heb namelijk al een aantal topics geopend hierover maar daar heb ik niet meer zoveel aandacht in gestoken en dat is een soort van doodgelopen
Nou ik ben dus Laura de Vos, en ik ben geboren met een hartafwijking die Tetralogie van Fallot heet. Toen ik geboren werd wisten mijn ouders niet dat ik een hartafwijking had, maar daar kwamen ze snel achter ... Op Zaterdag geboren en op Zondag in het ziekenhuis omdat ik in de armen van de kraamhulp thuis pimpelpaars werd. Ik ben oa geboren zonder longslagader en die heb je nodig om zuurstofarm bloed naar de longen te vervoeren zodat er zuurstof bij komt ... Maandag (2 dagen oud dus) werd ik voor de eerste keer geopereerd aan mijn hart, ze hebben toen een "shunt" geplaatst (een kunststof brug zeg maar)dat bleek niet genoeg en toen hebben ze er een week later nog maar een bijgezet Dat bleek voldoende. Toen was het wachten tot de shunts niet meer goed hun werk deden, bij mij was dat met 2 1/2 jaar ... in die tijd werd ik steeds blauwer, nagels/lippen enz... Toen is de grote herstel operatie in Utrecht gedaan (wkz) daarbij hebben ze oa een donor longslagader geplaatst en het vsd (gat) gedicht. Ook deze operatie bleek niet goed genoeg en ook nu moesten ze een week later weer ingrijpen. Mooi, dat was open hart operatie nr. 4 Het nadeel van een donorlongslagader is dat ie niet eeuwig meegaat en bij mij heeft hij het 7 jaar gedaan .... toen ik 9 1/2 was hebben ze de longslagader in Nijmegen weer vervangen voor een nieuwe, en je raad het al : ook deze operatie bleek niet goed gegaan te zijn, mijn linker long deed nog maar voor 2% zijn werk weer naar de ok, voor open hart operatie : nr. 6 ! Jaja .... het is wat. Toen is het allemaal weer achteruit gegaan en ben ik in Oktober van 2009 weer geopereerd. Dit keer niet met een grote operatie maar met de nieuwe techniek via mijn Lies. Deze is wel goed gegaan en het zit nu weer allemaal goed.
zo dat was mijn verhaal, mijn vraag was: zijn er nog meer mensen met een hartafwijking?