Koude, paarse (zweet)handen en voeten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Koude, paarse (zweet)handen en voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 16:06

Toch maar besloten een topic te openen omdat ik erg benieuwd zijn of er meer mensen zijn die hier last van hebben.

Als klein kind had ik altijd al erg koude handen en voeten.
Helaas is dit nooit veranderd en is het alleen maar erger geworden.
Ik ben hiervoor recent naar de huisarts geweest, hij vermoedde dat het iets te doen had met mijn schildklier. Doorverwezen naar het ziekenhuis voor een bloedonderzoekje,
waar (helaas) niets uit is gekomen. Ik zit dus vooralsnog met klamme handen en voeten. Voorbeeld van hoe mijn handen er uitzien: http://i43.tinypic.com/qzn982.jpg

Op warme dagen zwellen zowel mijn handen en voeten heel erg op, maar blijven wel ijskoud. Mijn voeten worden soms zo dik (voelt vooral als vocht, huid staat heel strak, lopen doet zeer) waardoor ik niet fatsoenlijk mijn schoenen aankrijg. Slippers kan ik niet aan want daar 'glij' ik door het zweet weer uit. Mijn handen zwellen ook op. Heb zelfs wel eens een ring moeten laten doorknippen omdat deze mijn vinger helemaal afknelde. Ik heb dan ook zweethanden, zo erg dat ik niemand meer een hand durf te geven en me kapot schaam.

Ik heb van alles geprobeerd. Heb inmiddels ook alleen maar schoenen en ballerina's van echt leer, kunstleder kan ik echt niet aan.

Voor school loop ik stages in de zorg, veel lichamelijk contact met cliënten en kinderen, waarbij ik me telkens erg ongemakkelijk voel en ook wel eens vragen krijg.

Vraag me af of iemand hier ervaring mee heeft en of er iets aan te doen is, want ik merk dat het mij ontzettend belemmerd in het dagelijks leven.
Alvast bedankt. :)

Destino

Re: Koude, paarse (zweet)handen en voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:56

Ik heb wel altijd koude handen en voeten en ze hebben dan ook echt een lijkenkleur..
Maar verder heb ik er geen last van..

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 17:57

Destino schreef:
Ik heb wel altijd koude handen en voeten en ze hebben dan ook echt een lijkenkleur..
Maar verder heb ik er geen last van..

Dat heb ik ook! Verder doen mijn voeten niet zeer ofzo.