Zere kaak aan 1 kant..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Zere kaak aan 1 kant..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:32

Ik heb vanaf dinsdag een zere kaak.. Aan mn rechterkant, maar dan zeg maar waar je 'scharnieren' zouden moeten zitten :P
Dus precies in het midden van je kaak.. (Dus niet de bovenkaak, niet de onderkaak, maar dat middenstuk aan de achterkant)
Maar die doet niet zeer met praten ofzo, alleen als ik ga gapen.. Ik kan mn mond nu niet meer helemaal opendoen.. Tot een op zekere hoogte, daarna moet ik heeeeel voorzichtig verder open doen, en als ik dan dicht wil doen moet ik dat ook heel voorzichtig doen.. Want anders doet het heel zeer.. Ook als ik mn onderkaak verschuif zeg maar, van links naar rechts, dan kan ik hem ook niet goed naar links plaatsten... Want dat is ook gevoelig..

En vanaf gister kon ik met harde dingen kauwen ook merken dat het zeer begon te doen.

Weet iemand wat dat zou kunnen zijn?? Zou ik hier even na moeten laten kijken? Zo ja, bij de tandarts of dokter??? }:0

Ohja.. Het zijn geen verstandskiezen o.i.d.. Dat is zeker..

upendo

Re: Zere kaak aan 1 kant..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:34

Ben je ergens tegenaan gelopen oid?
En is het echt de kaak of zijn het je tanden?

Ik denk dat je het beste even naar de dokter kunt. :j

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:36

misschien een kaak gewricht ontsteking even langs de dokter gaan dan weet je het zeker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:37

Heb hetzelfde, maar dan al jaren :+
Bij mij is het de meniscus van m'n kaakgewricht (ja, je kaak heeft ook een meniscus :D).
Ben er voor bij de kaakchirurg geweest en die gaf mij het geniale advies om maar geen appels meer af te bijten en geen kauwgom meer te kauwen.
Dat was nadat ik hem vertelde dat ik dat al nooit deed, omdat dat zoveel pijn doet.
Maar goed, hij kwam evengoed met dat geweldige advies... dus toen was ik er klaar mee.
Ben inmiddels aan gewend de pijn, soms de luxaties en het 'knakken', ga er ook niet meer voor terug.

Je kan naar je HA gaan, wie weet tref jij een aardigere kaakchirurg :+

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:40

Met je kaak hoef je niet naar je huis arts te gaan, maar naar de tandarts.
Ik heb ook kaak problemen en ik moest van de dokter naar de tandarts. ;)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:42

ik heb nu ook ontdek ik nu net.. (eerste wat ik eet sinds vandaag ;)) dat ik nu pijn heb als ik gewoon wat eet.. (brood) kan mn mond niet meer zover openkrijgen.. en nee ben nergens tegen aan gelopen.. zit echt in mn kaak zeg maar..

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:44

Schiet die uit de kom?
Of knakt je kaak?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:45

Morgen meteen naar je tandarts gaan (zoals Lailaa al zegt). Die heeft veel meer verstand hiervan dan je huisarts. Niet te lang uitstellen, hoe langer je ermee blijft lopen hoe minder makkelijk het te verhelpen valt.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:47

Lailaa schreef:
Schiet die uit de kom?
Of knakt je kaak?

nee niks van dat alles..

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:47

Ik heb dat ook,bij mij kwam het doordat ik een keer heel hard van de pony ben afgevallen.
En nu schiet steeds mijn kaak uit de kom,bij mij deed het ook zeer met gapen en eten,en kon mijn ook niet ver meer open doen,en hoorde ook steeds een knak.
Ik ben toen naar de tandarts gegaan,en die heeft foto`s gemaakt,en van die dingen in mijn mond gezet.
Nu heb ik er niet zo heel veel last meer van,maar het doet nog wel altijd zeer als ik mijn mond ver open moet doen (gapen bijv.)
Ik zou als ik jou was gewoon naar de tandarts gaan en zeggen dat je kaakklachtten hebt.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:48

maar de tandarts is beter dan denken jullie?

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:50

Het kan ook zijn dat je een verkeerde houding hebt met gapen, eten, lachen bijvoorbeeld. Dan druk je je kaak naar voren. En dan krijg je van de tandarts een gebitje die je elke nacht in moet om alles op z'n plek te houden.

Tandarts is beter, die heeft er meer verstand van dan de huisarts. Daarom moest ik ook naar de tandarts, een huisarts kan hier bijna niets mee. ;)

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:50

Ik ben toen ook naar de tandarts gegaan ipv dokter :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:53

Ben gewoon naar de HA gegaan toen, heeft mij doorverwezen naar de kaakchirurg.
Voor serie foto's, consult, nog meer foto's, consult... nou ja, zonder resultaat maar goed :+

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 10:54

ik zelf denk meer aan een ontsteking of iets dergelijks... aangezien ik het vanaf dinsdag al heb... dus als het verrekt zou zijn zou het nu langzaam aan toch beter gaan??

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 10:55

ik heb dat ook.
ik heb tijdens een val van een paard een kopstoot gehad,waarna ik mijn mond niet meer kon sluiten, moeilijk kon praten etc.
ik kan niet gapen, heel irritant!!!
ook eten, harde of zachte dingen, zijn moeilijk omdat je dan je mond ver open moet doen en moet trekken/bijten.
ik heb er een foto van laten maken, niets op te zien.
daarna nog meerdere keren naar de HA geweest, en heb nu een doorverwijzing voor fysio.
echter moet ik dat zelf betalen, dus t moet even wachten.
als het met 1x niet beter word, moet ik terug voor weer een foto.
ook als ik aan de achterkant van m'n oor tot de punt van m'n onderkaak ga, is links anders dan rechts.
er zit minder "vlees" en er verschiet iets.
het is nu, na 5 jaar, zo erg dat ik er hoofdpijn van krijg en zelfs last heb met m'n mond dicht, een soort kramp....
ik ben doodsbang voor de tandarts, er moest eens een kies getrokken worden ivm ontsteking en dat heeft nog veel meer slecht gedaan.
kon wel tegen de muren oplopen van de pijn!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:03

timilon schreef:
ik heb dat ook.
ik heb tijdens een val van een paard een kopstoot gehad,waarna ik mijn mond niet meer kon sluiten, moeilijk kon praten etc.
ik kan niet gapen, heel irritant!!!
ook eten, harde of zachte dingen, zijn moeilijk omdat je dan je mond ver open moet doen en moet trekken/bijten.
ik heb er een foto van laten maken, niets op te zien.
daarna nog meerdere keren naar de HA geweest, en heb nu een doorverwijzing voor fysio.
echter moet ik dat zelf betalen, dus t moet even wachten.
als het met 1x niet beter word, moet ik terug voor weer een foto.
ook als ik aan de achterkant van m'n oor tot de punt van m'n onderkaak ga, is links anders dan rechts.
er zit minder "vlees" en er verschiet iets.
het is nu, na 5 jaar, zo erg dat ik er hoofdpijn van krijg en zelfs last heb met m'n mond dicht, een soort kramp....
ik ben doodsbang voor de tandarts, er moest eens een kies getrokken worden ivm ontsteking en dat heeft nog veel meer slecht gedaan.
kon wel tegen de muren oplopen van de pijn!

Zorg dat je bij een gnatholoog en orofaciaal fysiotherapeut terecht komt. Voor de verzekering valt dit onder de G-codes en daar is een machtiging voor aan te vragen (en dan hoef je dus niet zelf te betalen, op eigen risico na).

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:06

oke, bedankt voor de tip!