Ik zie door de bomen het bos niet meer (afvallen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Ik zie door de bomen het bos niet meer (afvallen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 18:14

Om maar meteen met de deur in huis te vallen; ik wil minstens 5 kilo afvallen en liever nog 10..
Weeg 69 kilo bij een lengte van 1.69 en dat is gewoon wat aan de zware kant. Daarnaast pas ik nergens meer in en dat komt voornamelijk omdat ik echt veel te veel snoep :\ (als ik eet snoepje eet, heb ik zoiets van; 'ah, nou heeft het toch al geen zin meer' om vervolgens mij gelijk een hele zak leeg te eten..)

Maar hoe? Met maaltijdvervangers? Of minder slechte tussendoortjes?
Koolhydraatarm? (roomboter eten en varkensvlees klinkt wel lekker ;) maar geen brood is weer wat minder :+ ), of juist ala Sonja Bakker (= weer wel koolhydraatrijk)
Maar wat is nu een gezond dieet/ leefwijze, ik weet het door alle dieten en tegenstijdige adviezen echt niet meer :\

(Daarnaast helaas erg last van PDS: en zodra ik anders ga eten (lees; gezond ga eten), wordt het gelijk een stuk erger, heb het idee dat het door vezels komt, maar kan er m'n vinger niet echt op leggen :\ )

_Lizzy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:15

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 18:17

Daar ben ik idd ook aangemeld (stipje ;) ) maar daar zie ik iedereen ook heel verschillend eten (de ene telt calorien, de andere koolhydraten, en een ander weer punten of volgens sonja bakker.. :+ ).

Ben wel benieuwd naar mensen die blijvend afgevallen zijn (nu dus nog op streefgewicht), en hoe ze dat gedaan hebben?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:20

Stop eerst een met snoepen en ga iets gezonds eten als je de behoefte hebt aan snoepjes.
Drink water i.p.v. fris en kijk eens hoe het dan gaat.
Als je niet zo veel af hoeft te vallen kan je beter niet drastisch van alles gaan aanpassen maar gewoon gezonder leven is dan in de meeste gevallen al genoeg.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:21

Dat van PDS herken ik helemaal :j

Het is echt overal verschillend inderdaad. Wanneer je niet over kunt op andere voeding, zul je toch echt meer moeten gaan bewegen, je portie verkleinen en op regelmatige tijdstippen eten.

Alhoewel, roomboter is makkelijk te vervangen door een minder vette variant ;)

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:22

Oh god, dit is heel herkenbaar. Ik denk elke dag, nu ga ik stoppen met dat snoepen, maar dan verveel ik me of zie ik snoepjes staan en dan denk ik, ach 1 snoepje maakt niet uit en dan inderdaad vervolgens niet meer op kunnen houden.
Kan je helaas dus niet helpen, maar ga dit wel even volgen :P

Suzanne F.

Re: Ik zie door de bomen het bos niet meer (afvallen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:24

Niet meer snoepen en van alles wat je normaal opeet, de helft eten.
Doe dit 3 maanden en je hebt bereikt wat je wilt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:25

Voor het beste dieet kan je toch nog steeds het beste naar een dietiste gaan. Zij zal kijken wat er verkeerd gaat in je dagpatroon en samen met jou goede oplossingen gaan zoeken om het te verbeteren, zonder meteen alles om te gooien.
Koolhydraat arm, koolhydraatrijk, eiwitrijk, vaak is het niet je normale eetpatroon wat je aan kan houden en moet je alles omgooien. Dat maakt dat een dieet vaak moeilijk vast te houden is.
Een dietiste kan er voor zorgen dat dat niet nodig is, en je toch helpen een hoop gewicht kwijt te raken. Bovendien kan zij je coachen, wat je motivatie misschien ten goede komt!

Koolhydraatarme dieten kan ik je bij deze alvast afraden. Leuk voor het idee, maar je krijgt een hoop vet binnen, ook veel verzadigd vet. Dit gooit je cholesterol de lucht in en kan hart en vaatziektes in de hand werken.
Laatst bijgewerkt door secricible op 20-04-10 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 18:25

Petulan schreef:
Alhoewel, roomboter is makkelijk te vervangen door een minder vette variant ;)

maar bij koolhydraatarme dieeten wordt juist roomboter juist gezien als gezonder dan bv becel light of andere minder vette boter :+
Ik heb een week cambridge (shakes) volgehouden, maar toen viel ik om, en daarnaast bleef ik naar het toilet rennen, mijn buik is er nog van overstuur (en alle kilo's + wat extra zit er weer aan ;( )

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:33

Nee, geen shakes onzin. En roomboter is niet goed voor je, neem gewoon margarine ofzo.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:41

ik wil ook wat afvallen, nu ben ik bezig me conditie op te bouwen door veel op de trampoline te gaan, en savonds na het avond eten niets meer te eten, en geen frisdrank meer te drinken, proberen 4x per week met de fiets naar school te gaan, en de scooter zo weinig mogelijk te paken. hoop dat het wat helpt :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:28

Petulan schreef:
Nee, geen shakes onzin. En roomboter is niet goed voor je, neem gewoon margarine ofzo.

Waarom zou margarine beter zijn als roomboter als je af wilt vallen?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 19:37