Auw, mijn rug!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Auw, mijn rug!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 09:35

Hai bokkers,
vast een bekend probleem in de paardenwereld: gister tijdens het mesten, ben ik "door mijn rug gegaan" (ik weet niet zeker wat precies de definitie hiervan is, maar zo voelt het wel).
Eigenlijk heel stom, want ik dacht al; hmm, ik denk dat deze kruiwagen te zwaar is, maar toch ermee doorgaan.

Daarna ook nog gelijk door naar school, had ik het ook behoorlijk zwaar, de stukjes die ik liep (van en naar de metro en de trein) werden elke keer vergezeld van echte rotpijnen, ik kan het niet uitleggen, maar elke keer een soort felle pijnscheuten in het onderste gedeelte van mijn rug.
Door huis heb ik ook alleen maar kunnen schuifelen en dat ik gisteravond op de bank zat, kon ik me niet bewegen, er was meer 1 houding die geen pijn deed, en ging ik een milimeter verzitten kreeg ik gelijk pijn.
Toen proberen te slapen, het begin was wat moeilijk, maar ik kon een goede houding vinden en ik merkte 's nachts dat het steeds minder pijn deed. Vanochtend werd ik ook helemaal blij wakker, de pijn was vrijwel weg en ik kon gewoon recht overeind staan.

Dit heeft denk ik een kwartiertje geduurd, tot ik overeind probeerde te komen van de bank, en het was weer net als gister.
En het lijkt nu alleen maar erger te worden!
Ik ben wederom naar de auto toe geschuifeld (echt als een oud vrouwtje, moet mijn bovenlichaam buigen om enigszins vooruit te kunnen komen) en heb de paarden buiten gezet, voelde me echt belachelijk want ik liep dus constant krom.
Dat ik terug kwam gelijk onder de douche gaan zitten, maar daar kon ik ook alleen krom zitten en kwam ik nog nauwelijks overeind.

Nu zit ik dus op mijn bed met kussens in mijn rug wat redelijk lekker zit. Maar net bewoog ik een klein beetje en ik zat hier letterlijk auwauwauw te roepen, echt pijnlijk!!

Hebben mensen tips? Moet ik gewoon plat blijven liggen of juist bewegen? Pijnstiller?
Ik zit er ook over te denken om de dokter te bellen, maar vindt dat nog een beetje te vroeg vooral omdat ik nu dan gelijk bij de spoeddokter terecht kom.

Ik hoop dat het niet overkomt alsof ik een echte aansteller ben, maar ik weet het echt niet meer.

NdV74

Re: Auw, mijn rug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:37

Klinkt als spit.

Heb ik helaas sinds gisterenavond ook last van.
Pijnstillers als paracetamol pakken en proberen in beweging te blijven. Bij de een is het na een paar dagen over, een ander kan er weken last van blijven houden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:38

Bewegen is het allerbeste bij rugproblemen. Zitten of veel liggen is juist niet goed.
Ikzelf heb twee keer een hernia gehad en ben een paar jaar geleden tijdens het vegen 'heel erg door mijn rug' gegaan. Heel banketstaaf, ik was aan het vegen en pets; spier verrekt, met veel pijn.

De pijnstiller die het beste helpt is Imbuprofen 400.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:41

Klinkt inderdaad als spit. Zou als ik jou was toch even de huisarts bellen voor een paar fijne pilletjes. Verder is lopen, veel lopen en liggen de beste remedie.
Sterkte ermee, ik weet helaas hoe je je voelt.......

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 09:42

Ok, dank jullie voor de snelle reactie's, dan ga ik mezelf proberen uit bed te krijgen! En proberen te lopen..
Als het goed is heb ik nog Ibuprofen.

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:43

klinkt inderdaad als spit,paracetamol en wel bewegen maar met belijd.Warm houden en warme douche erop,of warm bad,helpt bij mij altijd goed.Ik ben er meestal met een weekje weer af,maar kan ook veel langer duren,sterkte!

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 09:46

Een weekje.. Pff ik mag hopen dat het niet zo lang duurt.. Ik moet morgen ook weer werken, in een tuincentrum, redelijk veel tillen/bukken, maar dat zal zeker geen slim plan zijn dan?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:48

Barroco schreef:
Een weekje.. Pff ik mag hopen dat het niet zo lang duurt.. Ik moet morgen ook weer werken, in een tuincentrum, redelijk veel tillen/bukken, maar dat zal zeker geen slim plan zijn dan?

Nee zeker niet, dan gaat het alleen maar langer duren. Misschien dat achter de kassa een optie is?

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:49

ibuprofen helpt mij beter dan paracetamol bij rugklachten.
En inderdaad bewegen, wandelen.
Beterschap!

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:50

niet zwaar tillen in iedergeval,kan echt erg worden,had het wel eens zo erg dat ik niet een van de wc kom af komen,moest me voor over laten vallen en dan eerste op handen en voeten staan,doe dus wel even rustig aan.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 09:52

Ik zal het even aankijken hoe het vandaag verbetert, en anders even mijn baas bellen om te overleggen.. En dan ga ik nu echt proberen het bed uit te komen :+

Arijanne, dat heb ik idd nu al bijna, ik moet echt hele toeren doen om normaal overeind te komen.
Wat ik me nog afvraag, als je probeert recht te gaan staan, moet je er dan een soort van doorheen?
Want dat voelt echt niet fijn, maar de hele tijd krom lopen is ook niks.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:53

Dat laatste stukje voordat je recht staat, daar moet je idd echt even doorheen.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 09:55

Ok, heel erg bedankt voor de reactie's, en dan ga ik er nu mee aan de slag!!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:56

Ik ook ;)
Lang achter de pc gaat me niet goed af :D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:57

Bij mij helpt Ibuprofen goed, sterkte! En in beweging blijven... makkelijker gezegd dan gedaan.

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:57

heel voorzichtig recht proberen te gaan staan,niets forceren.Zo te horen heb je het aardig te pakken.Ik heb ook een inflarood lamp gekocht(weet niet zeker als het zo heet)ga hier dan een paar keer voor zitten per dag,helpt goed.En vraag iemand die je rug na het warme bad even lekker masseert,helpt ook goed,het moet gewoon zijn tijd hebben,heel vervelend.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:59

Ik zou hier toch mee naar de huisarts gaan hoor,het klinkt ook als een beknelde zenuw.Als je zoveel pijn hebt bij beweging is dat echt niet goed.Straks forceer je nog iets in je rug en ben je verder van huis.Bel je huisarts en maak een afspraak,beter dat je voor niets gaat dan dat je straks veel meer schade hebt aan je rug.Je rug is een heel belangrijk iets.Succes.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 10:02

Ja echt, ik durf echt niet meer overeind te komen, lig hier nu al eventjes en bij het idee om overeind te komen krijg ik het spaans benauwd.
Ik ga het heel voorzichtig proberen en mijn vriend vanavond maar even aan het werk zetten (massage :D).
Ohja, mijn moeder heeft idd ook zo'n infrarood lamp.

Gohya, dank je voor de reactie. Ik ga eerst wat proberen te bewegen, want liggen is fijn maar ik merk dat het alleen maar moeilijker wordt om overeind te komen. Als het niet beter wordt, bel ik gelijk de huisarts.

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:02

als het spit is,zegt een dokter hetzelfde als ik,je krijgt pijn stillers en moet rustig aan doen.

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 10:04

beterschap,hoop dat het snel beter gaat.Het is heel vervelend.

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 11:30

Gaat het al weer een beetje beter met je rug?

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 12:00

Wilde net weer hier een berichtje gaan posten, lief dat je het vraagt :D.

Ja, gaat stukken beter, gister lekker wat gelopen en merkte toen dat het idd veel beter ging (al ging het begin moeizaam) en nu heb ik er ook niet meer zo'n pijn aan als eerst.
Afentoe als ik een bepaalde beweging maak wel, maar voor de rest vrijwel geen last van :).
Echt super!
Dus dank je wel voor de tips!

arijanne123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 13:42

Gelukkig dat je je wat beter voelt.