Keel/maag kramp

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nouka

Keel/maag kramp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 10:25

Hoi Bokkers,

Na talloze bezoekjes aan de HA (die het 'ook niet weet') ga ik eens iets anders proberen. Sinds ongeveer een jaar heb ik op onverklaarbare momenten enorme last van mijn keel en maag. Ik heb geprobeerd na te gaan wat ik gegeten heb, hoe ik zit, hoe m'n dag is geweest etc. maar er zijn geen overeenkomsten tussen de momenten dat ik het heb. Het voelt alsof er teveel lucht in m'n maag zit, als ik probeer dat eruit te krijgen (i.e. een boer laten :o ) lukt dat niet en komt er iets omhoog (heerlijke uitleg, niet? ;) ) daarna krijg ik enorme kramp in m'n maag en die kramp gaat helemaal door tot in m'n tandvlees, wonderbaarlijk genoeg. Soms begint het andersom, dan krijg ik eerst kramp en probeer die te verlichten maar dat werkt ook niet. Het enige dat iets helpt is plat gaan liggen in 1 houding, dan gaat het meestal weg.
Op internet heb ik gezocht naar deze symptomen, maar daar kom ik uit op een spastische slokdarm en de rest van de symptomen komen niet overeen, dus ik denk niet dat dat het is.

Heeft iemand vergelijkbare ervaringen? Tips om de kramp te laten zakken? Of nog beter: te voorkomen?

BlackZelda

Re: Keel/maag kramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:27

Kan het geen hyperventilatie zijn? Ik heb daar o.a. ook last van en dan met name keelproblemen. Hyperventilatie kan echt een hoop rare, vage lichamelijke klachten geven (doordat je verkeerd ademhaalt)

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 10:34

Daar had ik nog niet aan gedacht, ik heb even online gekeken maar ik adem niet snel in en uit. Of is dat geen vereiste bij hyperventilatie?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:41

klinkt toch wel wat naar slokdarmkramp.
doe je dat steeds dat opboeren?
kan me ergens wel voorstellen dat je door dat te doen juist kramp opwekt..of komt dat ook als je niet opboert

heb je al eens heel simpel geprobeerd om een rennie te nemen?
opgeblazen gevoel kan veroorzaakt worden door een teveel aan maagzuur, er is speciale medicatie voor,maar soms kan een rennie ook helpen.

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 11:00

Nee de kramp komt altijd 's avonds opzetten, soms helpt het als ik iets eet en soms niet. Ook als ik niet boer komt de kramp en dat probeer ik dan te verlichten door te boeren, maar dat helpt niet.
Rennie heb ik geprobeerd, jammer genoeg werkt het niet. Dankjewel voor je reactie :)

BlackZelda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:08

Nouka schreef:
Daar had ik nog niet aan gedacht, ik heb even online gekeken maar ik adem niet snel in en uit. Of is dat geen vereiste bij hyperventilatie?

nee, hoeft niet snel in en uit te zijn. Je ademhaling zit te hoog met hyperventilatie. Bij mij trekken mijn spieren dan samen in mijn keel en borst. Ook het oprispen/boeren herken ik hierin. Hoeft natuurlijk bij jou niet het geval te zijn, maar het zou wel kunnen!