Hoelang na operatie kruisband weer paardrijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rakkertjuuhh

Hoelang na operatie kruisband weer paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 08:29

Zoals de titel zegt,mijn vraag is hoe lang kan je na een operatie aan je kruisband weer paardrijden?

Ik ben in december geopereerd aan mijn kruisband,hij was afgescheurd en heb nieuwe gekregen,ik ben nu nog steeds revalideren,en dat zou nog wel poos door gaan,maar mijn fysiotherapeuten kunnen mij niet echt een antwoord geven waneer ik weer kan beginnen met paardrijden.
Maar er zijn natuurlijk duizenden voor mij geweest met deze operatie die weer paardrijden,en hier op bokt zitten,dus mijn vraag,hoelang na je operatie zat jij weer op het paard?
Ik ben elke dag bijna met paarden bezig en mis het zo ontzettend... ;(

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:34

oei, uhm.. kruisbandreconstructie heeft wel een hoop tijd nodig voor revalidatie.
Zelf ben ik nu 5 wkn geleden geopereerd aan mijn knie, kijkoperatie, en alleen littekenweefsel verwijderd.

Mijn fysiotherapeut raadde me aan om op een tafel te gaan zitten en dan met mn been heen en weer te zwaaien, om het kapsel weer wat los te maken en beter te doorbloeden. IMO doe je ditzelfde als je zonder zadel op je paard zit. :) Moet je er alleen niet van af vallen natuurlijk... Daar zit het grote gevaar. Met zadel rijden zou ik in ieder geval nog even laten.. of iig nog niet met je voet in de stijgbeugel.

Kan je niet echt een tijds-indicatie geven.. wanneer je weer goed kunt lopen, fietsen, stukje rennen/springen, zou het toch wel veilig moeten zijn.

Nadia
Oppermuts

Re: Hoelang na operatie kruisband weer paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:41

LZP --> MW

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 09:01

Uh waar is die nu heenverplaatst?

Ik kan wel weer gewoon fietsen,lopen,en redelijk rennen maar de fysiotherapeuten weten niet of ik die klap nog op kan vangen met paardrijden.. daarom dacht ik vraag mensen die er zelf ervaring mee hebben gehad..

MyrtheJ

Re: Hoelang na operatie kruisband weer paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:41

Ah okee... dan zou ik gewoon heel voorzichtig, als je een braaf paard hebt, gewoon eerst eens gaan proberen een rondje te stappen door de bak ofzo, met iemand ernaast. Je zal het toch zelf moeten gaan voelen!