Bloed ophoesten tijdens verkoudheid?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pgelder

Bloed ophoesten tijdens verkoudheid?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 12:57

Ik hoest bloed op tijdens mijn verkoudheid. Ik heb hoofdpijn, een flinke snotneus, af en toe wat draaierig maar dat komt door al dat hoesten door mijn zere keel. Maar nu sinds een dag als ik hoest komt met het slijm dat mee komt, ook bloed mee. Wel slijmerig, dus niet dat het mijn keel uit spuit :Y) Ervaring mee?

Blue_Eyes

Re: Bloed ophoesten tijdens verkoudheid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:00

Draadjes bloed in dat slijm komt waarschijnlijk omdat je je keel kapotgehoest hebt. Is het meer, neem dan even contact op met je huisarts. Beterschap! :)

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:00

Ik heb dit ook weleens gehad, bij mij kwam het omdat ik zo vaak moest hoesten dat ik gewoon mijn keel kapot had gehoest. Ik weet niet of dit in jou geval ook is, maar hou het even de in de gaten. Als het niet overgaat even naar de ha?

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 13:01

Ah ja het zijn inderdaad wat losse beetjes bloed. Niet veel ook. Keel doet ook aardig zeer. Broertje zei direct stoppen met roken en naar de dokter maar daar ben ik niet zo van (van beide :o). Bedankt!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:01

:j Ik heb er (meestal) ook last van tijdens verkoudheid/ziekte en ik word me er een partij misselijk van :=

Gaat altijd weer over, ik schrok alleen de eerste keer mezelf helemaal lam..

pgelder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 13:03

Haha Jep, ik schrok ook. Begon gisteravond en is het komt nu ook nog mee. Maar als ik mijn neus snuit niet dus denk dat het gewoon mijn keel is.

Menn ik heb een hekel aan verkoudheidjes. Ik proef niets, ruik niets en doordat mijn neus zo schraal is voel ik niet wanneer er een druppel aan hangt :') Haha.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:03

Je gezondheid is onbetaalbaar, althans, dat vind ik. Heeft je dokter geen telefonisch spreekuur? Even bellen en informeren kan geen kwaad.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:36

Waarschijnlijk heb je zoveel gehoest dat je keel een soort schuurpapier is geworden, dan kan het voorkomen dat je iets bloed mee ophoest. Ik heb dat ook weleens als ik erg verkouden ben en als m'n keel erg zeer doet. Je zou in elk geval een goede hoestdrank kunnen halen om te proberen om het hoesten wat te verminderen en je keel wat rust te geven. Bij de drogist kun je ook tabletjes kopen die het hoesten wat onderdrukken, dat helpt ook wel iets.
Misschien wil je lieftallige broertje wel even voor je naar de drogist rijden? Kan ie meteen een pakje sigaretten meenemen, want het roken moet uiteraard wel gewoon door kunnen gaan ;) :))

loesje688

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:15

Bloed ophoesten kan inderdaad komen doordat je keel kapot is, en dan is het niet zo ernstig. Het kan echter ook uit je longen komen, en dan is het wel ernstig. Vanachter de computer kan niemand zien of het wel of niet erg is, dus ik zou toch even de huisarts bellen.

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:06

Pas had een jongen uit mn klas dat ook (onder biologie).
Onze lerares zei dat het ook kon komen doordat je bloedneus misschien iets verder achterin zit en dat het daardoor door je keel naar buiten komt..
Iig beterschap! ;)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:21

loesje688 schreef:
Bloed ophoesten kan inderdaad komen doordat je keel kapot is, en dan is het niet zo ernstig. Het kan echter ook uit je longen komen, en dan is het wel ernstig. Vanachter de computer kan niemand zien of het wel of niet erg is, dus ik zou toch even de huisarts bellen.

Mijn moeder hoestte ook bloed op en had een ernstige keelontsteking te pakken, dus ik zou toch even naar dokter/huisartsenpost gaan.