Help, mijn hoofd bladdert af!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Help, mijn hoofd bladdert af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 13:33

Ik vervel....En ik vervel onzetttend....en nu typ ik het niet nog een keer want "vervel" IS al een heel raar woord en wordt er zo niet normaler op...

Mijn probleem: ik ben afgelopen zondag, die letterlijke ZONdag, in de tuin in slaap gevallen en nu zijn mijn voorhoofd, oogleden en neus ontzettend aan het vervellen...De vellen hangen er letterlijk bij....En dat staat nogal stom :+ Heeft er iemand een tip waardoor die vellen er sneller afgaan? Scrubben doe ik al, maar niet teveel, want daar kan mijn huid niet tegen...Pulken doe ik ook al, maar dan word ik weer net zo rood als toen ik net verbrand was, ook geen succes dus....Gouden tip is natuurlijk "zorgen dat je niet verbrandt" maar daar is het nu te laat voor :Y) Wel goed voor de volgende keer.... ;)

Deri

Re: Help, mijn hoofd bladdert af!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:34

Komkommerschijfjes op de huid leggen, dat trekt de brand uit de huid, verlicht ook de pijn en jeuk :)

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:35

whahah ik moest echt zo ontzettend lachen op je titel :P Ik zag het al helemaal voor me

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:37

Koude natte handdoek kan ook hoop verlichting verzorgen.

Als ik verbrand ben dan doe ik koude natte handdoek erop en na paar uur is het verbrande plek echt een hoop verminderd!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 13:41

De pijn is inmiddels over, het viel ook wel mee, maar ik was wel rood als een kreeft...Het gaat er nu dus ook echt om om de losse velletjes weg te krijgen, niet zozeer om pijn en brand tegen te gaan...Die tips ken ik idd, kwamkwammerschijfjes en yoghurt enzo....Ik ben trouwens vergeten om te smeren met aftersun, misschien had dat verschil gemaakt in de velletjes.....Maar denk het haast niet, want het gebeurt mij jaarlijks helaas (stom! ik weet het) en of ik nu wel of niet smeer met aftersun, de vellen komen toch wel....

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:41

Als ik jou was zou ik even je gezicht stomen. Mocht je geen stoomapparaat hebben dan gewoon water in een pan aan de kook brengen, dan het vuur uitzetten. Met je hoofd boven de pan hangen en een handdoek over je hoofd zodat de stoom niet kan ontsnappen. Hierdoor gaan je poriën open staan. Dan licht je huid scrubben. Hiermee gaat de oude huid, wat nu aan het vervellen is, er af. Daarna met aftersun insmeren, dit is vochtinbrengend. Succes!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 13:47

Oeh dat is misschien best een goed idee! :j Ik ga vanavond even lekker stomen! Dankjewel!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:49

Haha tsja, je huidje mag wel even verwend worden nu! Succes ermee!

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:11

Wat ik wel eens deed met mijn vervellende neus, is de velletjes met een pincet eraf halen, vond het echt lelijk staan, hielp wel erg, was wel een priegelwerk :) En ik gebruikte dan een kalmerende crème erbij

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 14:59

Is je hoofd nu ontbladdert?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 18:51

Flowerbomb schreef:
Is je hoofd nu ontbladdert?

:j Alleen tussen mijn wenkbrauwen zitten nog wat velletjes, maar het meeste is eraf...Ga vanavond nog even stomen, gewoon voor het lekker :D