inderdaad hoax.
Lente77, in je profiel staat dat je op Bokt bent om mensen te helpen d.m.v. jouw levenservaring. Misschien is het wel een idee om voordat je ons wil behoeden voor iets, je eerst dingen checkt voordat je een topic opent.
Zo kunnen we nog eens iets van elkaar leren, niet?
Gezien het feit dat het waarheidsgehalte van het bericht zeer twijfelachtig is en om te voorkomen dat er onnodig paniek veroorzaakt wordt, plaats ik hier een slotje.