Hakken en blaren voorkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Maggy_

Hakken en blaren voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 16:55

Hallo!

Mijn vraag is hoe voorkomen jullie nou blaren op je hakken bij bepaalde schoenen?
Ik heb een aantal schoenen erg leuk, de goede maat maar toch na een tijdje komen die blaren weer..
Na een aantal weken probeer ik ze weer en dan denk ik dat het goed gaat maar nee toch niet.. en dan kun je helemaal geen schoenen meer aan :P
Nu heb ik al pleisters in me schoenen geplakt werkt niet. Nu ben ik bezig met hansaplast(?) Maar ook dit werkt niet met het gevolg dat ik nu me hakken alweer half open heb liggen :o. Compeed vind ik goed werken als je al blaren hebt mja daar lost mijn probleem zich niet van op!

Heeft iemand hier de gouden tip :D?

Ragdollcat

Re: Hakken en blaren voorkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:56

Dit volg ik even, want ik heb precies zelfde probleem met mijn schoenen.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 16:57

Ik gebruik ook Compeed, verder kom ik nog niet, ik volg het ook even :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:08

kun je niet preventief een blarenpleister plakken?
En anders grotere maat schoenen kopen ?

Ik heb serieus bijna nooit last van blaren... Alleen als ik te lange stukken loopt met schoenen die niet goed zitten. Maar het is niet zo slim om schoenen te gaan dragen die niet goed zitten als je lange stukken gaat lopen. Maar van een goedpassende schoen zou je geen blaren moeten krijgen toch..?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:10

Die schoenen alleen aantrekken op een 'zitdag'? :+

Soms moet je gewoon eelt kweken, maar daar worden je voeten niet bepaald mooier van. Preventief pleisters plakken kán helpen, maar zodra dat een beetje vochtig wordt krijg je júíst blaren door een zachte/vochtige huid/pleister dat tegen elkaar aan 'schuurt'

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:11

Pantykousjes werken goed bij mij. Als ik daar dan een tijdje meegelopen heb kan ik zonder en heb ik ook geen last van blaren. :)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:13

Hier hetzelfde probleem. Ik loop ook altijd mijn sokken stuk.

De enige schoenen waar ik goed op kan lopen, zijn mijn laarzen van Ariat. Die hebben een beschermleertje zitten op de plek van je hiel. Maar ja, ik zie mijzelf niet met mijn paardrijlaarzen naar de praktijk gaan.... :+

goldith

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:00

Op de 'gevarenzones' van je voet preventief een stukje verbandtape plakken werkt bij mij altijd heel goed... :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:06

Compeed anti-blaren stick

Ik ben er helemaal weg van! Vorig jaar een bruiloft van meerdere dagen gehad, waarbij ik steeds schoenen aan had die niet helemaal lekker zaten, stukken moeten lopen, en met die stick geen blaren gehad!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:09

Werkt dat echt ja? Wat goed, dan ga ik dat ook eens proberen :D

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:11

Ik vind het echt super spul :j En de meeste mensen op die bruiloft trouwens, iedereen wilde hem erg graag even gebruiken :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 18:24

ooooh en de tip die ik ooit kreeg,

Gehwohl.. Ik ging toen op wandeltocht in de ardennen, iedere dag 25 km wandelen (echt, hoe bedenken ze 't :') )met niet ingelopen schoenen, en toen zeiden ze, ja dan moet je je voeten mnet Gehwohl insmeren dat verhoogt de elasticiteit van de huid van je voeten etc. Ik heb idd geen blaren gehad...
Als je een keer naar zo'n outdoor/survivalwinkel gaat, hebben ze trouwens wel meer van dat soort spraytjes en zalfjes..

Maar gehwohl kan je gewoon bij de kruitvat halen, (had die stick toen ook besteld, maar dus niet op tijd gekregen..)

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 13:52

okee bedankt allemaal voor de tips!
Ik ga er een paar na het weekend proberen en dan kijken of het helpt. :D