Na talloze bezoekjes aan de HA (die het 'ook niet weet') ga ik eens iets anders proberen. Sinds ongeveer een jaar heb ik op onverklaarbare momenten enorme last van mijn keel en maag. Ik heb geprobeerd na te gaan wat ik gegeten heb, hoe ik zit, hoe m'n dag is geweest etc. maar er zijn geen overeenkomsten tussen de momenten dat ik het heb. Het voelt alsof er teveel lucht in m'n maag zit, als ik probeer dat eruit te krijgen (i.e. een boer laten
) lukt dat niet en komt er iets omhoog (heerlijke uitleg, niet?
) daarna krijg ik enorme kramp in m'n maag en die kramp gaat helemaal door tot in m'n tandvlees, wonderbaarlijk genoeg. Soms begint het andersom, dan krijg ik eerst kramp en probeer die te verlichten maar dat werkt ook niet. Het enige dat iets helpt is plat gaan liggen in 1 houding, dan gaat het meestal weg. Op internet heb ik gezocht naar deze symptomen, maar daar kom ik uit op een spastische slokdarm en de rest van de symptomen komen niet overeen, dus ik denk niet dat dat het is.
Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? Tips om de kramp te laten zakken? Of nog beter: te voorkomen?