Voorhoofdsholte ontsteking (?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Voorhoofdsholte ontsteking (?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 20:19

Ik heb sterk het vermoeden dat ik daar last van heb. Het begon ruim een week terug met lichte keelpijn, dat ging over in zware keelpijn en een fikse verkoudheid. Inmiddels lijkt de zware keelpijn en neusverkoudheid gelukkig over. Maar een naar hoestje blijft nog hangen met een kriebel in de keel..

En dat zware hoofd, zodra ik ook maar iets uit een lager kastje wil pakken bijvoorbeeld, voel ik de druk in mijn hoofd gelijk oplopen. Wil ik mijn neus snuiten of juist ophalen (je moet wat ;) ) voel ik ook gelijk bij mijn voorhoofd een soort van slag met een knuppel aankomen.

Ik vermoed iets van een voorhoodsholte ontsteking. Een simpele verkoudheid is het niet meer. Daar ben ik normaal 3 dagen echt zoet mee en nu dus al 1.5 week bijna.

Iemand suggesties hoe ik mijzelf weer even een oppepper geef dat ik hier z.s.m. doorheen kom? Of wat helpt om dat zware hoofd te verlichten (ibuprofen niet echt namelijk) ;)

Daantje1981

Re: Voorhoofdsholte ontsteking (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:21

Stomen werkt echt goed tegen verkoudheid en ontstekingen bij holtes. Iets van Menthol in heet water boven hangen met je hoofd, diep inademen door neus en mond.

Werkt bij mij altijd goed.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:22

of even langs de huisarts voor een antibiotica kuur? :)

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:23

Dat heeft mijn pony nu ook. Leuke vergelijking, maar die krijgt nu antibiotica :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:25

als het echt voorhoofdholte ontsteking (wat jij denkt) dan zou ik toch even langs de huisarts gaan.
Zonde antibiotica ben je hier weken zoet mee hoor. En ik spreek (helaas) uit ervaring. heb het
al vaker gehad en het is geen pretje.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 20:30

Hmm.. Zoiets vreesde ik al. Had vrijdag de huisarts even willen bellen aangezien ik er al ruim een week mee loop. Maar toen leek het natuurlijk wat beter te gaan.

Sinds gisteravond is echt die druk op de holtes op komen zetten en dat had ik niet voorzien :o

Nu weekend, dus dat wordt dan alsnog maandag even bellen denk ik. Huisartsenpost vind ik ook zo drastisch..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:31

Als je het zel wilt proberen, kan je inderdaad gaan stomen (overigens is de mening van medici tegenwoordig dat het beter is niks in het water te doen, hooguit kamille) en een neusspray gaan gebruiken (otrivin oid). Even een paar dagen zeer regelmatig gebruiken, neus niet te hard snuiten en beetje in beweging blijven.
Is het met een paar dagen niet beter, dan zit er niks anders op dan even langs de HA te gaan.

Beterschap!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:32

Mijn ervaring met antibiotica en bijholtontsteking:
Met AB ben je er met 1,5 week vanaf, zonder duurt het tien dagen.
Oftewel, het maakte geen bal uit...(staat overigens ook op internet aangegeven)
Hoogstens maakte het de problemen erger.

Ik gebruik altijd neusspray als ik het vermoed dat het er aankomt, maar ook als ik het al heb.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 20:39

Ik heb morgen gelukkig geen plannen/ verplichtingen. Dus zo kom ik de dag wel door.

Wat jij zegt siskeh, was de vorige keer ook het antwoord van de huisarts bij mijn vriend. Ondanks dat mijn neus niet echt meer verstopt is, probeer ik inderdaad maar neusdruppels te blijven gebruiken..

Morgenochtend even stomen met zo'n dampo capsule denk ik en dan zie ik wel even. Bedankt allemaal nog voor het meedenken :)

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:01

Ik heb ook voorhoofdsholteontsteking gehad en ik heb er weken mee rondgelopen voor het over ging. Medicijnen hielpen niet echt, had eerst een of andere speciale neusspray en later antibiotica. Het werd er wel minder van, maar het duurde echt nog een tijdje voor het over ging. Moest eigenlijk naar de KNO-arts toen (huisarts was bang dat het chronisch zou worden), maar ben nooit gegaan, omdat het uiteindelijk dus toch over was gegaan.

Voorhoofdsholteontsteking is wel makkelijk te herkennen, als je bukt krijg je pijn in die holtes, en als je op je voorhoofd en/of jukbeen tikt met je vingers dan doet dat ook ontzettend zeer (het deed bij mij toen al echt onwijs veel zeer als ik mijn vinger er zacht oplegde).

Nu ben ik weer verkouden en het zit er weer net tegenaan. Heb geen voorhoofdsholteontsteking (of een lichte dan misschien), maar dat heb ik nu wel vaker als ik verkouden ben. Misschien is het toch een beetje chronisch geworden.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 21:59

Veel vitamine C slikken.
Neem gerust een keer 3 pillen van 1000 mg.
Stomen met kamille.
Neusspray goed gebruiken en veel slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:41

Ik heb het ook gehad, langs de huisarts geweest, Antibiotica gekregen en was er zo weer bovenop!

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 06:48

Ik voel me ook sinds zaterdag echt slecht.
Keelpijn, enorme verkoudheid, zwaar hoofd en opgezette klieren.. Ik kan helaas niet tegen neusspray dus ik moet echt met een dichte neus blijven rondlopen. Heel erg vervelend, en heb ook nog sinds vorige week een nieuwe baan waar ik zometeen ook weer moet werken. Dus kan niet thuis uitzieken :P

Voor de nacht smeer ik wel vicks op mijn borstkas en rug, dit helpt enigzins een beetje.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 07:33

Spirit, dat wat jij neertypte over de herkenning was het inderdaad. Gelukkig alleen zaterdag echt herkenbaar. Verder valt wel weer mee en is het wat afgezakt gelukkig. Alleen de heerlijk zoele stem blijft nog duidelijk hangen :D

I.p.v. neusspray gebruik ik trouwens neusdruppels roweentje, vind ik ook veel prettiger dan spray.. En daarnaast euchinaforte, strepsels of trachitol, hoestsiroop en ibuprofen. Mijn tas puilt uit van de ´medicatie´ 8-)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 07:35

ik heb het ieder jaar zeker 3 x
ik gebruik cinaforce van de vogel (homeopatisch middel) dit werkt bij mij super en maakt alles los van binnen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:16

Als je niet tegen de neusspray kan, is er nog een andere oplossing: Zoutoplossing maken! 9 gram zout oplossen in 1 liter gekookt water. Af laten koelen en met een pipetje of injectiespuit (uiteraard zonder naald) in de neus spuiten.

Er zijn ook speciale kannen verkrijgbaar, waarmee je je bijholtes schoonspoelt. Ikzelf heb er geen ervaring mee, maar je zou eens kunnen informeren bij je apotheek.