3 weken geleden ongelukje gehad, pijnlijke voet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

3 weken geleden ongelukje gehad, pijnlijke voet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 13:00

3 week terug over het hoofd gezien door een auto. Schade valt mee, reed over m'n voet heen, kreeg haar spiegel in m'n rug.
In het ziekenhuis zeiden ze op de huisartsenpost : Gebroken.
Er was ook een assistente die zei dat ik er rekening mee moest houden dat ik geopereerd moest worden.
Uiteindelijk zwaar gekneusd.

Na 2 dagen hield ik het niet meer uit met het verbandje om, het knelde, en ik heb het er af gehaald.
Het bloedde flink, verband plaktte vast.

Inmiddels zijn we (morgen) 3 weken verder.
Een paar dikke korsten op m'n voet, maar ik houd dikke tenen, en een onwijs dikke voet. Ik kan amper schoenen aan, ballerina's zijn pijnlijk, en ziet er onwijs ranzig uit, slippers past niet, is het te opgezwollen voor, dichte schoenen is een hel, opzich als ik loop, gaat het goed, maar als ik stilsta, zwelt het helemaal op, en lijkt het net of ik het vuur instap. Het brand als een gek, en zo ziet het er dan ook uit. Helemaal dik, rood en blauw.

Toch nog even goed omhoog zitten met het pootje of toch volgende week even naar de huisarts?

Ik heb overigens weinig last van de kneuzing zelf. Het is voornamelijk m'n huid. Maar ik loop er dus wel lastig door.
Is er een zalfje die eventueel zou helpen?
Laatst bijgewerkt door Lena01 op 30-04-10 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

corientjuhh

Re: 3 weken geleden ongelukje gehad, pijnlijke voet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:01

Is het niet ontstoken?
Dat het verband te strak zat
Zeker weten dat het niet gebroken is
Een auto over je voet is niet niks

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:01

Heb je je voet goed hoog gehouden, het kan dus een bloeduitstorting zijn en het kan lang duren voor dat dat weg is.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 13:05

corientjuhh schreef:
Is het niet ontstoken?
Dat het verband te strak zat
Zeker weten dat het niet gebroken is
Een auto over je voet is niet niks

Nee, foto heb ik ook gezien, niet gebroken.
En zoals ik al zei ; het is puur de huid die echt zeer doet. Niet het bot ofzo.
Ontstoken weet ik niet, maar als ik gewoon zit, ziet het er wel vies uit, maar niet vuurrood. Dat is echt alleen als ik heb gelopen.

Citaat:
Heb je je voet goed hoog gehouden, het kan dus een bloeduitstorting zijn en het kan lang duren voor dat dat weg is.

Jeps, als ik de mogelijkheid heb, zit ik omhoog met m'n been. Maar na 3 weken is dat wel vrij lang, lijkt mij?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:05

Kan je een foto plaatsen?

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 13:21

Even in een linkje xD.

Foto 1 was een 3 dagen na het ongelukje.
http://i108.photobucket.com/albums/n38/ ... 1272629922

Dit was net.
http://i108.photobucket.com/albums/n38/ ... 1272629987

Dit is overigens een foto, als ik niet gelopen heb. Nu zit ik gewoon omhoog. Ik zal zo wel even een rondje lopen om het huis met de hond, en dan een foto maken. Dan is het rood.
Maar het is gewoon ook nog steeds dik, dat zie je ook op foto 2, hou vocht vast.
En als het zo rood word, dan word het ook blauw aan de zijkant ofzo.
De korst geneest goed, alleen de zwelling niet.

Daarbij bewegen mijn tenen niet goed. De middelste 3, zegmaar. Die laatste gaat goed, de 1e ook, (die overigens wel schuin staat, wat die eerder niet deed.) Maar die middelste krijg ik niet meer gebogen ofzo, gevoel lijkt weg. Kan ze wel bewegen met lopen, en doet ook geen zeer, maar het wil niet verder. Ook een klap gekregen misschien?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:39

Ik denk dat ik met jouw klachten deze week al bij de huisarts had gezeten....

Maar tegen de zwelling, koelen! Onder de kouwe kraan, of zo'n icepack uit de vriezer(wel een handdoek dr omheen anders bevriest je huid). Door het water zullen de korstjes wel een beetje week worden, beste kun je dan even een betadine gaasje tussen je verband/sok doen, anders plakt het vast en trek je het weer open en wordt dat weer erger... En dan zou ik toch ff langs de huisarts gaan als het niet beter wordt.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:54

Misschien komende week toch maar even bij de dokter langs gaan en veel rust houden met het beentje omhoog. Veel sterkte ermee!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 13:59

ik zou toch maar weer even een afspraak maken

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:25

Idd een afspraak maken bij je huisarts. Het kan geen kwaad om er weer even naar te laten kijken. Ook voor je eigen gemoedsrust.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 14:29

Heb je honing in huis, dat kan je er op doen,dat scheelt ook al weer in de pijn als die plekken wat soepeler worden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 15:20

ik zou als ik jou was ook zeker terug naar de huisarts gaan, vanwege het verlies van gevoel en beweging in je tenen.
Niet vanwege de roodheid en zwelling want dat is na 3 weken echt nog wel normaal. Voet/enkel blessures kunnen echt enorm lang duren. Ik heb zelf 7 weken geleden mijn enkel gekneusd en heb daar nu nog regelmatig pijn aan als ik teveel doe (zwakke enkels dus heb dit vaak zat meegemaakt....) Gezien de ernst van jouw verwonding, vind ik 3 weken echt nog heel weinig. Heb je trouwens geen adviezen van de arts mee gekregen? Periode volledige rust bijv?
Kleine stukjes lopen kunnen met zo'n blessure/kneuzing namelijk al heel pijnlijk zijn en de zwelling kan dan enorm toenemen. Ik zie op de foto's wel een lichte afname van de zwelling? Lijkt mij dat de zwelling dus wel degelijk geneest maar dat is echt niet in 3 weekjes helemaal weg en al helemaal niet als je vrolijk door blijft lopen. Je hebt het trouwens over je huid maar vergeet niet dat je voet ook enorm veel peesjes e.d. bevat die waarschijnlijk ook een flinke klap hebben gehad en dat kan heel pijnlijk zijn en veel zwelling veroorzaken.
Kneuzing kost tijd, heeeel veel tijd.... ik zou je ook adviseren om te koelen als je gelopen hebt en verder toch nog zo vaak mogelijk omhoog met dat been! En dus toch even naar de HA vanwege je tenen want dat klinkt niet lekker...

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:25

Je moet echt gaan koelen tegen de zwelling (en ook zeker je been hoog houden).
Doe absoluut geen verbandje om je voet, want als je voet gezwollen is en je doet hier een verbandje omheen kan dit gaan afknellen (zoals je waarschijnlijk wel gemerkt hebt).
En als ik jou was zou ik na het weekeinde langs een huisarts gaan. Je voet bestaat niet alleen uit botten natuurlijk. ;)