Vlechtjes laten zetten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_moi

Vlechtjes laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 15:10

Hoihoi,

Ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om mijn hoofd vol vlechtjes te laten zetten, alleen heb ik een probleem, ik heb behoorlijke ernstige psoriases op mijn hoofdhuid.
Zou ik ondanks de exzeem wel vlechtjes kunnen laten zetten? En weet iemand hoe goed de hoofdhuid is te zien?

Het zijn dus losse vlechtjes, een soort dreads maar dan vlechtjes, dit kan met nephaar er worden ingezet zodat het extra lang is.

Afbeelding

Groetjes
Laatst bijgewerkt door Ann_moi op 22-04-10 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaitlyn

Re: Vlechtjes laten zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:12

Ik weet niet wat je precies van plan bent, maar op deze foto kun je zien dat de hoofdhuid toch erg zichtbaar is:
Afbeelding

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 15:12

Ik bedoel van die vlechten met nephaar, en dan losse, dus niet de hoofdhuid volgevlochten, eigenlijk een bos met vlechten, dat is de beste omschrijving denk ik. :)

NikkiiiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:14

ik denk dat je even beter moet omschrijven wat je wilt, want ik snap het ook niet

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:17

Gewoon losse vlechten die niet zo op de hoofdhuid gemaakt worden maar gewoon los van je hoofd zeg maar.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:18

Ik snap wat je bedoelt, ik denk niet dat je hoofdhuid heel erg zichtbaar is als het begin een beetje los is gevlochten. Dan moet je het niet héél strak vlechten, want dan wordt het meer zoals op dat plaatje van Leanee :P

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:18

Ik heb ook vlechtjes gehad met nephaar en ik had alleen aan de voorkant de vlechtjes een klein stukje strak aan de hoofdhuid laten vlechten maar dan heb je bijna geen zichtbare hoofdhuid verder.
De vlechtjes worden een beetje om en om gevlochten zodat het stukje hoofdhuid wat tussen twee vlechtjes zit automatisch bedekt wordt door het volgende vlechtje zeg maar.

Ik weet alleen niet hoe het zit met evt jeuk die de psoriasis veroorzaakt? Want ik kreeg wel af en toe flinke kriebels van die vlechtjes ;) Maar dan waste ik mijn haar gewoon een keer en deed er flink wat babyolie in en dan ging het weer prima.

NikkiiiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:19

oke nu snap ik het met die foto erbij. Het kan wel, maar je ziet toch nog wel een beetje van je hoofdhuid, omdat je namelijk verschillende plukjes pakt. Het gaat natuurlijk ook hangen (uitzakken) waardoor de kans groter is dat je je hoofdhuid ziet. Ik zou als ik jou was gewoon naar de kapper gaan en vragen om advies

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:22

Even een tip ik zou niet naar zomaar een kapper gaan. Ik ken iemand die het tegelijkertijd met mij heeft laten doen bij een kapsalon. Niet alleen was ze 4 keer duurder uit dan ik, het bleef ook lang zo mooi niet. Binnen 2 weken heeft ze het er dan ook uitgehaald terwijl ik er bijna 2 mnd mee gelopen heb.
Ik heb het zelf laten doen door een meisje uit Ghana. Zij deed het echt razendsnel en goed.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:23

ik zou je geen vlechtjes met nephaar adviseren, want dat gaat na een week ontiegelijk jeuken en dat lijkt me nou niet zo een goed plan als je exeem op je hoofdhuid hebt.

Ook zou ik niet naar de kapper gaan want dan betaal je veel te veel, gewoon naar een surinaamse of afrikaanse o.i.d. gaan.

Maar als je het echt graag wilt, zou ik het gewoon doen, en hoe jij het wilt zie je geen hoofdhuid.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:24

Ik heb het 1 x laten doen en kreeg vreselijke jeuk en bulten. Het zag er prachtig uit,maar nooit meer.

NikkiiiS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:26

ik zou alleen naar de kapper gaan om advies te vragen, niet het erin te zetten! k had een weave voor een lange tijd, bij de kapper kopen EN zetten was 550 euro of meer, en bij de toko echt haar gehaald voor 70 euro en een vrienden zette het erin ;) dus kappers zijn afzetters (haha), maar voor advies kan je altijd langsgaan ;)

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:46

Ik heb ook haar bij een toko gehaald voor in totaal nog geen 20 gulden en het meisje wat het bij mij zette vroeg er 200 gulden voor destijds. Dus totaal 220 gulden, zeg maar 100 euro.
Het was heel mooi, bleef geweldig zitten en na het uithalen zag je niets aan mijn eigen haar. Perfect gewoon.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 15:49

En hoelang bleef het zitten kaj?

Ik zit nog steeds een beetje in dubio, vooral omdat het dus wel jeukt, en daarbij mn eigen huid erg schilferig (tis net extreme roos, maar dan exceem)

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:52

het voordeel je moet je vlechtjes goed blijven vetten vertelde ze me toen dus zou eigelijk nog voordeel zijn ook.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:54

Ik heb het ruim 7 weken laten zitten maar het had in principe nog makkelijk langer kunnen blijven zitten.

Jeuk is prima in de hand te houden door goed te vetten met bijv babyolie. 1 keer per week wastte ik mijn haar en daarna ging er weer een hele lading olie overheen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:12

Een vriendin heeft eens dreads gehad (echte maar denk dat je het wel zo ongeveer kan vergelijken) die heeft ze uit wanhoop na 6 maanden al weer uitgekamd. Het ging totaal niet met haar psorisas, lastig met smeren, kon niet echt perfect wassen en schilfertjes bleven hangen.

Misschien zou je het wel kunnen proberen maar reken wel op dat het mogelijk verergert o.i.d.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:23

Ik heb zelf een hele tijd geleden zulke vlechtjes gehad, zelf (nouja door een vriendin) laten inzetten, met nephaar. Zelf ook meerdere keren ingezet bij vriendinnen. Ik heb ze meestal een maand of 1 tot 2 laten zitten; ze zakten wel wat uit, maar na een maand kon het nog wel met een haarband in (nu heb ik echt extreem glad en steil haar :P ) Moet zeggen dat als ik het na een tijd er weer uithaalde ik gigantisch schrok, mijn haar leek zo dun (natuurlijk was het eerst 3 keer dikker door het nephaar) en er kwam een hoeveelheid los haar uit (wat je er anders uitgeborsteld had gedurende die tijd...), maar het heeft zich vooralsnog altijd netjes hersteld :).

Aan het begin zie je de hoofdhuid wel iets erger (als eht er nog heel strak in zit en de vlechtjes nog een beetje van je hoofd afstaan) daarna zie je vrijwel alleen de scheiding omdat de vlechtjes voor de rest allemaal over elkaar vallen.
Jeuk, viel bij mij reuze mee... maar ik heb ook geen psoriasis, noch roos. Dus ik heb geen idee hoe het anders zou zijn. Aan het begin wel even (meer omdat alles nog moet wennen denk ik).

Het is wel handig om niet direct voor het goedkoopste nephaar te gaan en toch het iets duurdere te kopen (is mijn ervaring)