weekendarts of wachten tot maandag?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

weekendarts of wachten tot maandag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:20

Woensdag avond ben ik van een paard afgevallen. Ik viel best wel hard maar kon eigenlijk metteen weer opstaan. In eerste instatie had ik wat last van mijn zij. Toen ik thuis kwam die avond had ik een stijve nek en ik was af en toe een beetje duizelig. Ik heb even lekker lang gedoucht, tijgerbalsem op mijn nek gesmeerd en ik ben gaan slapen. De volgende dag (donderdag) was ik weer wat duizelig, sochtends was ik ook een beetje misselijk (heb niet over gegeven). Gister ging het opzich wel, smiddags tijdens het werk voelde ik me af en toe wel wat licht maar het ging beter als donderdag ik had ook nog een stijve nek. Gister avond was ik toen ik op bed lag weer wat misselijk.
Vandaag was ik weer de hele dag wat duizelig, met mijn nek gaat het nu beter, die doet nog wel pijn als ik er op druk maar hij is niet meer heel stijf.
Nu hoor ik van veel mensen dat ze vinden dat ik naar de dokter moet gaan. Is het verstandig morgen even te bellen met de weekendarts of kan ik gewoon tot maandag wachten?

zap

Re: weekendarts of wachten tot maandag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:22

Tja, ik denk dat je gewoon tot maandag kan wachten :j. Ik ben zelf niet zo'n mieperd en als je er al vanaf woensdag mee loopt, dan kan dat dagje extra ook nog wel denk ik dan altijd.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:23

Ik ben zelf ook niet iemand die snel naar de dokter gaat, daarom ben ik ook nog niet geweest :P Maar de duizeligheid houd nu wel lang aan en ik hoor van alle kanten dat ze vinden dat ik nu naar de dokter moet gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:24

je kan best tot maandag wachten, ALLEEN!!! LET OP :) ik denk dat je toch een hersenschuddingkje opgelopen hebt,....... Hou je rustig!! :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:26

Tja, hoe ernstig kan het zijn als je 'gewoon' gaat werken. Dan kan dat dagje er echt nog wel bij hoor :j.

Inderdaad gewoon rustig doen, lekker veel in bed liggen. Anders kan je er lang last van hebben.

Dat je een stijve nek/pijnlijke nek hebt is logisch, je hebt ook een flinke val gemaakt en dat voel je wel even.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:45

Het verstandigste is om heeeeeel rustig aan te doen, weinig lopen en niet teveel inspannen. Wie weet heb je een hersenschudding? Omdat je zegt dat je ook duizelig bent?
Als je het ECHT NIET meer vertrouwd dan gewoon naar de arts gaan van het weekend hoor!
En anders uiterlijk maandag, maar dan ook echt gaan!

feliciaa schreef:
Ik ben zelf ook niet iemand die snel naar de dokter gaat, daarom ben ik ook nog niet geweest :P Maar de duizeligheid houd nu wel lang aan en ik hoor van alle kanten dat ze vinden dat ik nu naar de dokter moet gaan.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:04

Ik zou wel gaan.Je duizeligheid houdt al langer dan een paar dagen aan en dat is niet normaal. Ook kan er bijv. iets klem zitten in je nek waardoor je je duizelig voelt denk aan zenuw ed. Voor hetzelfde geld loop je hier nog een week mee dus ik had iniedergeval of even opgebeld naar de weekendarts hoe of wat of erheen gegaan. Beter voorkomen dan genezen en als ik jou was had ik het al eerder gedaan.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:06

laptop en tv uitzetten en je bed induiken.
En iemand je laten wekken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:50

Edit: Sorry, verwarde je met iemand anders.

Als je duizelig bent e.d. snap ik niet dat je bent gaan werken. Ga nu je bed in, neem rust en als het dan na het weekend nog steeds zo erg is kan je even langs de huisarts.

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:28

Het heeft nu waarschijnlijk geen zin meer om te reageren,maar als je misselijk/duizelig bent na een val moet je ALTIJD naar de dokter. Het gebeurd helaas nog steeds te vaak dat mensen ermee rond blijven lopen en dan in sommige gevallen zelfs uiteindelijk overlijden, doordat er dus wel wat ernstigs mis was...

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 13:28

@ bollebeer: helaas is er 2 weken geleden een jongen van 16 bij ons in de buurt overleden nadat hij een klap tegen zijn hoofd had gehad en gewoon was gaan slapen daarna.
Ik was in eerste instantie niet misselijk en ben volgens mij ook niet buiten bewust zijn geweest. Daarom dacht ik dat het wel mee zou vallen. Pas toen ik de volgende dag op school was en mensen zeiden dat ik wel eens een hersenschudding kon hebben begon er een belletje te rinkelen. Helaas kon ik toen al niet meer voor een afspraak bellen bij de dokter en mijn moeder (verpleegkundige) leek het niet nodig om het spoednummer te bellen dus dat heb ik niet gedaan. Ik heb voor vandaag wel een afspraak gemaakt en ga dus vanmiddag naar de dokter. heb gister lekker rustig aan gedaan en zo'n beetje de hele dag op bed gelegen.