hoi bokkers, ben gister gebeten door een hond van een kennis het waren er eigelijk 5 gelukkig is alleen mijn jas gescheurd en een beetje een schaaf op mijn been met een blauw plek en een paar kleine plekjes op mijn arm, mijn arm is ook een beetje dik moet ik evenzeer hiervoor naar de dokter.. voor een klem spuit of hoeft het niet als het maar kleine schaafwondjes zijn ?
Als de wondjes veroorzaakt zijn door de directe beet (dus wondjes door tanden die door je huid zijn gegaan) en je hebt nog geen teteanus spuit gehad, dan zou ik die toch maar gaan halen bij de huisarts
horse_girl
Geplaatst: 16-04-10 13:00
Is de schaafwond gekomen door de beet of doordat je gevallen bent (als je dat bent?) als de tanden je huid hebben geperforeerd zou je voor de zekerheid een tetanusprik kunnen halen. Anders even de huisarts bellen voor de zekerheid.
Ik raad je wel aan langs de dokter te gaan. ben zelf een paar jaar geleden ook gebeten in mijn kuit alleen vond de dokter het toen niet nodig om een tetanus spuit te geven omdat het 'schoon' was. Ik had m liever wel gehad want straatvuil enzo doen het niet goed bij wondjes
Miss87
Geplaatst: 16-04-10 13:05
Ik zou voor de zekerheid even langs gaan. Ik ben een keer van een paard gevallen die daarna op mijn voet sprong. In het ziekenhuis kreeg ik meteen een spuit omdat mijn nagelriem een heel klein beetje bloedde terwijl mijn voet toch echt in m'n sok en schoen zat. Wilde helemaal geen spuit maar dat moest en zou gebeuren omdat het bij de paarden gebeurd was. Weet niet hoe oud je bent of wanneer je voor het laatst een spuit gehad hebt?
Kentaro
Geplaatst: 16-04-10 13:06
Zeker gaan voor een spuit!!! EN deze moet binnen 24 uur worden gegeven!!! Ik weet uit eigen ervaring wat een héél klein gaatje van een hondenbeet kan veroorzaken
altijd voor tetanus gaan. als je dan gelijk de herhaalspuit tzt haalt ben je voor jaren weer beschermd.
wat gaat er met de hond gebeuren?
Bloem24
Geplaatst: 16-04-10 13:07
Ik had ook veel pijn nadat ik gebeten was, ben langs de dokter geweest maar die kon er niet veel aan doen.
Ik ben 15, dus de tetanusprik hoefde ik niet (is 10 jaar geldig.)
Ik zou het goed in de gaten houden, zeker als je koorts krijgt, koorts is geen goed teken!
amosje
Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-10 13:10
ik ben 20 jaar, weet niet wanneer ik er nog een heb gehad eigenlijk, ik zal eens een telefoontje doen naar de dokter
@jury: denk dat er niks met de hond gaat gebeuren ... ze hadden dit nog nooit gedaan en de eigenares was er zelf niet goed van...
Rienn
Geplaatst: 16-04-10 13:12
Ik ben van de week nog gebeten door een van onze pups, die pakte mijn hand vast in plaats van de bal. Heb geen prik of wat gehaald, wist ook niet dat dat moest.. Plekje is niet zo groot..
Bij alle wonden waar veel vuil of bacterien bij komen moet je tetanus prik halen, teminste als je er de laatste 5 jaar geen gehad hebt. Dus bij beten van dieren, maar ook auto ongelukken.
EllyC
Geplaatst: 16-04-10 13:24
Meestal gaat het wel goed, maar als het fout gaat dan gaat het ook echt fout. Je kunt dan echt levensgevaarlijk ziek worden. Monster_tos, periode is nu toch langer, dacht zeker 10 jaar.
Amosje, heeft bij mij wel eens een hond in mijn lip gehangen met als resultaat onderlip doormidden en 26 hechtingen. Gelukkig heel goed genezen met dank aan chirurg. Hond had het nog nooit eerder gedaan, zei mijn vriendin. Later hoor je dat ie "per ongeluk" de buurjongen wel eens gepakt had en na mij ook nog iemand. Nog steeds neem ik mijzelf kwalijk dat ik toen niet resoluter maatregelen had geeist van die vriendin (op zijn minst muilkorven maar eigenlijk afmaken). Mede omdat hond het uit het niets deed, zogenaamd per ongeluk.
Laatst bijgewerkt door EllyC op 16-04-10 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt
amosje
Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-10 13:40
ja ik zie haar zometeen ben zullen we het er wel over hebben.. ik deed inderdaad ook niks, stond gewoon in het deurgat ging opzij omdat ik ze zag afkomen en ineens hingen ze in mij, het ging zo snel..
Bianc_Sten
Geplaatst: 16-04-10 13:43
amosje schreef:
ja ik zie haar zometeen ben zullen we het er wel over hebben.. ik deed inderdaad ook niks, stond gewoon in het deurgat ging opzij omdat ik ze zag afkomen en ineens hingen ze in mij, het ging zo snel..
het was een mechelaar en de rest mechelaar x labrador
gonnyvdz
Geplaatst: 18-04-10 17:40
ik zou als ik jou was toch wel even naar de dokter gaan.
ik ben meerdere keren door mijn vorige hond gebeten die echt doorgebeten heeft. ik moest toen naar het ziekenhuis voor controlle en tetanus(ofhoejehetookschrijft) prik ik heb die prik 2x gehad omdat je naar 5 jaar moet je weer een nieuwe prik.
Inderdaad even naar een tetanus-spuit gaan halen., Heb hem zelf moeten halen na een flinke bijtwond van een paard wat ik reed. Huid was ook goed kapot en de dokter was ook erg blij dat ik langs was gekomen.
Wat betreft de hond..Als ik heel eerlijk ben, vind ik dat elke hond, die zomaar uit het niet bijt, gewoon afgemaakt moeten worden..Straks is het een kind oid...
gonnyvdz
Geplaatst: 18-04-10 18:11
ik ben als kind ook vaak gebeten door mijn eigen hond, maar die is daarom echt niet weg gedaan. ik was de eenigste die door haar gebeten werdt, maar ik leerde er zelf van dat ik niet elk ding kan aaien wat schattig is. maar bij mij kwam het grotendeels door jalloezie ik ben een jaar nadat mijn ouders brenda hebben gekocht geboren dus ik had eigenlijks zijn plekje ingenomen maar onse bandt is later wel gekomen jammer genoeg hebben we haar op 16 jarige leeftijd toch een spuitje moeten geven. : (
ik ben intotaal 4x door haar gebeten. eerste keer doordat ik vondt dat ik niet alleen snoepjes mogt eten dus dieuwde ik een koekje in der mondt. tweede keer ook iets met snoepjes die gevallen waaren derde keer zat ze achter een kat aan waar ik het ook niet mee eens was vierde keer moest ik men schoenen paken maar toen viel de voordeur op slot en het was donker dus waarschijnlijk mij aangezien voor boef wandt ze ko met een oog wat minder zien.
ik was toen wel rond de 3 jaar hea en de laatste keer was toen ik 10 was.