Met het schaamrood op mij kaken en heel wat lef om hiermee te komen omdat ik 'de nonchalante trekt zich nergens van aan en is nooit zenuwachtig' toe te geven dat ik op dit moment vreselijk in de zenuwen zit voor de wedstrijd morgen. Mijn buik is net een mierenhoop en ik heb een vreselijk beklemmend gevoel.
Even wat achtergrond info. Ik heb jaren op een stal gestaan waar de prestatie hoog in het vaandel stond en waar je het kleine succesje wat je een keer boekt niet gegund wordt. Waar het tegen elkaar uitspelen van familie geen probleem was (jij bent zo veel beter dan je zus en andersom
) Nu ben ik daar een jaar of 2 weg en gaat het een stuk beter, maar iedere keer als ik op wedstrijd ga komen de zenuwen weer op zetten van ik moet presteren want anders ben je, dom, achterlijk, je paard niet waard enz. Het is nu ong een half jaar geleden dat ik op wedstrijd ben geweest vanwege dit soort dingen en door de zenuwen steeds onderaan te eindigen. Mijn paard gaat nu wel stukken beter dan een half jaar terug, maar toch.
Ik weet dat ik mij nergens wat van aan moet trekken en gewoon mijn eigen ding moet doen maar ik vind het gevoel vreselijk omdat ik zo van natuurre helemaal niet ben.
Wel nu heb ik al rescue spray geprobeerd, een lekkere borrel vooraf maar dat heeft niet het gewenste effect. Waar ik eigenlijk naar opzoek ben zijn ontspannings oefeningen en mss ademhaling oefeningen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen zodat ik er nu al mee kan beginnen.
Modjes, ik weet niet of het hier goed staat.