Overgevoeligheid chloorhexidine oraal? -> waanbeelden? help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Overgevoeligheid chloorhexidine oraal? -> waanbeelden? help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 00:03

Ik heb beginnende keelpijn dus dacht ik gisteravond:
heee we hebben vast nog Hibitane liggen in de kast. Dat is voor beginnende keelpijn
Dus ik Neem netjes een tabletje in, ik lekker op zuigen niks aan het handje
tot 15 min later. Amy denk dat er een aardbeving is, ik voelde immers het huis trillen
Ik was totaal in paniek, stond echt op het punt om me moeder te roepen heb een half uur op de rand van me bed gezeten totdat ik mezelf kon overtuigen dat er echt niets trilde. Enfin vaag, ik ga slapen

Vanmorgen, ik weer zon tabletje nemen. Keelpijn was nog niet echt geminderd.
ongeveer 15 min later ben ik beneden, zit op de stoel (te ontbijten) en raak zowaar half me evenwicht kwijt. Mn hoofd gaan voor mijn gevoel echt alle kanten op. Heb het idee dat de wereld draait dus ik denk ga maar op de bank liggen. daarna zakte het weer af.

Voordat ik naar me stage ging vandaag heb ik nog een tabletje genomen
Amy in de auto en op de A7 (tussen hoorn en purmerend) en ja ongeveer 15 min van me huis kom ik tot de conclusie dat mn stuur en wielen los zitten :j Amy wederom in paniek want ik reed immers 120 :P
Ik naar de rechter rijbaan, vooral zo weinig mogelijk sturen. Ben wel gewoon door gereden.

Maja hoe kan zoiets opeens los zitten dacht ik, en toen ging ik denken wat ik de afgelopen 12 uur heb meegemaakt

Ik heb zon vermoeden dat er iets in de hibitane tabletten zit. Chloorhexidine. Er staat op de bijsluiter, niet gebruiken bij overgevoeligheid voor chloorhexidine. Maar ik kan nergens vinden waarin zich dat uit?

De houdbaarheidsdatum is: 10-2010

Is er iemand die dit bekend klinkt of meer over chloorhexidine in tabletvorm weet??

Groetjes Amy

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 00:08

het is wel bijzonder, ik heb het even opgezocht:
Citaat:
Mogelijke bijwerkingen zijn:
-Mondslijmvlies, uitdroging
-Oorspeekselklieren (= parotisklieren), zwelling
-Smaakverandering
-Tong, branderig gevoel
-Tong, tanden, vullingen en prothesen, bruine verkleuring (omkeerbaar)

ik zou toch even contact opnemen met de huisarts, weet niet of je andere medicijnen slikt misschien dat het daarmee andere bijwerkingen kan hebben.

ps.
Citaat:
Als ik hebitane gebruik, mag ik dan...
autorijden?
Bij dit middel zijn hiervoor geen beperkingen.
alcohol drinken?
Rode wijn: heeft u voor gebruik van dit middel rode wijn gedronken? Poets uw tanden dan goed voordat u chloorhexidine gebruikt. U vermindert hiermee een verkleuring van uw tong, tanden, vullingen en prothesen.

alles eten?
Koffie en thee: heeft u voor gebruik van dit middel thee of koffie gedronken? Poets uw tanden dan goed voordat u chloorhexidine gebruikt. U vermindert hiermee een verkleuring van uw tong, tanden, vullingen en prothesen.

eempiej

Re: Overgevoeligheid chloorhexidine oraal? -> waanbeelden? help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 00:21

Dat heb ik ook gevonden aan bijwerkingen. En idd staat in de bijsluiter ook dat het autorijden niet beïnvloed. Ik denk dat als je er tegen kunt dat ook geen probleem is. Maar het is bij mij denk ik die overgevoeligheid voor chloorhexidine geweest die mij zo raar maakte in de auto.

Verder gebruikt ik geen medicijnen behalve de pil....

Ik denk dat ik morgen zowiezo even naar de apotheek ga, misschien kunnen zij mij wat meer vertellen.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 00:48

eempiej schreef:
Dat heb ik ook gevonden aan bijwerkingen. En idd staat in de bijsluiter ook dat het autorijden niet beïnvloed. Ik denk dat als je er tegen kunt dat ook geen probleem is. Maar het is bij mij denk ik die overgevoeligheid voor chloorhexidine geweest die mij zo raar maakte in de auto.

Verder gebruikt ik geen medicijnen behalve de pil....

Ik denk dat ik morgen zowiezo even naar de apotheek ga, misschien kunnen zij mij wat meer vertellen.

lijkt me handig, sowieso maar even niet meer gebruiken. Anders even strepsils of trachitol halen, werkt ook prima

_Tara_

Re: Overgevoeligheid chloorhexidine oraal? -> waanbeelden? help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 08:26

Ik begrijp alleen niet waarom je dat nog een keer, zelfs een 3e keer voor je gaat autorijden, neemt als je zo'n heftige reactie erop hebt.
Zou gewoon even contact opnemen met je huisarts. Misschien overgevoelig voor een stof in die tablet, misschien een samenreactie door die tablet en ander spul wat je gebruikt.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 09:24

_Tara_ schreef:
Ik begrijp alleen niet waarom je dat nog een keer, zelfs een 3e keer voor je gaat autorijden, neemt als je zo'n heftige reactie erop hebt.
Zou gewoon even contact opnemen met je huisarts. Misschien overgevoelig voor een stof in die tablet, misschien een samenreactie door die tablet en ander spul wat je gebruikt.

Omdat ik pas later een link ging leggen met de Hititane die ik had genomen. Ik dacht bij me draaihoofd in de ochtend eerst dat het gewoon kwam omdat ik nog niet had ontbeten, stond namelijk op het punt dit te gaan doen.
Pas in de auto ging het balletje rollen, maar toen was het kwaad al geschiet.

Verder gebruik ik dit ook niet meer, ik ga over op iets anders :P