Mijn moeder is gek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Mijn moeder is gek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 18:09

Pfff.. word er echt gek van! Kan het gewoon niet meer aan ;(

Mijn moeder was altijd al een moeilijk type kwa alles. Had veel vrienden, maar die waren door ruzie ook gauw weer weg. Nooit echt iets bij afgevraagd. Sinds mijn 6e zijn mijn ouders al uit elkaar, en echt niet zonder slag of stoot. Tot op de dag vandaag gaan er nog steeds dreigsmsjes enzo over en weer tussen die 2....

Mijn moeder heeft 4/5 jaar een nieuwe man, heel aardig en geduldig, zeker met haar. Mijn vader heeft sinds 3 jaar een vriendin die nu bij ons woont. Zij heeft 2 jongens meegenomen. M (11) en J (12). Ook zij hebben gescheiden ouders.

Afgelopen zaterdagavond heb ik heftige ruzie met mijn ouders gehad. Mijn broertje had al ruzie met mn vader en die hadden zondag een gesprek bij mijn moeder, waar ikop dat moment ook was. Zaterdagavond is het volledig missgelopen. Om 12u savonds had ik nog steeds last van de tv beneden, deze staat onder mijn kamer, net als de radio. De tv stond luid dus ik vroeg netjes of hij wat zachter mocht. Eerste antwoord dat ik krijg is 'Nee, we hebben ook altijd last van jou!'. Ik had zoiets van, het zalwel en ging naar boven en heb toen mn ipod ingedaan omdat ik het nog steeds hoorde.

Om 4u snachts ben ik toen weer wakker geworden. Dit keer van muziek die enorm hard aanstond, echt op disconiveau kon ik het horen. Mijn eerste gedachte was, dat zijn de buren. Dus trok ik een pyama aan, klaar om te gaan vragen of het iets zachter mocht. Kom ik beneden aan, zie ik tot mijn grote verbazing dat ONZE radio aanstond. Heb er een tijd naar gekeken, kon het gewoon niet geloven. Toen naar zacht gedraaid en uiteindelijk uitgezet en naar boven gegaan. Ik was echt pissig, dacht vanwege die woorden van mn moeder dat zij het expres had aangezet. Was mn bed ingekropen maar voelde zulke enorm opgekropte woede dat ik het er niet bij wou laten zitten. Ben toen naar hun kamer gelopen en heb de deur opengesmeten en geroepen 'welke idioot heeft die radio zo hard aangezet'. Dit al huilend en helemaal over de toeren. Zij natuurlijk pissig, ik naar kamer gelopen en mezelf uiteindelijk inslaap gehuild.

De volgende dag was dus dat gesprek tussen mijn broertje en mn paps. Ik kwam eerst vrolijk naar beneden, dacht natuurlijk dat ik niet met een chagerijnige kop naar beneden kon gaan... Dus ik vrolijk goedemorgen tegen mijn moeder en stiefvader geroepen en gevraagd of ik koffie kon zetten en nog iets moest doen. Kreeg allemaal chagerijnige korte antwoorden... Benm toen mn kamer opgaanruimen en mn tas gaan pakken, zou vanwege omgangsregeling naar mn vader gaan. Hoorde toen mn vader, stiefmoeder (eigenlijk nog vriendin van mn paps), stiefvader, moeder en broertje praten over mij. Mijn moeder zei dat ik chagerijnig naar beneden was gekomen en dat ik de sfeer had verpest. Draaide uiteindelijk uit op een roddeluurjte over mij. Ben toen zo pissig geworden, ben de kamer ingestorm, spullen beneden neergezet, heb mn sleutels gepakt en ben zonder iets te zeggen naar paardrijden gagaan. Was er helemaal klaar mee, alles word weer zo verdraaid dat ik er slecht uit kom en mijn moeder goed. Ben toen huilend de heen en terugreis gefietst.... Dat is per x 40 min fietsen....

Na paardrijden zette ik mijn fiets in de schuur en kwam mm stioefvader tegen. Die vroeg hoe het ging. Ik zei, ik ben nog steeds boos. Ben toen naar boven gelopen en heb me omgekleed en ben achter de computer gegaan. Na een tijdje moesten we eten, shoarma. Toen we begonnen had ik al het vlees op mn bord liggen en de broodjes in de oven. Dus ik vroeg aan mijn stiefvader 'Over hoeveel minuten komen de broodjes'. Natuurlijk nors, maar helemaal niet verkeerd bedoeld. Kreeg als antwoord 'Als je zo blijft krijg je helemaal geen broodje meer.' waarop ik antwoorde 'Dan niet, dan eet ik het wel zo op.' Mijn stiefvader begon toen te huilen en is naar boven gegaan, net als mn moeder. Toen mn moeder weer terug kwam zei ze dat hij een lichte epileptische aanval heeft gehad. En toen kwam hij huilend naar beneden. Ik ben daarna door mn moeder naar mn vader gebracht. Heb geen doeg gezegd.

Ik was er net een uur of mijn moeder belde mijn vader om te zeggen wat er allemaal was gebeurd. Was er zo klaar mee, dus ik stuurde haar 'En, ben je weer lekker over mij aan het praten?', antwoord was: 'Gedraag je naar je leeftijd en niet als een kleuter', waarop ik stuurde 'Gedraag JIJ je naar je leeftijd en niet als een roddelende tiener'.

3 dagen daarna kreeg ik een mailtje. Dat ik niet zo raar moest doen en dat mijn kamer (helemaal behangen en naar mijn smaak ingericht) naar mn zusje ging en dat ik in haar kleine (3 bij 4) kamer zou slapen. Ze zou mijn spullen er dan uit trappen, dit stond er letterlijk in. Heb teruggestuurd dat als ze dat zou doen, ik haar niet meer hoefde te zien en dat ze mijn verjaardag kan vergeten. Niks teruggekregen.

Ben toen de volgende dag naar mn moeder gegaan en heb wat belangrijke spullen gepakt die ik voor school nodig had. Heb niks tegen ze gezegd, kwam ze wel tegen. Zag toen al dat de spullen van mijn zusje in mijn kamer stonden en dat ze in mn bed sliep. Zonder hoes of kussensloop. Gatverdamme! Diezelfde dag vertrokken we voor een weekendje weg. Heb toen vantevoren naar haar een smsje gestuurd met daarin deze tekst 'Je bent niet meer welkom op mijn verjaardag.' Niks op teruggekregen.

Heb al besloten dat ik mijn verjaardag, ipv van bij mijn moeder, bij mijn vader vier. Dat is aankomende zaterdag, ik word dan 16. Zo'n belangrijke dag en dan weer verpest door mn moeder. ;( Nu heeft ze me vandaag gebeld en gevraagd hoelang ik dit nog zou volhouden dat zij liegen (zij zeggen dat het muziek van buiten was en dat ik lieg, krijg het gevoel alsof ik gek ben) en dat ik moest ophouden. Heb toen opgehangen. Ze maken me uit voor leugenaar en ik krijg echt het gevoel alsof IK gek ben. Terwijl ik de radio heb aanzien staan en uitgezet!!!

Jaa, ik geef toe dat ik ook dingen heb gezegd die ik niet had mogen zeggen...

Gisteren kreeg ik iets schokkends te horen. Namelijk dat mijn moeder een tijdje terug door een psygoloog is onderzocht en deze tegen mijn vader zei dat ze niet stabiel is en dat ze een groot geestelijk probleem heeft, dit was tijdens de scheiding. Ook is mijn vader tijdens de scheiding het huis uitgegaan en zat mijn moeder met mn broertje en mij (4 en 6 jaar) daar. Nu blijkt dat toen mijn vader het huis inwou om zijn laatste spullen te pakken mijn moeder niet heeft open gedaan en dat ze mij en mijn broertje dwong om door de brievenbus te roepen dat hij nooit meer naar binnen zou komen en dat hij ons nooit meer zou zien. Mijn broertje heeft dit volgens mijn vader vrolijk geroepen, ik niet... Zo wijs was ik toen al... Na de scheiding hadik mijn eerste verjaardag alleen bij mijn vader dit was afgesproken. Mijn moeder is toen naar ons huis geroepen om mij opte komen halen en bij haar mijn verjaardag te vieren. Mijn vader weigerde dit, het was niet afgesproken. Mijn moeder is toen al schreeuwend, bonkend tegen het raam en bedreigingen schreeuwend voor het raam gaan staan. Ik natuurlijk brullen. Mijn vader heeft de politie gebeld, toen deze kwam en dit allemaal mee maakte, heeft deze tegen mijn vader gezegd dat hij de voogdij over ons moest nemen. Omdat wij niet in goede handen bij haar zouden zijn en omdat zij psygisch niet goed is... Lees verschrikkelijk onstabiel... Ze is voor de scheiding ook al flink bezig geweest! Mijn vader vertelde dat mijn moeder na ruzies altijd iets van hem kapot maakte. Onder andere knipte hij zijn sokken door, zijn favoriete cd's (mijn vader is echt cdfreak) en dat ze harde schijven en computer spul kapot heeft getrapt... En zij maar volhouden dat mijn broertje van 2/3 dat deed na een ruzie... Jaaa, jaa!

Verder heeft mijn moeder vaak stemmingswisselen, zit ze aan de antideprisiva, heeft ze vaak gedreigd een overdosis pillen te slikken in de hoop dat ze doodgaat (heeft ze dit schooljaar ook nog gedaan....), maakt ze gauw ruzie, heeft weinig vrienden en waarschijnlijk borderline.... OOk heeft mijn vader voor de scheiding haar al een paar x van de straat geplukt, in pyama terwijl ze haar overleden broertje riep (die op jonge leeftijd door een bus is overreden)

Dat over mijn moeder...

Verder gaat het op school door de constante spanning thuis slecht en zit ik op het randje van overgaan/blijven zitten in 4 Havo.... ;(

Dankjullie voor het lezen :)

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:23

Tallout

Re: Mijn moeder is gek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:41

Jezus Prissie, da's niet mis :(:).
Weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen, sterke mop! :*

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:51

Wat naar zeg. Is er geen mogelijkheid om bij je vader te gaan wonen? Zoals het nu gaat werkt het voor jullie allen ook niet. Wens je heel veel sterkte en dat er voor alle ellende een juiste beslissing wordt genomen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 18:54

Tja, ik 'woon' nu eigenlijk al bij mijn vader,maar dan komt mijn verjaardag er nog aan en moederdag enzo...

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:58

Kan je trouwens niet iets afspreken met je mams?
Dat wanneer ze uit d'r slof schiet (zoals je boven dan omschrijft) dat je iets zegt, of juist niets zegt... Heeft je paps geen trucje?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 19:03

Tjaaa paps en mn stiefvader die pikken dat gewoon.. ik absoluut niet! Ze wil zelf ook niet geloven dat er iets mis is met haar, volgt ook geen therapie.... Nooit gedaan, wel altijd onderzocht, maar als de therapie begon stopte ze ermee...

Afspraken maken met haar is gewoon moeilijk, spreek haar nu zoiezo al niet meer, en als ik een afspraak maar verbuigt ze die zoiezo al...

Ga nu lekker tot rust komen bij mijn vader.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:32

Je moeder heeft het ook moeilijk, jij niet alleen, maar dat maakt het voor jou natuurlijk niet makkelijker :(:)

Wat denk je zelf dat een oplossing zou kunnen zijn?

Enneh je mag mij altijd aanspreken op msn hoor!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 11:50

Carlijnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 21:30

jeetje pris!

heftig zeg, ik ben er voor je hea!
ikzie je morgen sgatje (llll')

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 19:57

Heel erg bedankt voor alle berichtjes!

Vandaag is mijn moeder toch op visite gekomen. Ondanks dat ik vrijdag een sms kreeg dat ik eerst mijn excuses moest aanbieden voordat zij naar mijn verjaardag kwam. (Antwoord was: Dan komje toch niet.)

Heb eigenlijk niks tegen haar gezegd, wel naar beneden gegaan, maar geen gesprek gehad. Hooguit een paar x ja en nee. Daarna ging ze weg, en toen begon het alweer. Ze zei, dit ga je niet lang volhouden, al lachend. Ik lachend terug: '' Naaa, dat zullen we nog wel zien...'.

Toen begon ze over excuses en heb ik gezegd dat excuses van 2 kanten moet komen. Toen werd ze boos en ben ik weggelopen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 20:07

ten eerste: gefeliciteerd :)

maar wat rot voor je dat het zo moet gaan!
ik hoop dat het weer redelijk goed komt tussen jou en je moeder!!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:49

jullie lijken wel 2 bekvechtende puberzusjes!!?
iig geen normale moeder-dochterrelatie.
zij gedraagd zich wel erg onvolwassen, jij bent ook niet netjes bezig,maar als puber 'hoort"dat nu eenmaal.

kun je voorlpopig "fulltime"bij je vader blijven?
lijkt me beter,een poosje rust tussen jou en je moeder, en dan over een tijdje eens rond de tafel.