Afvallen door sport.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stitchy

Afvallen door sport.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:01

Hey,

Fitness heb ik een klein tijdje gedaan, eerst deed ik het heel streng en ging zo vaak mogelijk. Uiteindelijk begon het mij echt enorm te vervelen en deed ik het nog maar 1 keer per week. En dat heeft dus geen effect. Verder vind ik sporten dus eigenlijk helemaal niets aan op paardrijden na dan. Nu wil ik toch graag een wat dunnere lichaam de extra rollen moeten toch maar eens een keer verdwijnen. Elke keer denk je ach die ene kilo erbij op, maarja uiteindelijk heb je er zo 5 a 6 kilo bij op. Naja dat wil ik dus niet. Ik wil gewoon mijn strakke buikje weer terug dat ik mooie kleding kan dragen zonder dat je die dikke vetrol weer ziet. :+ Tja mijn punt is eigenlijk als ik ga sporten vind ik dat een paar keer leuk en dan niet meer. Weten jullie nog leuke dingen om te doen zonder dat je aan contracten vast zit? Zelf dacht ik ook aan zwemmen ofzo. :j

benangelique

Re: Afvallen door sport.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:11

sporten is alleen effectief als je meer verbrandt dan dat je binnen krijgt. welke sport je dan doet maakt dus niet uit.
zeker met het zomerseizoen voor de deur zijn er veel sporten te doen zonder abbo:
zwemmen, hardlopen, fietsen, skeeleren, wandelen etc.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:13

Skeeleren? Is fun :D

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:16

Ik ben ook het typje: heeeeeeel fanatiek ergens aan beginnen en dan het heeeeeeel snel weer zat zijn.
Ben nu een paar weken aan het skeeleren en dat blijf ik echt leuk vinden! Misschien ook iets voor jou?
Zwemmen is ook fijn!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:16

Helemaal eens met benangelique, je moet meer verbranden dan je binnen krijgt dus. Toch vind ik wel dat als je strakker in je vel zit je zonder echt af te vallen er al een stuk beter uit gaat zien.
Hardlopen of flink wandelen zijn dan het effectiefst. Dus van af nu ipv met de auto naar het paard op lopend :P
( Mijn paard staat zeker een half uur fietsen hier vandaan dus als ik ga lopen zou ik toch snel wat resultaat moeten gaan zien. Alleen is hardlopen totaal niks voor mij :S)

Succes

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:18

Inderdaad, je moet niet vergeten dat je wel calorieën verbrand door het sporten, maar dat je die er met een ietwat overvloedig 'dieet' er meteen weer aan eet.

Dus goed letten op je voeding is heel belangrijk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:19

En wat dacht je van dingetjes als de trap nemen ipv de lift, vaker met de fiets, als je met de bus bent een halte eerder uitstappen. Het heeft meer effect als je gewoon iedere dag wat beweegt en dat meeneemt in je levensstijl, dan wanneer je met tegenzin jezelf 2-3 keer per week naar de sportschool sleept.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:21

traplopen :+
daar verbrand je hollend 49 cal. per min. mee :j

haha, nee ik heb hetzelfde probleem dan jou,
ik fiets op een dag 24 km en rijd 2 paarden op een dag,
maar nog gaat het langzaam :n dus ik kijk gezellig mee naar de andere tips :D
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 26-04-10 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:22

Is een teamsport niet iets voor je? Dan kun je tijdens het trainen toch gezellig kletsen en je bent bezig. Ik voetbal en je traint toch flink, met een portie gezelligheid erbij en je hebt een stok achter de deur als je eens geen zin hebt.

Chefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:24

Ik had dat dus ook, nu ben ik op Zumba gegaan, echt heel vet, en omdat je elke week les hebt ga je toch wel. Verder doe ik 1 keer in de week aan zwemmen met een vriendin en ik loop 3 keer in de week hard. Dat hardlopen is nog het aldermoeilijkst. En ik rij nog gemiddeld 2 paarden per dag, :o

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:25

oliebol (aka poepscheppen)!
Is heel gezond en je wei wordt er ook heel schoon van! :))

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:26

Ik zou zorgen dat je samen met iemand sport zodat je elkaar kan motiveren en als je het afspreekt met iemand houd je je er veel eerder aan dan wanneer je alleen gaat. :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:29

TurdusMerula schreef:
oliebol (aka poepscheppen)!
Is heel gezond en je wei wordt er ook heel schoon van! :))

is heul goed voor de ontwikkeling van de armspieren :j

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:30

Grut nog meer mesten, mest elke dag 5 stallen plus een grote loop stal voor de veulens. :+ Was allang blij dat ons pap een keer per week met de trekker door de wei gaat.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:33

Stitchy schreef:
Hey,

Fitness heb ik een klein tijdje gedaan, eerst deed ik het heel streng en ging zo vaak mogelijk. Uiteindelijk begon het mij echt enorm te vervelen en deed ik het nog maar 1 keer per week. En dat heeft dus geen effect. Verder vind ik sporten dus eigenlijk helemaal niets aan op paardrijden na dan. Nu wil ik toch graag een wat dunnere lichaam de extra rollen moeten toch maar eens een keer verdwijnen. Elke keer denk je ach die ene kilo erbij op, maarja uiteindelijk heb je er zo 5 a 6 kilo bij op. Naja dat wil ik dus niet. Ik wil gewoon mijn strakke buikje weer terug dat ik mooie kleding kan dragen zonder dat je die dikke vetrol weer ziet. :+ Tja mijn punt is eigenlijk als ik ga sporten vind ik dat een paar keer leuk en dan niet meer. Weten jullie nog leuke dingen om te doen zonder dat je aan contracten vast zit? Zelf dacht ik ook aan zwemmen ofzo. :j

Ik heb dus echt hetzelfde als jij! Alleen paardrijden vind ik ECHT leuk, maar daar heb ik niet zoveel tijd voor om dat geregeld te doen. Hardlopen en skeeleren is voor mij niet zo'n goed idee ivm mijn bekken (alhoewel ik skeeleren nog niet geprobeerd heb). Ik probeer ook goed op mijn voeding te letten en hoop op betere tijden qua paardrijden :+

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:36

Naja ik ben echt een luie donder gewoon, smorgens met de paarden bezig stallen mesten etc. Maar dan komt het mevrouw huurt een paar DVD's kruipt op de bank met een zak chips of lekkere croissants. Dan maar eens wat aan mijn schoolwerk doen met snoepjes ofzo. Ik ga met de trein naar school fietsen is echt te ver, en tja in de trein zitten zonder snoepjes is ook best zaai. :+

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:39

Stitchy schreef:
Naja ik ben echt een luie donder gewoon, smorgens met de paarden bezig stallen mesten etc. Maar dan komt het mevrouw huurt een paar DVD's kruipt op de bank met een zak chips of lekkere croissants. Dan maar eens wat aan mijn schoolwerk doen met snoepjes ofzo. Ik ga met de trein naar school fietsen is echt te ver, en tja in de trein zitten zonder snoepjes is ook best zaai. :+

wat ik me dus afvroeg, mag je tijdens je dieet wel eens een snoepje nemen?
en hoeveel max. cal. moeten die dan beschikken ? :)
misschien ook handig voor de TS om dat te weten :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:40

haha stitch, dan gaat een beetje meer bewegen je ook niet helpen vrees ik.

bitje, er zijn al veel topics te vinden waar antwoorden op je vragen te vinden zijn.
ik heb vrij streng gedieet onder begeleiding van een dieetiste. ik at meer dan voor dat dieet en ja, ik mocht ook wel eens snoepen. moet ook wel, anders hou je het nooit vol.

Stitchy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 15:43

Ik beweeg nu dus nouwelijks, ik rijd daags 2 paarden maar dat is normaal voor mijn lichaam. Extra sporten zou dus wel heel goed voor mij zijn. Ik weet dat ik ook wel aan mijn eten moet denken maar dat spreekt voor zich. :j Verder ben ik niet heel dik ik ben 1.75 en weeg 78 kilo, wel iets aan de hoge kant maar niet overdreven. Overigens is dat een BMI van 26.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:46

Poosje geleden zat ik eigenlijk met hetzelfde, ik liep bijv. wel hard om af te vallen maar wat heb ik daar een hekel aan vreselijk :P
Maar nu ben ik er achter dat skeeleren toch wel erg leuk is, effectief en makkelijk! Dus dat wil ik goed gaan volhouden!

Ik denk dat je niet echt moet gaan snoepen, maar bijv. suikervrije dropjes en andere zuigsnoepjes kun je prima erbij eten volgens mij. En af en toe mag je sowieso wel zondigen :Y)
Trouwens als je gewoon hetzelfde 'dieet' aanhoudt en wel meer gaat bewegen zal je ook wel wat afvallen.. al is het beter toch te kijken wat gezonder is.

Ik zelf eet eigenlijk ook niet minder dan voor ik begon met afvallen, alleen alles is gezonder (vooral qua beleg op brood ed). En wat ik eet vind ik ook allemaal wel lekker. Van koekjes en chips blijf ik wel af.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 16:49

Stitchy schreef:

Als je er dat soort gewoontes op na houdt, zul je met meer sporten alsnog niet afvallen :P Ga in plaats van DVD's kijken, 1 DVD kijken en daarna een stukje wandelen/fietsen/op een andere manier bewegen. Aan je schoolwerk, appel erbij. Ik zit zo'n 2 keer 2 uur lang in de trein, daarnaast nog zo'n 4-6 keer een kwartier. Ik snoep dan echt nooit... Volgens mij eet je echt gewoon uit verveling ;) Ga sudoku's maken, boek lezen, muziek luisteren. Verzin iets. En in plaats van dat snoepen iedere keer, pak wat fruit/groente.
Succes!