Dikke hand :O maybe strakkies langs de dokter?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Dikke hand :O maybe strakkies langs de dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 06:53

Hoi allemaal,

Gisteren was ik op wedstrijd met mijn zweep aan het klieren. Die zweep is kapot en dat soort ''net'' wat erom zit kun je naar boven en beneden schuiven, dan komt dat glasfiber zichtbaar. Nou blijkt dat ook dat niet helemaal meer heel was want opeens zat er een stukje doormijn handschoen in mijn duim. Ik denk trek het eruit maar wou in eerste instantie niet zo goed. Toen even goed hard en lang getrokken en kwam en een stuk van ruim een centimeter weer uit ( stak een milimeter uit mijn handschoen. ) Even later voelde ik nog een stukje en ook dat er uit gehaald. Lekker gevoelig en dik de hele dag.

Nog meer pech erbij want mijn arm is ook dik en bont en blauw daar vandaag gekomen :S

Nu de volgende dag geen pijn meer in mijn arm, alleen dik en blauw. Maar dat zal wel de spier zijn. Maar mijn duim is een ander verhaal. Mijn hele hand is opgezet en mijn duim was iets warmer ( nu ondertussen niet meer )
Mijn ring kreeg ik met veel moeite en vechten en een liter zeep eraf, terwijl die normaal eerder te groot is en er zo af gaat.de vingerkootjes van al mijn vingers aan de rechterkant zijn gewoon niet meer zichtbaar :S

Straks misschien maar even langs de HA

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 07:18

Lijkt me verstandig ja.
Misschien dat er nog wat in je duim zit, dat kan nare ontstekingen geven.
Sterkte :(:)

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:05

Ik zou zelf even in het soda met warm water zitten.
Kijken of het na een dag of 3 minder word en anders even na de dokter.
Je huis heeft geen een gaatje en dat moet hersteld worden.
In principe kan dit gewoon door het lichaam zelf gebeuren maar
moet je wel oppassen voor bacterien etc.

Ik zou het persoonlijk nog even aankijken een dag of 2 a 3 en daarna na de HA als het niet beter is geworden

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:09

lnda_ schreef:
Ik zou zelf even in het soda met warm water zitten.
Kijken of het na een dag of 3 minder word en anders even na de dokter.
Je huis heeft geen een gaatje en dat moet hersteld worden.
In principe kan dit gewoon door het lichaam zelf gebeuren maar
moet je wel oppassen voor bacterien etc.

Ik zou het persoonlijk nog even aankijken een dag of 2 a 3 en daarna na de HA als het niet beter is geworden

Juist niet in de soda gaan zitten. Met een lekker bakje handwarm water creëer je dé plek voor bacteriën om te groeien.

lnda_

Re: Dikke hand :O maybe strakkies langs de dokter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:13

Oh, ik dacht dat je met een ontsteking dat juist wel moest doen.

Excuses TS voor de verwarring dan

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:14

Als er nog een klein stukje van dat fiberglas in je duim is blijven zitten moet dat eruit. De reactie van je lijf hierop is een ontsteking. Kun je het wondje niet een klein beetje verder openmaken en de zwelling naar buiten masseren? Daarom gooi ik zo'n zweep onmiddelijk weg..Heb vroeger op de manege eens een paard gezien met een ontsteking in de flank door een stukje fiberglas van een kapotte zweep. :n

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 08:33

Nou ik ben net toch maar eventjes langs gegaan. Er zit nog een stukje in dat is zeker. Maar mijn huisarts wil dat ik eerst een paar daagjes week in de soda ( Inda je had jet dus goed :) )

Ik moet opletten of de ontsteking die er zit uitbreid. Het mag niet dikker, roder en warmer worden of meer pijn gaan doen. De huisarts denkt dat het er vanzelf uitgaat of dat het anders ingekapseld wordt. De klachten zouden dan vanzelf verdwijnen.

Even in de gaten houden nu...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:42

Oh...beterschap dan maar...Hopelijk zweert het eruit, dan ben je er tenminste voor altijd vanaf.