allergie voor bier,wijn maar niet voor Flugel,breezer enz. ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

allergie voor bier,wijn maar niet voor Flugel,breezer enz. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:23

Hooi,

Misschien dat andere mensen hier ervaring mee hebben. Maar ik heb een nogal lastig "probleem".

Het zit namelijk zo, Als ik bier of wijn drink dan krijg ik gelijk helemaal een gloei hoofd. Dit is alleen bij het eerste biertje maar het ziet er natuurlijk wel beschamend uit :o . Na een half uurtje tot een uur is dat ook weer weg en dan kan ik gewoon bier blijven drinken zonder te gaan gloeien.

Bij mix drankjes zoals wodka redbull, breezers en flugel heb ik hier geen last van. Iemand enig idee hoe dit kan? en hoe ik het kan voorkomen? Het behoorlijk onhandig namelijk..(vooral op feestjes want daar is vaak alleen bier en wijn) Natuurlijk kun je zeggen pak dan gewoon cola. Maar ik vind bier lekker dus zou dat ook graag willen drinken.

Graag mensen die misschien het zelfde probleem hebben? of op een andere manier tips of advies hebben?

Groetjes Nina

Ps. Ik denk zelf niet dat het een allergie is omdat ik het alleen heb van het eerste biertje..

Nrkee

Re: allergie voor bier,wijn maar niet voor Flugel,breezer enz. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:28

Alcohol doet iets met je bloedvaten, ik weet niet waarom je dit alleen bij bier hebt,. maar als mensen dronken zijn hebben ze toch ook vaak een rood gezicvht? Ik volg dit topic nog even
groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:29

Nrkee schreef:
Alcohol doet iets met je bloedvaten, ik weet niet waarom je dit alleen bij bier hebt,. maar als mensen dronken zijn hebben ze toch ook vaak een rood gezicvht? Ik volg dit topic nog even
groetjes

Dat is idd zo, Maar het is slechts bij mijn eerste biertje(of wijntje) maar niet bij andere dingen die een even hoog of zelfs hoger alcohol percentage hebben.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:33

En als je voor de tijd thuis eerst wat drinkt dan? Dan heb je er dus thuis last van en niet ergens anders.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:34

Ik heb dit met name van wijn. En dan ook nog eigenlijk alleen als ik bij mijn moeder thuis drink. Dan gaat m'n gezicht gloeien (krijg dan vast ook blosjes :o ) na een kwartiertje is dat gelukkig wel over. Ik heb ook het idee dat het erger/vaker is als ik moe ben, want dan slaat de alcohol natuurlijk harder aan.

ik kan je helaas niet helpen met het hoe of waarom hiervan, snap het zelf ook niet echt. maar je bent iig niet de enige die raar is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 11:37

_Jorien_ schreef:
En als je voor de tijd thuis eerst wat drinkt dan? Dan heb je er dus thuis last van en niet ergens anders.

Dat kan idd prima :) maar dat gaat ook niet altijd.

@Naranga: ben blij dat ik niet de enig ben! (van wijn heb ik het trouwens erger als van bier gelukkig dat ik bier lekkerder vind dan wijn :D )

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:59

Het is geen allergie maar een pseudo-allergische reactie. Mijn allergoloog noemt het "flushes".

Ik heb het sinds een paar maanden voor ALLE soorten alcoholische dranken. Het is bij mij ontstaan sinds ik een hele, hele heftige reactie op pindasoep (waar ik allergisch voor ben) heb gehad. Sindsdien is mijn allergiehuishouding / afweersysteem een beetje in de war. Ik mag tot de zomer niet drinken en daarna mag ik het weer een beetje proberen.

Lijkt me ook voor jou het beste advies, een tijdje helemaal geen alcohol drinken en over een paar maanden voorzichtig weer introduceren. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:08

Komt misschien door de sulfieten, google dat maar 's :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:10

Sulfieten zitten niet in bier dus waarschijnlijk ligt het daar bij de topicstarter niet aan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:38

Plien91 schreef:
Het is geen allergie maar een pseudo-allergische reactie. Mijn allergoloog noemt het "flushes".

Ik heb het sinds een paar maanden voor ALLE soorten alcoholische dranken. Het is bij mij ontstaan sinds ik een hele, hele heftige reactie op pindasoep (waar ik allergisch voor ben) heb gehad. Sindsdien is mijn allergiehuishouding / afweersysteem een beetje in de war. Ik mag tot de zomer niet drinken en daarna mag ik het weer een beetje proberen.

Lijkt me ook voor jou het beste advies, een tijdje helemaal geen alcohol drinken en over een paar maanden voorzichtig weer introduceren. :)

Ik drink al heel weinig. (waarschijnlijk haal ik 1 keer permaand net, en dan is het nooit veel(2 a 3 glazen)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:40

mm ben je al aan het muteren en kan je niet meer tegen de natuurlijkere alcoholische dranken, maar kan je lichaam chemische brol verwerken. aan het alcoholgehalte kan het niet echt ligggen, dus ik zoek het eerder in de samenstelling

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:40

@ Nini_Roosje: Maar dan nog kan je wel flushes krijgen ;). Een tijdje helemaal niet drinken is volgens mijn allergologe de enige oplossing..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:43

Plien91 schreef:
@ Nini_Roosje: Maar dan nog kan je wel flushes krijgen ;). Een tijdje helemaal niet drinken is volgens mijn allergologe de enige oplossing..

Dat is idd zo, Ik zal het eens met mijn HA bespreken. Moet daar binnekort toch heen voor iets anders.

@bulck: ja miss :+ Ik denk ook eerder aan samenstelling. Andere alcohol heb ik totaal geen last van.