Bultje in nek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

Bultje in nek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 20:04

Ja zoals de titel al zegt, vanochtend werd ik wakker met een bultje in me nek.

Nu ben ik niet zo kleinzerig, was wel een gevoelig bultje dus ik belde rustig mijn ma op met de vraag wat het kon zijn.
Moest van haar een afspraak maken met de dokter, zo gezegd zo gedaan. Half 3 naar de dokter. (Ik ga echt bijna nóóit naar de dokter, 2 jaar geleden voor het laatst toen ik last van m'n rug had en daar te horen kreeg dat ik 2 aandoeningen in m'n rug heb. (sheurmann en scoliose) Met gevolg een gipskorset van 2 maanden. Hiermee wil ik zeggen dat ik dus echt niet snel naar de dokter ga :') )

Hij zei dat het waarschijnlijk een lymfeklier opzwelling is, en dat als het na 6 weken niet weg is, dat het niet goed is en dat ik dus maar terug kon komen.
Het kon namelijk wel wat anders zijn, want de plaats waar ik een klein ontstekinkje heb (bij m'n mondhoek) is niet in verbinding met die klier. (Zoiets zei de dokter) Omdat er een klier op kan zwellen bij een ontsteking, kan dat het dus zijn, maar het zou ook goed kunnen dat het wat anders is.

Heb een antibiotica zalfje gekregen voor het wondje bij m'n mondhoek, en voorderest niks voor het bultje.

Nouja nu maar afwachten :)) (en hopen dat het binnen een aantal weken wegtrekt)

floorsil

Re: Bultje in nek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:06

mijn moeder had het laatst ook, maar heb haar laatst er niet over gehoord, het is een beetje een hard buldje.

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 09:13

ik had het laatst ook. aan de rechterkant van mijn nek, onder mijn haargrens zegmaar.
in het begin leek het op een soort van onderhuidspuistje, totdat het begon te groeien en steeds zeerder begon te doen.
en op de één of magische rden is het zomaar vanzelf minder geworden

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:05

Zou er toch maar mee oppassen als hij echt dik word.
Heb ook altijd een beetje gezwollen klieren, nou was het laatst echt dik.. maar ze dachten er daarom natuurlijk te licht over.
Ben toen een paar dagen later snachts met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht(had een paniekaanval).. heel m'n nek/gezicht gezwollen.. steentje in m'n speekselklier.
Heb fijn heel de week in het ziekenhuis kunnen blijven omdat het gevaarlijk zat en ze het niet durfden te opereren. :=

Goed opletten dus je weet het maar nooit! :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 11:09

Mmmm, wil niks raars zeggen maar een vriend van ons had ook een bultje in de nek, die ging groeien en kreeg hij meer klachten bij, bleek dus pfeifer te zijn...
Ik zou het wel heeel goed in de gaten blijven houden als ik jou was.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 11:21

Ik hou het zeker goed in de gaten :j
Afgelopen dag is er niks veranderd, bultje is niet gegroeid en gewoon hetzelfde gebleven.

Pfeiffer heb ik al gehad, weet niet of je dat twee keer kan krijgen? Ben wel erg vermoeid maar dat komt waarschijnlijk niet hierdoor maar gewoon omdat ik het erg druk heb.

Bedankt voor de reacties!

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 18:32

Bij mij was er pas bloed geprikt op pfeifer en ik had dat ook niet. Wat bij mij dan t bultje kan zijn geweest, i dont't know!
@Jantine_ ik zou het even aankijken en als je t toch niet vertrouwd even terug gaan

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-10 18:37

Update: Bultje is een heel stuk kleiner geworden, eigenlijk zo goed als weg :D

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:56

Ik heb het ook heel vaak het kan ook met je weerstand te maken hebben.. en ziekte van pfeifer hoeft niet erg te zijn.. ik heb het gehad zonder dat ik er iets van gemerkt heb..