Veel pijnstillers slikken en een week niet kunnen eten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WildChild

Veel pijnstillers slikken en een week niet kunnen eten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 09:15

Hi bokkers!

Ik ben afgelopen donderdag geopereerd aan mijn amandelen en het valt qua pijn heel erg tegen. Ik ben absoluut geen aansteller maar ik word elke ochtend bijna huilend van de pijn wakker. Dit is nu dus al bijna een week zo. Hierdoor heb ik ook niks kunnen eten (in totaal deze hele week 3 waterijsjes en 1 kom brinta pap, verder alleen water). Op advies van de huisarts slik ik nu 6 tabletten paracetamol 500mg in combinatie met 3 tabletten ibuprofen 400mg.

Nu is mijn vraag: Is dit patroon erg slecht voor mijn lichaam? Ik krijg namelijk echt niets naar binnen en drink eigenlijk ook te weinig. Ik vroeg me af of iemand nog handige tips heeft, w.b.t. pijnstilling, voedingsstoffen of andere ervaringen.

Alvast bedankt!

pitbullgup

Re: Veel pijnstillers slikken en een week niet kunnen eten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:33

Op je vraag kan ik geen antwoord geven.
Maar hoe minder je drinkt hoe stijver en pijnlijker je keel wordt. Weet dat het heel vervelend is maar probeer toch zo veel mogelijk te drinken in ieder geval en probeer iets van yoghurt of aardappelpuree etc.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:38

Goed lijkt 't me niet... Zoveel pijnstillers en dan niks eten. Probeer inderdaad toch wat vloeibaars te eten. Sterkte.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:35

Ipv water beetje afgekoelde (kruiden)thee drinken. En heel veel drinken..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:39

Ibuprofen is niet zo goed voor je maag als je er niet bij eet. Vraag even om een maagbeschermer bij je apotheek.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:41

Kamillethee werkt reinigend, icm met een lepeltje honing.
Ik zou idd toch proberen te eten erbij, alles vloeibaar.

Boullion om aan te sterken, magere yoghurt etc.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:43

De combi paracetamol en ibu snap ik heel goed, alleen klopt het dat Ibuprofen niet gezond is op een lege maag. Ook al merk je misschien niets, je maag kan hierdoor beschadigen. Ik zou dus even (net als Margriet) naar de apotheek gaan voor maagbeschermers.

Ik slik nu ook maagbeschermers icm dyclofenac (preventief).

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:46

Je zou bij de huisarts kunnen vragen om paracetamol met codeïne die werken een stuk beter en langer, verder veel drinken en nog meer ijsjes eten. Waterijs/ijsklontjes koelen de boel goe af en helpt de zwelling te verminderen. Ben je al eens bij de huisarts geweest? Normaal heb je na 3/5 dagen het ergste wel gehad hoor.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:53

Ik ken een volwassen man (38jaar) die 3 weken hondsberoerd is geweest door deze operatie incl 40graden koorts. Deze man was topfit. Het kan dus wel dat je er langer last van hebt!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:00

Als je maar goed blijft drinken, probeer anders ook eens vruchtensapjes/sportdrankjes. En net zoals een andere bokker zei: Maagbeschermers vragen en slikken omdat ibuprofen slecht is voor de maag. Veel beterschap in ieder geval!

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:03

Tuurlijk is het niet zo best maar gelukkig ga je niet zo maar dood van niet eten.Drinken is wel belangrijk,zeker om de zwelling af te laten nemen.Toch waterijs proberen.Warme dranken zullen wel pijnlijker zijn.
Heb ook gehoord dat de operatie steeds pijnlijker wordt naarmate je ouder bent.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:08

Ibuprofen is inderdaad erg slecht voor je maag. Van een week niet eten ga je inderdaad niet dood, maar je wordt er ook niet beter op. Probeer anders eens een drinkontbijt te nuttigen. Dan krijg je in ieder geval iets binnen en voel je je waarschijnlijk wat minder slap.
Bepaald soorten zuivel willen nogal eens gaan slijmen. Probeer dit dus enigzins te mijden.

Verder wil ik je de tip geven om met een rietje te gaan drinken. Deze tip kreeg ik toen ik keelontsteking had en niets kon drinken. Met rietje ging het echt stukken makkelijker!!

Beterschap!!

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:35

Ik pb je eventjes. :)

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:44

Kijk niet gek op hoor, maar van die groentehapjes voor peuters? Krijg je toch nog wát vitaminen binnen.. Oh, en appelmoes is lekker mild.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:47

Eeuwigzonde schreef:
Kijk niet gek op hoor, maar van die groentehapjes voor peuters? Krijg je toch nog wát vitaminen binnen.. Oh, en appelmoes is lekker mild.

Idd misschien moet je proberen wat Olvarit te eten :j Is aardig vloeibaar en zo krijg je toch behoorlijk wat voedingsstoffen binnen. Verder veel waterijsjes eten en het gebruik van zuivel zoveel mogelijk proberen te beperken want dat geeft veel slijm wat kan irriteren.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:39

Mijn tip: neem zetpillen!
Je hoeft ze niet te slikken en je kan hogere doses nemen dan. Als je er 1 een half uur voor een maaltijd neemt, lukt het eten meestal wel aardig. En verder gewoon zoveel mogelijk slikken (water, ijsjes..)

Appelmoes is te zuur, dat brandt echt.
Ik at in het begin vooral witbrood met veel boter, jonge kaas en gaargekookte groenten (worteltjes enzo). Dat kan je fijndrukken tegen je gehemelte en zacht maken met je speeksel. Dan gaat het slikken al wat makkelijker :)

En GEEN zuivelproducten nemen! Krijg je slijmerig speeksel van, dat is echt rottig. Dan blijf je slikken.