Ervaringen achillespees operatie gevraagd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Ervaringen achillespees operatie gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 11:24

Half augustus word ik geopereerd aan mijn achillespees, deze word verlengd.
Ik vroeg me af of dr meer mensen zijn die zoiets hebben gehad en hoe jullie het ervaren hebben. En vooral, hoe snel zat je weer op het paard :D
Ik loop nu al 2 jaar te kl*ten, keer van een jong paard gestuiterd en die is toen op mijn been gaan staan.
HA zei dat het een kneuzing was e ndat ik dr gewoon op moest gaan lopen, achteraf bleek dr heel wat meer aan de hand, maar toen was het al te laat en was de schade nog groter doordat ik er op ben blijven lopen terwijl m'n been absolute rust had moeten hebben. Gevolg is dat ik alleen nog maar op mijn tenen kan lopen en dan nog loop ik dr ook erg vaak mank bij, net een waggelende gans, en niet echt bevordelijk voor je houding op je paard :+
Nu gaan ze dus m'n achillespees verlengen en littekenweefsel uit m'n kuitspier halen, en zie er zo tegen op :o
Weet wel al dat ik minimaal 1 nacht in het ziekenhuis moet blijven en daarna 6 weken vastzit aan een gipspoot :+
Wie kan mij vertellen hoe hij zij het ervaren heeft, of vrienden kennissen etc. Ontzettend bedankt alvast.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:23

Misschien heb je helemaal niks aan mijn reactie, ik was namelijk 2 toen ze mijn archilespees hebben verlengd. Ik liep altijd op mijn tenen en m'n voeten groeiden daardoor verkeerd. Ik heb 6 weken in het gips gezeten toen.
Wel heb ik nu nog eens last van deze plek (ben inmiddels 26), voornamelijk omdat bij overbelasting deze pees nogal reageerd en m'n ene been is minder ontwikkeld dan het andere been. Je ziet ook duidelijk verschil tussen beide benen.
Verder kan ik je helaas niet helpen met hoe het is als je ouder bent en je krijgt dan zo'n operatie :o

Zonnebloem

Re: Ervaringen achillespees operatie gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 12:36

Toch bedankt voor je reactie, ben elk beetje info blij.
Was even behoorlijk van slag toen de dokter zei dat ie ging opereeren, dat had ik niet verwacht.
Weet iemand (verpleegkundige ofzo) hoelang deze operatie duurt? Kan dat nergens vinden met google.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:52

Een paar jaar terug is er bij mij ook overwogen om een achillespeesverlenging te doen bij beide benen maar dit is echter op het laatste moment afgeblazen omdat één of andere hoge piet zei dat het niet kon en ik dan helemaal niet meer zou kunnen lopen.
Tegen mij was toen gezegd dat ik uit moest gaan van een half jaar tot een jaar revalidatie.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 20:36

Ik heb zelf een te korte achillepees, en loop al mijn hele leven op mijn tenen..Ook nu als ik op blote voeten loop, maar dat probeer ik af te leren. Maar ik loop dus heel raar op platte schoenen en loop vaak op hakken omdat ik niet wil dat mensen zien dat ik raar loop :o Op platte schoenen doen mijn enkels snel pijn..

Ik vraag me eigenlijk af of ik dan een operatie moet hebben of niet, want mijn ouders zeggen er ook niks van.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 13:12

Loop ook vaak op hakken dan ziet het er idd iets minder stom uit.
Heb met fysio geprobeerd om de boel op te rekken, dus moet 2x per dag met mijn voorvoet op een traptrede gaan staan, en dan 15x mijn hielen naar beneden laten zakken, na 15x ff minuutje wachten en dan weer en dat 3x achter elkaar 2x per dag, misschien helpt jou dat?
Bij mij werkte het helaas niet. Misschien kun je eens naar een fysio gaan?