Vermoeden blaasontsteking, morgen is huisarts dicht !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Vermoeden blaasontsteking, morgen is huisarts dicht !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 23:07

Hoi,

ik zit met een lastig probleempje... Ik vermoed dat ik een blaasontsteking heb of dat die nu aan het opkomen is, want ik heb een prikkerig, branderig gevoel en dat wordt erger als ik nodig naar de wc moet. Normaal gesproken voel ik niks met plassen en nu voelt het onprettig. Ik heb wel vaker blaasontstekingen gehad en het doet niet zo veel pijn als ik toen had, en ik kan ook gewoon plassen, niet dat ik het gevoel heb dat ik moet en het dan niet kan. Omdat het nog niet zo ''erg'' is denk ik dat het mss nog aan het beginnen is...

Nu is het probleem : op koninginnendag is de huisarts dicht. Evt. kan ik wel naar een dokterspost hier in de buurt en dat ga ik ook wel doen als het erger wordt... Maar ik vroeg me vooral af of iemand tips heeft om de blaasontsteking tegen te houden, waaraan ik kan merken of ik idd een blaasontsteking heb of niet en wat ik het beste kan doen er tegen.... Ik weet dat cranberry helpt, maar helaas heb ik niks in huis met cranberry... Hopelijk heeft iemand andere goede tips !

Groetjes Anne-Sophie

suuzepuus

Re: Vermoeden blaasontsteking, morgen is huisarts dicht !

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:08

morgen ochtend meteen naar de supermarkt voor een paar flessen granberry sap. succes gerarandeerd!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:09

Cranberry capsules inderdaad en verder veel drinken, je blaas goed leeg plassen en niet ophouden.
Wel vervelend, het is altijd zo'n rot gevoel.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:09

heb je geen vitamine C in huis? dit helpt meestal wel iets.... (in cranberrys zit heel veel vit c) maar het helpt meer voorkomen dan genezen.... wacht niet te lang met naar de huisarts gaan!!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:10

Heel veel drinken, spoelt de blaas goed door.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:11

Gewoon de HAP bellen, daar zijn ze voor!!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:17

Ja maar de HAP voor een blaasontsteking? Of is het een hele erge?

Gewoon alles met vitamine C nemen, en veel water drinken

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:19

Jazeker de HAP voor een blaasontsteking, zou daar echt niet mee wachten, een nierbekkenontsteking is niet fijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:27

Veel kruidenthee drinken, andere dingen mag ook, als het maar lekker veel is.

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:30

Hoge dosis vitamine C en dan bedoel ik zo'n 1000 mg. En cranberrysap of capsules. Dit zuurt je urine aan waardoor de bacterien minder kans hebben om een ontsteking te veroorzaken. Je kan dit ook als profilaxe nemen als je inderdaad vaker last hebt van blaasontstekingen. Heb je morgen nog zoveel last gewoon even de HAP bellen en een testje laten doen.
Sterkte ermee !!!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 23:32

HAP = huisartsenpraktijk ? En zijn supermarkten (digros, AH, vomar etc.) gewoon open morgen ? Dan ga ik wel ff iets van cranberry halen. Wat is het beste, sap, capsules of gewoon als vruchtjes ? Cranberry's kun je toch alleen gedroogd eten of niet ? Vitamine C pillen hebben we nooit in huis, fruit is er wel en ik heb vanavond ook nog sla gegeten. Ga zo nog ff goed water drinken. Iig bedankt voor de tips !

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:40

Ik weet niet waar je woont, maar hier in de stad (Den Haag) zijn veel winkels open. Grotere supermarkten hebben in ieder geval ook de vitamine C bruistabletten (zitten in een buisje). Sommigen hebben ook de cranberrycapsules. Je kan het beste het sap of de capsules nemen. Rauwe cranberries zijn niet eetbaar, die moet je echt kapot koken met suiker.
En inderdaad HAP is huisartsenpost.
Het gaat er niet om dat je fruit eet, het gaat juist om die enorm hoge disis vitamine C. Dit gaat met je urine een verbinding aan waardoor deze zuurder wordt. De bacterien die in je urine zitten gaan daar dood van. Het te veel aan vitamine C wat je eventueel binnen krijgt plas je weer uit. Dit komt omdat deze vitamine een water oplosbare vitamine is.
Succes !!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 23:41

sap is beter dan capsules en makkelijk te drinken. ik vind het niet lekker maar het is te doen. haal meteen 3 liter!!

ik woon in een heel klein dorpje en morgen zijn oo hier de supermarkten open/..

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 00:42

Oké. Ik woon in Noordwijk, maar ik neem aan dat de AH wel open is. Ik weet dat ze daar cranberry sap hebben. Als ik dat sap haal, zijn die vitamine C tabletten dan ook nog nodig of kan het ook zonder ?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 00:45

Je hebt oom nachtwinkels, maar ik zou zeker bellen als je het niet vertrouwd. gewoon doen. sterkte

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 01:46

Charaz schreef:
Jazeker de HAP voor een blaasontsteking, zou daar echt niet mee wachten, een nierbekkenontsteking is niet fijn.

Dit is geen spoedgeval sorry. Overdrijven is in dit geval echt niet nodig.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 05:20

Het is misschien geen spoedgeval maar wel heel pijnlijk. En daarbij, het is ook nog een lang weekend. Ik denk dat ze het bij een huisartsenpost echt niet overbodig vinden als je met een blaasontsteking langs komt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 05:47

christel1857 schreef:
Charaz schreef:

Als ik een blaasontsteking heb, ga ik zeker weten naar de huisarts, ook al is het eerste kerstdag. Daar zijn ze voor hoor.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 06:14

christel1857 schreef:
Charaz schreef:

Nou geloof me als ik een blaasontsteking heb voor een lang weekend als in dit geval zit ik echt wel bij de HAP! Bij mij verergeren de klachten zo snel dat ik eigenlijk dezelfde dag wel om een kuurtje moet.
Ben zelf doktersassistente en bij ons mogen patiënten met vermoeden op blaasontsteking meteen langs komen om de urine na te laten kijken, is zo gedaan en een ontsteking die door slaat naar boven is veel moeilijker te genezen en erg pijnlijk.

Er zijn genoeg mensen die voor een normaal verkoudheidje de HAP bellen, geloof niet dat iemand het je kwalijk gaat nemen als je met een urineweginfectie komt.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 06:25

christel1857 schreef:
Charaz schreef:

Ooit een flinke blaas ontsteking gehad? Daar blijf je echt niet graag tot maandag mee rondlopen.

Gewoon even langs de HAP gaan. Krijg je een kuurtje en ben je er met een beetje mazzel snel vanaf. Ik ben ook weleens bij de HAP geweest met een blaasontsteking, vonden ze echt niet raar of overdreven.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 06:44

Maxielover schreef:
Oké. Ik woon in Noordwijk, maar ik neem aan dat de AH wel open is. Ik weet dat ze daar cranberry sap hebben. Als ik dat sap haal, zijn die vitamine C tabletten dan ook nog nodig of kan het ook zonder ?

Ik heb net even voor je gegoogled. Dan kom je van alles te weten :P

AH in Noordwijk is vandaag gewoon van 8 tot 21 open :)

Digros Noordwijk is van 8 tot 18 open

En Vomar is van 8 tot 13 geopend.

Overigens vind ik een vermoedelijke onsteking iets waarmee je niet te lang moet wachten.
Kunnen sommige het geen spoed vinden. Alles wat zorgt voor pijn vind ik spoed.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 07:20

christel1857 schreef:
Charaz schreef:

Blaasontsteking is zeker wél een spoedgeval!
Gewoon de HAP bellen, als het doorslaat naar nieren ben je nog veel verder van huis..

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 07:33

Veel drinken, cranberry als het even kan. Vezel rijke voeding eten! En niet ophouden als je moet ;)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 07:37

Vezelrijke voeding eten? hoe dat zo?

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 07:41

Ik had het aan mijn stiefvader gevraagd (is uroloog) hij zei:

Voor de ontlasting, want blaas ontsteking komt meestal doordat mensen niet goed poepen (:o). Is in 90 % van de gevallen.