Ik heb een probleem waar ik al een hele tijd tegenaan loop en ik weet het niet zo goed meer.
Ik ben een meisje van 17 en rond de 1.80 lang en ik heb soms echt moeite met eten.
Vaak zeiden mensen tegen mij, je hebt toch geen anorexia he ofzo, en dan een beetje lachend.
Maar het werd best vaak gezegd en ik denk omdat ik gewoon niet echt dik ben ofzo..
Het is niet dat ik niks eet of express maaltijden oversla, maar vaak heb ik gewoon geen behoefte aan eten.
En ik weet dat het heel slecht is, maar ik heb ook regelmatig dat ik het middageten oversla, gewoonweg omdat ik geen honger heb. Het komt vaak voor dat als ik op school brood bij me heb, ik er maar 1 opeet en de rest weggooi. Als ik uit school kom, duik ik wel vaak gelijk de kast in om koekjes of snoep er uit te snaaien. Een slechte gewoonte, ik kan veel beter naar de fruitschaal doorlopen.
's Avonds eet ik ook niet heel veel omdat ik gewoon snel vol zit en als ik dan meer eet, voel ik me alleen maar misselijk worden. Het is trouwens niet zo dat ik niks lust ofzo, groentes, fruit etc kan ik gewoon wegkrijgen. Oja, ik eet ook heeel erg langzaam..
Ik heb wel discipline, vooral met school enzo, en vaak moet alles perfect, maar ik kan het zo vaak niet opbrengen gewoon mijn eten op te eten. Ik was pas ook erg geschrokken toen ik op mijn heupen een klein litteken tegenkwam, mijn moeder zegt dat het een soort striae is.. En toen dacht ik, hoe kan dat nou?! Misschien omdat ik altijd erg dun ben geweest en nu wat voller wordt? Maar aan mijn gewicht is dat nou ook weer niet te zien.
Mijn gewicht schommelt best wel erg en ik wil gewoon zijn zoals anderen, niet te dun niet te dik. Maar meer eten lukt me niet. Ja,, ik moet gewoon mijn brood opeten tussen de middag. Dat is 1 ding.
Maar misschien dat ik dan producten moet gaan eten met veel calorieën ofzo? Ik heb er echt geen verstand van en op internet kom ik zoveel dingen tegen dat ik niet meer weet wat nou goed is en wat niet.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die mij een aansteller vinden, maar ik zit soms gewoon echt op de hikken tegen een maaltijd, ik zit heel snel vol en ik weet niet of het een kwestie is van doorzetten en steeds net een hapje meer te eten nadat ik denk dat ik vol zit, of dat ik andere dingen moet gaan eten.
Nou, bedankt voor het lezen!