ontsteking, na hoelang weer opnieuw gaatje laten schieten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Saaarr

ontsteking, na hoelang weer opnieuw gaatje laten schieten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 12:04

Weet niet of het hier goed staat, maar ik heb 4 weken geleden gaatjes in me oren laten schieten.
Nu begon van de week het ene oor wat dikker te worden, maar ik met me stomme hoofd denk dat het wel weer goed komt.
Nu leek dat ook wel zo te zijn tot dat ik gister wakker werd en ik voelde geen knopje meer.
Me oor was ineens zo dik dat het knopje er helemaal inzat.
Me ouders kwamen erover eens dat ie eruit moest, en hoe ? Ik heb me helemaal de cholera gegild zo pijn deed het,
maar uiteindelijk kregen ze dat dingettje eraf en moesten ze het knopje terug duwen en was die eruit.
Er kwam ook allemaal pus uit.
me oor doet niet veel pijn meer, hij is wel wat dik en als je erop gaat duwen wel pijn..
Nu was mijn vraag eigenlijk, hoelang duurt het voordat het weer genezen is en ik weer opnieuw er een gaatje in kan laten schieten ?
Iemand hier ervaring mee ?

tamary

Re: ontsteking, na hoelang weer opnieuw gaatje laten schieten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:08

Ervaring nee, maar ga even langs je HA. Als het gaatje nl te snel dicht gaat nu kan de ontsteking er niet uit.

Wat ik hier lees over gaatjes schieten is dat je altijd een wat rafelige wond krijgt die makkelijk ontsteekt, zeker in combi met een allergie voor het gebruikte metaal. Advies is dan om te piercen (gladde wond), maar dat is wel flink pijnlijk.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:48

Piercen valt wel mee hoor kwa pijn, de ontsteking is vele malen pijnlijker ;)
Je kan nu ook al naar een piercingshop gaan, dan kunnen ze de ontsteking goed schoonmaken. Piercers zijn echt vakmensen, dus dat raad ik je aan :)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 12:54

Okee, bedankt voor de antworodne, ga ik morgen denk ik even langs waar ik ze heb laten schieten :)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:03

heb je niet gedruppeld? dat moet je best wel even voorhouden. Mijn beide dochters hebben 6 weken geleden ook laten schieten. En als het iet wat rood wordt of zeer doet doe ik meteen druppelen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:08

die van mij ontsteken ook regel matig, of nouja ontsteken. rood dik, beetje korreltjes. inderdaad god druppelen. ik heb bij allebij mn oren dubbele rijtjes en dan links nog een extra. ik doe ze met het douche uit. zo dat ik ze goed schoon kan maken daarna druppelen en in doen. maar aangezien je ze door heb latenprikken, volgende keer. beetje draaien en sterilonnen :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:13

Misschien een allergische reactie op het materiaal en sterilon is ook niet altijd even goed. Volgende keer laten piercen en nu even bij de piercer langs gaan voor tips lijkt me het beste idee.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 13:58

ik druppelde 2x per dag.. had het weekend ervoor niet zoveel aangedraaid,, dus ik denk dat dat het is ..

alou, wat bedoel je met 'door heb laten prikken'? ik heb ze erin laten schietne.. en zondag toen hij dus helemaal dik was en ontstoken is die eruitgehaald..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:03

Saaarr schreef:
ik druppelde 2x per dag.. had het weekend ervoor niet zoveel aangedraaid,, dus ik denk dat dat het is ..

[***], wat bedoel je met 'door heb laten prikken'? ik heb ze erin laten schietne.. en zondag toen hij dus helemaal dik was en ontstoken is die eruitgehaald..

ik dacht dat je al eerder gaatjes had meer het weer heb laten door prikken ;)

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 14:08

ow, nee :P