Dromen, en het gevoel dat het bij je oproept....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Dromen, en het gevoel dat het bij je oproept....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 18:16

Dromen doen we allemaal. De 1 onthoudt ze beter dan de ander, maar af en toe heb ik van die dromen..... Van die dromen die je zo intens meemaakt dat het lijkt alsof het echt is. Dan wordt ik wakker met heftig (blij/verdrietig/boos) gevoel dat ik ervaar in mijn droom. Dat ebt opzich vrij snel weg maar toch is het heel raar. Zo droomde ik laatst dat mijn vriend mij op een extreem l*llige manier had bedrogen en gedumpt (zou die natuurlijk nooit doen en zeker niet zo :P) ik was zo boos en verdrietig dat ik dat nog voelde toen ik wakker werd. Vanacht had ik weer zo'n droom (alleen dan een leuke) en werd super blij wakker :D Herkent iemand dit? Ben wel benieuwd :j

Breezke

Re: Dromen, en het gevoel dat het bij je oproept....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:18

Haha ja ik herken het wel.
Heb soms van die heerlijke dromen en dan word ik wakker en dan denk ik 'he,was dat nou echt?'
Nja iig ik vind dromen fijn :P

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 18:23

Ja precies! Soms zijn ze onwijs leuk en soms heel verdrietig. Dan krijg ik echt dat depresieve gevoel erbij. Duurt gelukkig nooit lang maar toch :)

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:26

Ik heb een maand geleden gedroomd dat ik op het werk kwam en iedereen mij condoleerde met het verlies van mijn moeder. Ik werd er helemaal verdrietig en huilend van wakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:28

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 06:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:29

Ja!
Toevallig vannacht ook iets naars gedroomt en ik kan daar de hele ochtend in blijven hangen :=
Pas gedurende de dag ebt het gevoel uit mijn droom weg.

Sommige dromen zijn zelfs zo echt dat ik me 's ochtends afvraag of het nou wel of niet gebeurd is :+

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:29

Ik heb dat ook heel vaak :j
Bij blije dromen heb ik overigens een sterker gevoel dan bij nare dromen (gelukkig :P)

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:30

:j Ik ken het ook. Als mijn ouders op vakantie zijn droom ik altijd dat ze een auto-ongeluk krijgen, en dat daarbij 1 of allebij aan het eindje komt. Dit maak ik ook heel bewust mee.

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:30

Ja dat heb ik ook weleens!! Of dat ik droom alsof ik van mijn fiets afval, en als ik dan wakker wordt schiet ik echt omhoog.. Heb ik nu al een paar keer gehad.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 18:31

Jusi schreef:
Heb ik ook vaak hoor, als je wakker wordt heb je hetzelfde gevoel. En als je raar over iemand droomt, kun je diegene nooit meer serieus nemen :+ Toen ik op de middelbare zat heb ik volgens mij over alle docenten wel eens gedroomd (onthoud ze vaak), dus overal had ik een beeld bij waar die arme mensen niets aan konden doen :')

Ja!!! Dat heb ik dus ook al een paar keer gehad! Zo vaag! Je kunt ze soms dagen niet meer aankijken :')

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:31

Ik heb dit ook :j.

Van de week droomde ik dat 1 van mijn paardjes door het draad van de wei rende en het draad zijn hoofd eraf sneed... Het was net of het echt gebeurd, wilde het liefst gelijk naar stal, maar was 3 uur in de nacht. Ik moest bijna huilen toen ik wakker werd.... :o

Maar heb het ok met leuke dingen, ben soms wel teleur gesteld als ik wakker wordt en het is niet zo :+.

Urbanus

Ik word vaak niet goed wakker uit een droom. Dat heeft 1 keer ongeveer een week geduurd. Ik had gedroomd dat mijn toenmalige vriendje vreemd ging, en zelfs na het wakker worden, was het gevoel van verdriet nog zo groot. Gevoelsmatig was ik een hele week boos op hem.

Justy

Soms heb ik zelfs dat alleen het gevoel van de droom blijft hangen. Dan ben ik de hele dag down en dan weet ik niet eens meer waar die droom over ging.

Ik ben na een droom wel eens heel boos geweest op mijn ex... Ik had gedroomd dat hij vreemdging en toen ik wakker werd was ik zoooo kwaad! Hij vroeg wat er was en ik snauwde 'dat zul jij niet weten zeker!' := Arm jong :(:)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:32

Ik droom altijd extreem realistisch, enorm veel en totaal bizar..., en kan je vertellen dat het niet altijd even leuk is. ;) Ik heb het ook echt extreem (therapie voor gehad) maar aan de andere kant zou ik ook niet zonder kunnen. Het is een grote inspiratiebron, dat wel. :)

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:33

Ik heb juist altijd dat als ik heel erg gaaf heb gedroomd, dat ik bijna huilend wakker wordt omdat het niet echt was.

Zoals laatst, een bosrit met m'n droomhaf die ik niet heb. :')

Verder heb ik trouwens vooral nachtmerries..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 18:36

Justy schreef:
Soms heb ik zelfs dat alleen het gevoel van de droom blijft hangen. Dan ben ik de hele dag down en dan weet ik niet eens meer waar die droom over ging.

Ik ben na een droom wel eens heel boos geweest op mijn ex... Ik had gedroomd dat hij vreemdging en toen ik wakker werd was ik zoooo kwaad! Hij vroeg wat er was en ik snauwde 'dat zul jij niet weten zeker!' := Arm jong :(:)

_O- _O- _O- Haha ja ik had toen ook een heel boos gevoel toen ik wakker werd, maar ben dan wel zo nuchter om te realiseren dat hij het niet echt deed ;) Maar dat gevoel blijft.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:38

Ik meld me hier ook hoor!
Ik word snachts vaak huilend wakker. Of droom zo realistisch dat ik denk dat het echt gebeurt is.
Zo kwam ik een keer op mijn stage en vroeg aan mijn stagebegeleider; "Hoe is het nieuwe kindje?" Waarop mijn stagebegeleider me echt vreselijk raar aankeek "Eh? Welk nieuw kindje?" En ik was er echt heilig van overtuigd!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:39

Ach droomde ik maar zulke gewone dingen... :+ Mijn dromen zijn iig zo surrealistisch dat ze gewoon niet waar kunnen zijn. :D

Alhoewel ik heel soms wel eens wat 'normaals' droom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:43

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 06:33, in het totaal 1 keer bewerkt

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:55

Bij mij worden dromen die ik vaak blijf dromen werkelijkheid en dat is soms best scary :\
Ze zijn in realiteit altijd wel nét iets anders dan ik ze gedroomd heb, meestal droom ik overdreven :+ en dus is de werkelijkheid dan minder drastish.
Laatste maal dat een droom werkelijkheid werd was dat ik droomde dat ik met m'n wagen naar m'n vriend reed en omver werd geknald door een vrachtwagen op een kruispunt.Lekker drastish dus :D In het echt is het dus ook gebeurd, vlak bij mijn vriend thuis alleen was het geen vrachtwagen maar een politievoertuig :+ Maar ik weet nu dat dromen die ik blijf dromen op frequente basis ook uitkomen...