Kuitspier verrekt/overbelast/gescheurd???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

Kuitspier verrekt/overbelast/gescheurd???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 09:32

Ja ik weet niet wat ik heb, maar sinds gister kan ik niet meer lopen op mijn rechterbeen.

Vrijdag opschool [ Doe het CIOS sportopleiding ] kregen we verschillnde workshops. Zo Rope skipping [ touwspringen in allerlei vormen ] en Bossabal [ http://www.youtube.com/watch?v=nwI8REP_fZ0 ].
Dat is dus erg veel springen in 1 dag, iets wat ik eigenlijk nooit doe.
Vrijdag had ik nergens last van.. voelde natuurlijk wel dat ik wat gedaan had en voelde mn kuiten dus ook wel.

Zaterdag werd ik wakker, maar kon ik niet meer lopen. Ik kan dus die afrol beweging niet meer maken met mijn voet. Want dan komt er rek op mijn kuit te staan, het voelt dan aan alsof er in 1 x een krampstoot inkomt[ soort van messteek ].... Wel kan ik gewoon fietsen en paardrijden [ alleen geen hulp geven met mijn rechter been ] omdat ik dan niet die afrol beweging hoef te maken met mn voet.

Ik zat te denken aan een zweepslag, maar ik had niet in 1 x dat het pijn deed na een inspanning, pas de volgende dag......

Verrekt kan, maar een verreking heb ik al vaker gehad en voelt anders dan dit.

Iemand enig idee? Als t morgen nog niet beter word ga ik even naar de Fysio, maar misschien heeft een bokker wel een goed idee hoe ik het kan verhelpen :)

HannahFrouk

Re: Kuitspier verrekt/overbelast/gescheurd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:35

Het klinkt alsof je een spiertje gescheurd hebt. Dat kan lelijk pijn doen en bepaalde bewegingen kun je dan gewoon niet maken. Ik heb dat eens in m'n lies gehad, toen kon ik dus ook gewoon niet meer lopen.

Een zweepslag weet ik eigenlijk niet wat dat is.

Ik denk sowieso dat de enige juist remedie wel rust zal zijn.