Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Rebel_Jits schreef:Ben je niet allergisch voor het een of ander?
Qua middel tegen eczeem; ik gebruik hydrocortisone, elocon en bethamethason. De eerste is een hele vette zalf (die niet uitdroogt), de tweede een witte zalf die een beetje uitdroogt, maar uiteindelijk wel helpt en de bethamethason is een lotion, die ik in m'n haar gebruik. Het zijn ook echt niet de eerste middelen die ik heb hoor, ik ben al een paar keer terug geweest omdat een vorig middel niet (meer) hielp. Inmiddels zit ik met alles in de hoogste of eennahoogste categorie![]()
Trouwens, mijn HA vroeg mij ook wel eens wat ze eraan moest doen van me. Vond het een aparte vraag, maar blijkbaar hoort dat tegenwoordig ofzo.. Er schijnen zoveel mensen te zijn die zelf met dingen komen. (al ga je natuurlijk naar je HA, omdat je het zelf niet meer weet he.. Maarja, wat doe je eraan..)
Ik dacht eerst dat het kwam omdat ik te weinig van BH's wisselde, maar dat lijkt me onderhand ook erg sterk...
)...
Bij paardenmiddel denk ik aan Neoral, voordat je dat krijgt moet je het echt onhandelbaar eczeem zijn.
Die ziet alleen wat foto's en vind het dan wel weer prima, zegt dat het wel jaren kan duren. Ammenooitniet natuurlijk... Plien91 schreef:Je hebt toch een zorgverzekering? Alle bovengenoemde zalven worden volledig vergoed.
Ik zou een andere dermatoloog zoeken als ik jou was. Welk ziekenhuis zit je nu? Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met Drachten, maar hele goede met het UMCG.
Dat je, toen je klein was, geen huidproblemen had zegt helaas niets. Eczeem kan zich ook nog op latere leeftijd uiten, maar dan is het vaak wel duidelijk dat je er aanleg voor had. Dus wat jij ook zegt, dat je vroeger een klein eczeemplekje had..
Hoe vaak en hoe lang smeer je met hydrocortison? Het beste effect geeft het om 2 weken lang dagelijks te smeren en daarna af te bouwen. Aldus mijn dermatoloog.

Talisa schreef:Het enige wat werkt is de eczeem van binnen uit te bestrijden... Het komt altijd als een reactie op wat je binnen krijgt of waar je mee in contact komt..
http://www.mecebi.nl/getuigenissen/test ... ge-eczeem/ Voorbeeld van een behandeling met bioresonantie.
Janine1990 schreef:flyfly schreef:Paardenmelkzalf met de gouden dop van Johan Sand uit Harbrinkhoek. Het heeft mijn vader blijvend van de psoriasis afgeholpen.
En dat moet je bij Johan Sand zelf weghalen neem ik aan?
Zijn ze nou helemaal betoeterd, zo hebben wij ook maanden gedokterd met onze dochter. Zij had echt heel erg exceem/droge huid, en de ha bleef maar middeltjes voorschrijven. Op een zaterdag stonden we ineens bij de HAP, ze had plekken als brandwonden, ineens......
zelfs de lichte hormoonzalf zorgt ervoor dat het direct op mijn luchtwegen slaat.
Mijn werkgever vroeg zelfs een keer meid wil je erover praten 
en om de dag met bodybutter van vaseline.
miep1979 schreef:Je moet het iig goed vet houden.
Zelf smeer ik rijkelijk met de bodylotions van Vaselina, die zijn vrij neutraalen om de dag met bodybutter van vaseline.
Proberen niet te krabben, hoe moeilijk het ook is, om te zorgen dat het niet uitbreid.
Eventueel zonnebank erbij nemen of gewone zon.
Nogmaals zoutwater doet echt wonderen bij eczeem