Jeuk! Allergische reactie? Rode bultjes....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Jeuk! Allergische reactie? Rode bultjes....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 20:25

Hoi,

Een tijdje geleden begin het met ergens een klein rood bultje. Heeeel klein. Ik dacht, dat gaat wel over.
Sinds een week werd het veel erger. Armen, benen en mijn nek zat onder de rode plekjes/bultjes.
Afgelopen vrijdag ben ik naar de HA geweest.
Het is een reactie ergens op en het moet vanzelf 'uitdoven'. Kan van een virusje zijn.
Het uitzoeken waar het vandaan komt heeft waarschijnlijk weinig zin. Allergietest heb ik nog niet heel lang geleden gehad.

Ik heb wel medicijnen gekregen. Antih....??
Maar het helpt niet :(

Ik wil niet gelijk weer naar de HA gaan, maar ik wordt echt gek van de jeuk.
Iemand tips??

De HA zei wel dat als het te lang duurde of als het veel erger wordt dat ik dan moet terug komen.
Zelf wik ik het nog een paar dagen aankijken.

Groetjes Annemiek

inge81

Re: Jeuk! Allergische reactie? Rode bultjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:08

nieuwe douchegel mss, of een ander wasmiddel. Mijn lichaam reageert daar ook erg op. Kijk eens of er iets nieuws is wat je voorheen niet gebruikte ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:39

Herkenbaar. Ik was allergisch voor de antibiotica. Je hebt waarschijnlijk antihistamine gehad.

Ik kon er ook een zalfje bij krijgen, moest ik wel zelf betalen, soort van coolinggel. Dat hielp echt enorm tegen de jeuk!

Na een paar dagen gebruik van die pillen in combi met zalf was eigenlijk alles verdwenen. Zou dus als het binnen paar dagen na gebruik niet werkt weer even terug gaan naar je huisarts.

Heel veel sterkte en hopelijk kom je er snel van af want ik weet hoe vervelend het is.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:44

hey, ik heb hetzelfde gehad, ineens zat ik helemaal onder.. Probeer vooral niet te krabben, en draag lekker luchtige schone kleding, en lekker schoon beddengoed (als je slaapt zweet je vaak en dat zweet trekt in je beddengoed) bij mij was het toen binnen enkele dagen weg... succes, leuk is anders he!

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 14:26

ik heb dit ook begint eerst met kleine bultjes en worden daarna groter en groter.
we wisten niet van wat het kwam, maar nu blijkft dat ik een zonneallergie heb.
Ik heb mijn allergieprik al laten zetten voor dit jaar zo ben ik gerust.
Misschien dat dit eventueel bij jou ook het geval is.