elke dag eerder wakker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

elke dag eerder wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:16

Graag wil ik weten of er meer mensen zijn die hiervan last hebben of misschien tips hebben?

Vandaag wilde ik 'uitslapen', iets waar ik ben nooit goed in geweest ben, maar tot half 9 wilde ik wel in mijn bed blijven liggen. Zoals jullie al wel zien aan de tijd waarop ik dit post, is dat dus niet gelukt. De reden dat ik vandaag eens wat langer wilde blijven liggen, is het feit dat ik de afgelopen week/anderhalve week steeds eerder wakker wordt, elke dag lijk ik een kwartiertje tot half uurtje eerder wakker te worden, en dan niet half-wakker, maar ook echt meteen klaarwakker.

Vanmorgen was het al om 6 uur zo ver, ik lag met ogen open en klaarwakker in bed, nog wel geprobeerd te slapen maar dat lukt dan ook niet meer natuurlijk. Ik weet niet waardoor het komt, het enige wat er anders is deze week is dat mijn vriend er niet was, hij was hier voor het laatste donderdag omdat hij daarna een weekendje naar zijn ouders is gegaan.

Iemand tips hoe ik weer langer uit kan slapen?

joyce2

Re: elke dag eerder wakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:21

Geen idee Haike... Het zou misschien kunnen komen doordat het nu eerder licht word, maarja, dat verklaart niet dat je per dag een kwartier tot half uur eerder wakker word, want zo snel gaat dat ook niet met dat licht ;)

Ik heb het ook een tijd gehad, dan werd ik vroeg wakker en was dan idd gewoon klaar wakker, dan ging ik een boekje lezen, of nog wat tv kijken en anders gewoon lekker mn bed uit. K heb er eigenlijk geen moeite mee gehad, zolang ik maar uitgeslapen wakker word!

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:26

Haike,.. ik herken mezelf hierin
Bij mij maakt het niet uit of het winter of zomer is..
Maar ook 's nachts wordt ik regelmatig wakker. Heb begrepen dat lavendel-olie op je slapen smeren schijnt te helpen.
ik moet het nog uitproberen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:28

hoe laat ga je savonds naar bed?
heb je je slaapkamer goed donker en fris genoeg?

ik word vaak vroeg wakker omdat ik dan plassen moet :+
en dan ben ik vaak ook klaarwakker.
mijn uitslapen was vandaag tot half 8 :D

niet teveel mee bezig zijn,als je bij het naar bed gaan al denkt van goh ik ben benieuwd hoe laat ik morgen wakker word dan kan je er haast wel zeker van zijn dat je vroeger wakker word.
probeer dat in elk geval niet te doen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:34

Ik ben ook geen uitslaper :n
Maar heb me er bij neergelegd dat er nu eenmaal ochtend en avondmensen zijn, alleen jammer dat mn vriend nou net een avond mens is :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 07:44

Nibbit schreef:
Ik ben ook geen uitslaper :n
Maar heb me er bij neergelegd dat er nu eenmaal ochtend en avondmensen zijn, alleen jammer dat mn vriend nou net een avond mens is :=

Haha, dat is bij ons ook precies hetzelfde!

Dat een ochtendmens ben heb ook geen problemen mee, wel dat nu elke keer vroeger wakker wordt. Voel me ook nog niet echt uitgeslapen, dus dat nog het grootste 'probleem'.

Ellepel: ik ga altijd rond half 11 naar bed, maar in het weekend was ik zo moe dat dat wel eerder was, en gisteren toevallig later. Mijn slaapkamer is niet echt donker, maar dat is nooit geweest en ben ik dus ondertussen aan gewend. Plassen hoef ik 's morgens eigenlijk niet, wordt er niet wakker van in ieder geval. Ben eigenlijk ook helemaal niet mee bezig 's avonds, dus lijkt me niet dat daarvan komt.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:49

LZP --> MW

unika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:50

precies zelfde probleeem hier.
misschien idd om eerder licht word?
maar vooral in de vakantie's en weekenden klaar wakker, en dan met school niet helemaal maar half wakker.
maar wel elke x half 7, 6 uur?

nooit goed kunnen uitslapen & ook nooit goed kunnen slapen 's nachts.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:53

Als je rond half 11 naar bed gaat en dan rond 6 uur wakker wordt dan heb je het toch over een nachtrust van 7.5 uur. Dat is niet weinig ofzo :-)

Nu wordt het ook nog steeds eerder licht dus dat helpt ook niet zoveel.

Ik wordt ook altijd vroeg wakker. Als ik wil uitslapen dan heb ik het wel weer gehad om 8 uur 's ochtends :))

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 10:32

heb je veel rommel op je slaapkamer?
als ik een rommelige slaapkamer heb kan ik minder goed en lang slapen.
wel vervelend zeg

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:01

Erg vervelend, ik slaap hier thuis ook niet omdat ik heel vaak bij m'n vriend slaap.
Lig hele nachten wakker.

Misschien melk met anijs drinken een tijdje voor je gaat slapen?
Of een heet bad? :)

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:04

Kan dit niet te maken hebben met het feit dat het al vroeger licht wordt? Zeker als dit iets van de laatste tijd is en als je een maand of langer geleden wel goed kon uitslapen, lijkt mij dat mogelijk.
In dat geval zou ik eens kijken of jouw slaapkamer goed donker is en evt. beter verduisterende gordijnen o.i.d. overwegen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:04

Apple schreef:
Als je rond half 11 naar bed gaat en dan rond 6 uur wakker wordt dan heb je het toch over een nachtrust van 7.5 uur. Dat is niet weinig ofzo :-)

Nu wordt het ook nog steeds eerder licht dus dat helpt ook niet zoveel.

Ik wordt ook altijd vroeg wakker. Als ik wil uitslapen dan heb ik het wel weer gehad om 8 uur 's ochtends :))

Helemaal mee eens, blijkbaar heb je een goede interne wekker die jou na 7/7,5 uur wakker laat worden. Volgende keer dus later naar bed als je wilt uitslapen :P

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:26

bovenstaande maakt bij mij ook niet uit, al lig ik pas om 4 uur in bed, ben sowieso voor 8 uur wakker :P Best irritant

Ik zal ook eens kijken of ik de boel kan verduisteren, ben wel benieuwd of dat werkt, in de winter ben ik meestal wel iets later wakker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:23

Wat Nibbit zegt gaat voor mij ook op, hoe laat ik ook naar bed ga, ik ben toch elke keer vroeg wakker :P

Mijn kamer is wel vrij licht, maar dat is altijd al geweest (voorgaande jaren dan bedoel ik, winter natuurlijk minder). Heb er eerder ook geen last van gehad.

Met in slaap komen heb ik overigens geen probleem, vriend en ik kijken heel vaak 's avonds nog tv en meestal haal ik het einde van de film niet ;)