Net gaatjes laten schieten, ontstoken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noppes

Net gaatjes laten schieten, ontstoken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 10:49

Precies een week geleden heb ik gaatjes laten schieten. Toen ik 8 was heb ik ook oorbellen gehad maar dat ging ontsteken, en die heb ik er toen dus uitgehaald. Nu leek het me toch wel leuk om weer oorbellen te hebben (ben 21) en ik dacht: laat ik het maar weer proberen!
Ik maak ze elke dag 2x schoon met spul wat ik van de juwelier heb meegekregen, en dat ging gewoon goed.
Maar nu word ik vanochtend wakker en zit er bij mijn ene gaatje wat vuil, er komt wat heel lichtgeel spul uit mijn gaatje.
Verder is het niet echt rood en doet het ook geen pijn. Moet ik me nu zorgen maken? Of is dit vrij normaal?

Odysseus

Re: Net gaatjes laten schieten, onstoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:51

Ik had het ook, gewoon even iets vaker ontsmetten (neem aan dat je Sterilon hebt gekregen oid?)!
Bij mij ging het van zelf over, als het erger wordt kun je beter even terug gaan ;)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:52

Zit je er niet toevallig, heel onbewust, elke keer aan?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:52

Wat voor schoonmaak ding heb je gekregen? is het sterilion of iets dergelijks?
Zo ja, wegmieteren.Je kunt beter zout of desinfecterende zeep gebruiken (bijv unicura)

en mogelijk is 1x per dag schoonmaken ook voldoende.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:53

Wat voor oorbellen heb je? Ik moet zelf altijd persee zilver hebben, omdat ik niet tegen nikkel kan.

Maar het klinkt nog niet echt ontstoken, omdat het niet rood is of pijn doet.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:53

sterilon is eigenlijk helemaal niet zo goed voor net geschoten gaatjes. Het ontsmet wel maar het is zo agressief dat het gaatje van binnen niet goed geneest dus niet goed heelt.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:54

Ik zou ipv sterilon contactlenzen vloeistof gaan gebruiken. Ontsmet erg goed, maar een stuk minder agressief.

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:55

nee nog niet alleen als het flink gaat zwellen.

verder ik kreeg altijd de tip om het ff te laten rusten en niet te veel draaien, omdat je dan steeds het vieze vocht door het gaatje haalt en het dan wel gaat ontsteken.
en ff zorgen dat er niet teveel shampo op komt en goed naspoelen dat alle zeep weg is.
suc 6

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 10:55

Een soort van sterilon heb ik gekregen inderdaad. Even de naam opgezocht: actuel. Ohrloch-cosmeticum mit Arnika und Kamille

@Leanee, volgens mij niet. Maar ik zal er eens op letten.
@Vonnie, ze zijn van chirurgisch staal

__Nathalie__

Re: Net gaatjes laten schieten, ontstoken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:03

ook oorbelen kun je beter laten piercen. Een pistool maakt het gaatje van binnen ravelig. Een naald houd het mooi glad dus geneest beter.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-10 11:18

Nou als ik jullie zo hoor wacht ik het eerst nog maar even af, omdat het dus nog wel meevalt.
En anders eventueel andere oorbellen er in? Maar kan dat eigenlijk wel aangezien ik deze nog maar zo kort heb?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:21

Ik zou ze gewoon laten zitten, en netjes blijven ontsmetten!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 11:24

Oorbellen gewoon laten zitten en afwachten..
Eventueel contact opnemen met de shop waar je ze hebt laten schieten (of een andere piercer om advies vragen).
Blijven ontsmetten en eraf blijven, ook niet té vaak gaan ontsmetten.

Oorbellen laten schieten doe ik nooit meer, heb er weken (zo niet maanden) last van gehad! :=

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:01

Met mijn navelpiercing had ik hetzelfde, en dat ging van kwaad tot erger en de pus er letterlijk uit droop. (sorry goor ik weet het). Bleek ik niet tegen chirurgisch staal te kunnen. Ze zeiden in de winkel dat je daar niet allergisch voor kan zijn, maar het kan dus wel. Zou dus lekker andere oorbellen erin doen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 17:19

Zonnebloem schreef:
Met mijn navelpiercing had ik hetzelfde, en dat ging van kwaad tot erger en de pus er letterlijk uit droop. (sorry goor ik weet het). Bleek ik niet tegen chirurgisch staal te kunnen. Ze zeiden in de winkel dat je daar niet allergisch voor kan zijn, maar het kan dus wel. Zou dus lekker andere oorbellen erin doen.

Maar navelpiercings staan er om bekend enorm te kunnen (en vrijwel altijd gaan) ontsteken.
Ten eerste een ontzettende onhygiënische plek, ten tweede schuurt er constant materiaal (je kleding) overheen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:11

In chirurgisch staal zit absoluut nikkel. Heel veel mensen weten dit niet, en vooral bij juweliers is dat erg onprofessioneel. Je zou bij een piercingshop voor titanium ringetjes kunnen gaan kijken, dan zetten ze die er gelijk voor je in en dan weet ik zeker dat je probleem opgelost is :) Misschien ook met sebamed wassen ipv met sterilon aan de gang te gaan.

Ik heb overigens ook een week geleden gaatjes bij laten prikken, tweede set. Ik geloof dat deze zweerknopjes van zilver zijn want ik heb nog geen last gehad :) Maar ben wel lekker oldschool voor de sterilon gegaan :Y)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:20

Misschien kunnen je oren niets verdragen? :)

Ik kan echt niks in mijn oor hebben, heb tot 3 keer toe gaatjes laten prikken.
Er is zelfs 1 keer een oorbel ingegroeid binnen een nacht, die heb ik fijn in het ziekenhuis eruit kunnen laten snijden.
Ook gingen m'n gaatjes steeds weer dicht binnen een nacht.

Heel veel succes in ieder geval.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:21

Dat laatste heb ik ook heel erg gehad take_one!
Ik kon ze nog geen 6 uur uithouden, dan groeide alles weer dicht :n

Maar tegenwoordig (ben nu 18) is dat echt geen probleem meer. Heb al gaatjes sinds m'n 3e trouwens.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:00

Als ik jou was zou ik gewoon goed blijven druppelen met de sterilon, en vooral het achterkantje van de oorbel goed naar achteren doen/houden, zodat er genoeg lucht bij kan. Als het erger wordt kun je even naar de juwelier gaan, dan kunnen zij er eventueel kleine ringetjes in doen zodat er nog meer lucht bij kan.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:48

__Nathalie__ schreef:
ook oorbelen kun je beter laten piercen. Een pistool maakt het gaatje van binnen ravelig. Een naald houd het mooi glad dus geneest beter.

Dit heb ik ook gedaan naar tig keer geprobeerd gaatjes te laten schieten! De ontstekingen gingen van kwaad tot erger: op een gegeven moment zat het zweerknopje ín mijn oorlel en moest het zweerknopje echt uit mijn oor getrokken worden... ;( Nu ik mijn oren heb laten piercen (nu zo'n 3 weken geleden) ziet het er echt al heel goed uit! Het deed wel verrekte pijn (deed meer pijn dan het zetten van een tattoo waar ik ongelooflijk tegenop zag), maar ik kan niet wachten om straks normale oorbellen erin te zetten!