Pijnlijke zwelling linkerkant van de hals

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen

Pijnlijke zwelling linkerkant van de hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 11:38

Sinds maandag kreeg ik een zwelling aan de linkerkant van mijn hals en het word steeds erger. Het is zeer pijnlijk en als ik geen paracetamol neem dan kan ik mijn hoofd echt niet bewegen.

Ik was ook verkouden en veel keelpijn, dus in eerste instantie dacht ik dat het een opgezette klier was. (Teken van keelontsteking) Maar de keelpijn is weg, ik heb alleen moeite met kauwen en slikken omdat het pijn doet en in de weg zit. Het gekke is dat ik het echt aan een kant heb, en echt richting m'n oor.

Ik vertrouwde het niet helemaal dus gister even naar de huisarts. Ze kwam al gauw tot de conclusie dat het een opgezette lymfeklier is. Ik moest bloed laten prikken op pfeiffer. Terwijl ik voor de rest helemaal niet moe ben of mezelf ziek voel.

De uitslag is nog niet binnen maar vandaag is het nog erger en nog pijnlijker, ik ben dan ook thuis gebleven.

Iemand ervaringen en/of suggesties?

Talisa

Re: Pijnlijke zwelling linkerkant van de hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:35

Ik hoop voor je dat het pfeiffer is!
(Waarom: omdat ik via via iemand ken die ook een lymfeknobbel had in zn hals, en die voelde zich ook nooit ziek, uiteindelijk maar 's naar de HA gegaan en hij bleek non-hodgkin lymfeklierkanker te hebben. Hiermee wil ik je natuurlijk niet direct bang maken, want hoogstwaarschijnlijk heb jij gewoon een ontstoken klier of pfeiffer, no worries!)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:39

Het kan ook nog vanuit je kaak(holte)komen. Zo ben ik een keer van huisarts (dacht dat het een kaakontsteking was) naar tandarts (foto's gemaakt en goed gechecked) weer terug naar huisarts toch kaakholte onsteking. Dat is echt een heel rot gevoel en komt niet zo gek vaak voor.

Whis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:45

Ik heb dit voor 2maand geleden gehad.
Bij mijn was het precies hetzelfde zoals jij het omschrijft.
Drinken was al pijnlijk. Eten was een drama, kon niet kauwen niks. Zelfs elke beweging wat ik maakte was een hel.
Zo eigenwijs als ik was, dacht het gaat vanzelf wel over. Aangezien ik erg vaak last heb van me klieren.
3 dagen met helse pijn rondgelopen. Oorontsteking erbij. Koorts. Net zolang gewacht tot ik zwaar verminkt was aan de gehele linkerzijde van mijn gezicht. Dan pas naar de dokter(Ja, loop nooit zo snel richting dokter, haha.)

Naar de dokter geweest, en het was een ontstoken lymfeklier(Lijkt als Bof.)
Heb antibiotica gekregen, binnen 2 dagen was het aanzienlijk minder.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 13:00

NB.: Ik heb geen koorts.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 13:03

Bij de kaakholte had ik ook geen koorts. Kun je bukken? Hoe voelt dat? Heb je een drukkend gevoel of juist iets heel anders?

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 14:14

Bukken doet pijn, draaien nog meer. Een drukkend gevoel maar ook een heel pijnlijk gevoel.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:09

Carmen schreef:
Bukken doet pijn, draaien nog meer. Een drukkend gevoel maar ook een heel pijnlijk gevoel.

Ik herken dat als symptomen van een kaakholte ontsteking. Antibiotica is dan wel erg fijn, maar zelf kun je alvast neusspray halen, en stomen. Verder is het een kwestie van uitzieken helaas, maar zou wel achter antbiotica aangaan zeker met het weekend voor de deur.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 18:54

Gedeeltelijk de uitslag van het bloedprikken gehad....

Ik heb een baterie en een virus onder de leden. De huisarts denkt dat de virus Pfeiffer is. Over een week krijg ik de definitieve uitslag.
Hij heeft ook al nagekeken op leukemie want hij vond de uitslag zeer heftig. Dit is het gelukkig niet!

Ik heb nu een zware antibioticakuur. Het is goed dat ik naar de huisarts ben geweest (ik kom er echt nooit, heb al 4 jaar een andere huisarts, was de eerste keer dat ik er kwam), want als ik gewacht had waren de gevolgen niet te overzien.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-10 07:54

Ik heb er nu koorts bij gekregen en een vreselijke oorpïjn.
Met veranderingen moest ik de huisarts bellen en ik heb net gebeld maar ik word nog teruggebelt. (Had de assistente aan de lijn.)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 08:01

O jee...Beterschap dan maar want zo te lezen zit je aardig in de lappenmand. :(:)